Oppgradering av anlegg / nytt? 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av anlegg / nytt? 10k

Sommerjobben er i boks, og tenkte da at jeg enten kan oppgradere eller kjøpe nytt.. Si rundt 10k på oppgraderinger / nytt anlegg. Det jeg har nå består av :

Forsterker:
    - Onkyo TX-SR 608.

Høyttalere:

Jamo S606.
    Jamo C60CEN.
    Jamo S602.

Ellers har jeg en 42'' tv og bruker pc'en som lydkilde. Fant fort ut at det orginale lydkortet i pc'en var helt på tryne ( forventet) så jeg investerte i ett eller annet i 2-3tusen klassen. Litt dyrt, men woah! forbedringer! rimelig fornøyd

Ihvertfall, rommet er ganske lite. 4 meter i bredde, lengde og 3 i høyde i guess? Ihvertfall, mangler sub, men er det ellers noe som kunne vært oppgradert med ett budsjett på 10 lapper? Som gir merkbare forbedringer?

Med tanke på størrelsen på rommet, og at jeg har dyr som er overfølsome for vibrasjoner. så er jeg litt skeptisk til subben, men har funnet ut at det går greit, så lenge subben er BAK meg. Dvs ca 0.5-1.0 meter unna sitteplass. XTZ har gode subber, men vil det ikke bli litt overkill med tanke på at jeg sitter rimelig nært subben.

Vel, skal ikke spekulere så veldig mye mer på det, har ikke så veldig god peiling
    Setter stor pris på alt av hjelp og innspill og anbefalninger!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lyDgutten
    Med tanke på størrelsen på rommet, og at jeg har dyr som er overfølsome for vibrasjoner. så er jeg litt skeptisk til subben, men har funnet ut at det går greit, så lenge subben er BAK meg. Dvs ca 0.5-1.0 meter unna sitteplass. XTZ har gode subber, men vil det ikke bli litt overkill med tanke på at jeg sitter rimelig nært subben.
    Er vel lettere å få kalibrert en sub når den er foran deg (Nå går sikkert sikkert skrivelysten til de lærde i taket her), men det er da ingenting som heter overkill?!
    Om du har den nært deg, og ubehaget i magen melder seg... da er det bare å skru ned :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •