Liten stue - stor lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Schoumacher sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten stue - stor lyd

Jeg trenger råd og litt generell brainstorming rund hvordan HiFi-/hjemmekino høyttalere som kan passe inn i min lille hybelkrok. Har lagt ved et bilde av TV-oppsettet. "Leiligheten" er på ca. 30 kvm.

Grunnet en haug med HDMI-baserte enheter trenger jeg en "samleenhet" for disse. Deretter kun én kabel fra denne og opp til TV'en.

Så til det viktigste: overføring av media fra PC til "samleenhet", a.k.a. receiver. Har tilgang til Spotify, iTunes og AirPlay...

Her ser jeg for meg å benytte meg av en receiver med nettverksfunksjon (WiFi eller Ethernet).

Tenker i grunn noe i retning CAMBRIDGE MINX S212 2.1 høyttalersystem i kombinasjon med DENON AVR-1912 eller Onkyo TX-NR609 hjemmekinoreceiver ???

Er dette noe som lar seg gjøre, og er dette å anbefale? Jeg ønsker nemlig et minimalistisk oppsett uten masse kabler over det hele. I tillegg er det jo begrenset hvor mye lyd jeg kan pøse på med, uten at utleieren (i etagen over) tilter...

Hva ville dere gjort? Hjelp...! :???:

PS. På forhånd takk for alle kommentarer og innlegg!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schoumacher
    Jeg trenger råd og litt generell brainstorming rund hvordan HiFi-/hjemmekino høyttalere som kan passe inn i min lille hybelkrok. Har lagt ved et bilde av TV-oppsettet. "Leiligheten" er på ca. 30 kvm.

Grunnet en haug med HDMI-baserte enheter trenger jeg en "samleenhet" for disse. Deretter kun én kabel fra denne og opp til TV'en.

Så til det viktigste: overføring av media fra PC til "samleenhet", a.k.a. receiver. Har tilgang til Spotify(iTunes og AirPlay...

Her ser jeg for meg å benytte meg av en receiver med nettverksfunksjon (WiFi eller Ethernet).

Tenker i grunn noe i retning CAMBRIDGE MINX S212 2.1 høyttalersystem i kombinasjon med DENON AVR-1912 eller Onkyo TX-NR609 hjemmekinoreceiver ???

Er dette noe som lar seg gjøre, og er dette å anbefale? Jeg ønsker nemlig et minimalistisk oppsett uten masse kabler over det hele. I tillegg er det jo begrenset hvor mye lyd jeg kan pøse på med, uten at utleieren (i etagen over) tilter...

Hva ville dere gjort? Hjelp...! :???:

PS. På forhånd takk for alle kommentarer og innlegg!
    Tror dette blir bra :-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått rigget til hybelkinoen. Det ble saker! Det meste stemmer over ens med hva jeg hadde sett for meg på forhånd. Legger ut bilder ved en senere anledning. God veileder for nybegynnere med trangt budsjett og begrenset plass

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schoumacher
    Da har jeg endelig fått rigget til hybelkinoen. Det ble saker! Det meste stemmer over ens med hva jeg hadde sett for meg på forhånd. Legger ut bilder ved en senere anledning. God veileder for nybegynnere med trangt budsjett og begrenset plass
    Hva kjøpte du? Bra du er fornøyd:-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0