Få lyd fra TV og PS3 gjennom anlegget - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ATEN VS481A - video/audio switch - 4 porter - stasjonær - Spesifikasjoner

Denna fungerar alldeles glimrande. Jag har den själv då min Onkyo har trubbel med handshake.

Koppla allt av HDMI in i denna, ut till din LG, och vidare ut till din tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    ATEN VS481A - video/audio switch - 4 porter - stasjonær - Spesifikasjoner

Denna fungerar alldeles glimrande. Jag har den själv då min Onkyo har trubbel med handshake.

Koppla allt av HDMI in i denna, ut till din LG, och vidare ut till din tv.
    Hva er forskjellen mellom dette oppsettet (med alle HDMI-kabler inn i switchen først og så en til TV og LG) og mitt opprinnelige oppsett? Må jeg fortsatt bruke TOSLINK dersom jeg går for denne switchen? Jeg har hørt at slike switcher ofte forsinker bilde/lyd og gir out of sync-problematikk.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Genius-Boy
    Hva er forskjellen mellom dette oppsettet (med alle HDMI-kabler inn i switchen først og så en til TV og LG) og mitt opprinnelige oppsett? Må jeg fortsatt bruke TOSLINK dersom jeg går for denne switchen? Jeg har hørt at slike switcher ofte forsinker bilde/lyd og gir out of sync-problematikk.
    Du må fremdeles koble med optisk ja. Den switch'en er ment for tv'er med få HDMI tilkoblinger eller fordi man ønsker så få kabler som mulig opp til tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Genius-Boy
    Skillnaden är att du i praktiken får mer HDMI inngångar, och det är ju det du är ute efter

Du har en HDMI source i LG'n. Det kommer du fortsatt ha, men du får fler sources som kan vara i kedjan mot LG'n. Du väljer med fjärrkontroll eller fysiskt på switchen. Jag har 2 hdmi av Biltema kvalitet på 10 meter och 2 andra kortare billiga HDMI kablar in i den. Funkar fint som snus.
    Edit**Bara jag som surrar. Det är ju bara utgång på den LG'n. Då hjälper en dings till väldigt lite. Beklagar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en optisk switch a la denne kunne dele opp det optiske signalet og sende det videre til hjemmekinoen? Altså ved at jeg kobler en optisk fra hjemmekinoen inn i "utgang" på switchen, og deretter kobler optiske kabler fra PS3, satellittmottaker og TV i de tre inngangene?

Jeg vet at jeg må skifte manuelt hver gang jeg går fra en kilde til en annen, men det gjør meg ikke noe. Vil lyden bli usynkronisert i forhold til bildet? Er veldig usikker nå...

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jg på noe har hatt noe av samme hjemmekino selv, for ett par år siden du har sikkert Rød og Hvit audio inngang på hjemmekinoen bak? viss du har det kan du fint hente ut lyden fra tv igjen etter den er kommet inn på tv da finner du bare Audio-out på tv og kobler en audio kabel fra di to, til di to på hjemmekinoen, setter hjemmekinoen på aux-in og volla

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spec2p
    Nå kom jg på noe har hatt noe av samme hjemmekino selv, for ett par år siden du har sikkert Rød og Hvit audio inngang på hjemmekinoen bak? viss du har det kan du fint hente ut lyden fra tv igjen etter den er kommet inn på tv da finner du bare Audio-out på tv og kobler en audio kabel fra di to, til di to på hjemmekinoen, setter hjemmekinoen på aux-in og volla
    Nyere tv'er har stortsett kun digital lydutgang. Og standard audio ut gir kun stereo.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •