Kan denne subwoferen anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan denne subwoferen anbefales?

Sunfire True Subwoofer EQ 10 KAMPANJEPRIS! veil: 17900,- - Bass Brothers AS

Sunfire True Subwoofer EQ 10 KAMPANJEPRIS! veil: 17900,-Varenavn2:
    Dual 10", 2700W rms, 18-100Hz, 110dB

Har rf 83, men mangler bass både på film og musikk (elsker bass)
    Denne ser brutal ut, men funker det?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å verken ha hørt subben eller merket synes jeg 15000 virket dyrt for en 10"..
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Sunfire True Subwoofer EQ 10 KAMPANJEPRIS! veil: 17900,- - Bass Brothers AS

Sunfire True Subwoofer EQ 10 KAMPANJEPRIS! veil: 17900,-Varenavn2:
    Dual 10", 2700W rms, 18-100Hz, 110dB

Har rf 83, men mangler bass både på film og musikk (elsker bass)
    Denne ser brutal ut, men funker det?

denne rocker den, men man har alternativer i denne prisklassen, men den er sterk og god til film og musikk, absolutt en god kandidat vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også titte litt på denne: Definitive Technology SuperCube Ref Subwoofer - 1800W og 14" + 2x14" PR - L-Sound AS

Og samtidig kose deg med en god test av den her: http://avforum.no/forum/1189975-post1.html

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire gir tilstrekkelig kontroll og kick-ass trykk iforhold til størelsen, men det er til sin pris. Hvis du ikke er begrenset av mer en gulvareal så er nokk en tube fra SVS et bedre valg når det kommer til ytelse kontra pris.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til størrelsen bråker de mye.

Men ups ups... følg med så den ikke kommer bortover golvet når du drar på.. sunfire subene har en tendens til det :-D hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss den koster så innmarri mye ville jeg heller gått for Cerwin Vega Hfa-21. Har en kjenning som har hatt politibesøk ett par ganger

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Til størrelsen bråker de mye.

Men ups ups... følg med så den ikke kommer bortover golvet når du drar på.. sunfire subene har en tendens til det :-D hehe
    Jeg har hatt den første versjonen som kom av disse.Det er som Harman sier,den flytter seg rundt i rommet.Jeg hadde 2x27 kg vekter oppå denne for å få den til å stå i ro.
    Når jeg hadde den var det ukjent for meg med kalibrering og romkorreksjon.Den spilte veldig forskjellig fra rom til rom.I f.eks det ene rommet raserte den veggene,men nesten ingen bass i rommet.I en stue hos en kamerat produserte den så mye luft at vi fikk dotter i ørene.
    Jeg testet den mot 2x12" (B&W) og 1x15" (Audio Pro Sub Zero sub til 15.000 som var mye den gangen) og den gruset lett de hvertfall.
    Den ble brukt som sub til Snell B Minor med 12" i sidene og Klipsch KSP 400 med aktive 15" og jeg synes helt ærlig at den fulgte Snella og Klipschene (mer pysete med å presse de) lett.Virket utømmelig og det kom aldri noen ulyder fra den,og den ble kjørt HARDT siden jeg var ung og glad i bass :-)

Som musikk sub synes jeg den var ganske treg og slapp oppover i frekvens hvis jeg ikke husker feil.

Glemte å tilføye at jeg også testet den mot 2 stk Paradigm 12" hvor elementet stod inni kassa.De var ikke så veldig dyre,men den kom ALTFOR kort til mot disse.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere hatt sunfire true sub EQ, men angrer ikke på at jeg byttet den ut med Earthquake MKV12. True sub gir mye bass og trykk i forhold til størelsen, men jeg syntes den ble for slapp og buldrete til å henge med sammen med PSB Synchrony one. Det ble mye lyd, men lite musikk med sunfire. Hvis ikke du er helt avhengig av at suben skal være så liten som overhodet mulig samtidig som den kan spille grisehøyt, ville jeg sett på andre alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Har tidligere hatt sunfire true sub EQ, men angrer ikke på at jeg byttet den ut med Earthquake MKV12. True sub gir mye bass og trykk i forhold til størelsen, men jeg syntes den ble for slapp og buldrete til å henge med sammen med PSB Synchrony one. Det ble mye lyd, men lite musikk med sunfire. Hvis ikke du er helt avhengig av at suben skal være så liten som overhodet mulig samtidig som den kan spille grisehøyt, ville jeg sett på andre alternativ.

dette er litt merkelig for den har faktisk ett godt renome på musikk også
    og en brukbar eq, skal være lett å tilpasse rommet også

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en maken på lån, den hadde to elementer hvor det ene var slave. Spiller med voldsomt trøkk til å være så liten, men som det er nevnt her tidligere så kommer den fort etter deg på gulvet hvis du ikke passer på :P Tror spikes ville vært bedre til denne enn de gummiknottene som fungerer som føtter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er litt merkelig for den har faktisk ett godt renome på musikk også
    og en brukbar eq, skal være lett å tilpasse rommet også
    Godt renome på musikk er det en del delte meninger om. Har sett mange som er av samme oppfatning som meg på div. utenlandske forum.
    True sub serien var ganske banebrytende når den kom(1996) med tanke på størrelse/ytelse-forhold og at den hadde innebygd EQ(Automatisk parametrisk EQ med en måleposisjon). Verden har heldigvis gått fremover siden 1996, men true sub designet som nå er kommet til versjon 5 er ikke endret så veldig mye.
    Den innebygde EQen er av mye enklere art enn f.eks Antimode ekstern EQ, og når en sub blir så liten som denne samtidig som den skal tvinges ned til 18Hz vil det gå på bekostning av noe.
    Jeg sier ikke at true sub er en dårlig sub, men hvis ikke plass er et problem så ville jeg gått for andre løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Godt renome på musikk er det en del delte meninger om. Har sett mange som er av samme oppfatning som meg på div. utenlandske forum.
    True sub serien var ganske banebrytende når den kom(1996) med tanke på størrelse/ytelse-forhold og at den hadde innebygd EQ(Automatisk parametrisk EQ med en måleposisjon). Verden har heldigvis gått fremover siden 1996, men true sub designet som nå er kommet til versjon 5 er ikke endret så veldig mye.
    Den innebygde EQen er av mye enklere art enn f.eks Antimode ekstern EQ, og når en sub blir så liten som denne samtidig som den skal tvinges ned til 18Hz vil det gå på bekostning av noe.
    Jeg sier ikke at true sub er en dårlig sub, men hvis ikke plass er et problem så ville jeg gått for andre løsninger.
    Vilket andre løsninger da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik og jeg er stor fornøyd! Så fornøyd at jeg har lyst å oppgradere til 12" signature EQ. Så mulig jeg skal selge den.. Interessert? :-D Og ja de eldre sunfire flyttet bortover, men med EQ så hadde jeg ikke det problemet lenger. Det er en merkbar forskjell på EQ og uten.. Med EQ så var bassen var mer tydelig, ren, og bedre spredt. Mye mer i et med høytalerne. Absolutt bra sub til både film og musikk.
    Men jeg var også svært fornøyd med de eldre Mk versjonen.
    Den aller største fordelen med denne og som ingen klarer å konkurere med er størrelsen! Den er jo bare 28 x 28 x 28 cm. Litt større enn min sønn fjernstyrt bil! Et stort WAF faktor som mange setter stor pris på! Enklere å ha denne i stuen enn SVS tube sub til over 1m!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Vilket andre løsninger da?
    Kommer litt ann på hvordan du skal bruke subben. Skal den kun fylle ut under høytalerne eller skal du avlaste høytalerne høyere opp i frekvens. Har du 2 kanalsforsterker eller bruker du surround preamp med bass management. Prioriterer du mest mulig respons så lavt ned i frekvens som mulig eller er det trykk og "hurtighet" oppover i frekvens som er viktig.
    Og sist men kanskje aller viktigst, har du plass til 2 subber?

Hadde jeg selv vært på leting etter sub i dag ville jeg tatt en titt på merker som rythmik audio, JL audio, Earthquake sin MKV eller MKVI serie, Epik, Elemental design eller seaton sound hvis det er aktuelt å kjøpe nytt. Siden velodyne nettopp har lansert en ny toppserie er det sikkert etterhvert gode muligheter for å gjøre bra kjøp på DD serien på bruktmarkedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •