Klipsch råd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Klipsch råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch råd.

Har pløyet litt gjennom forumet her. Men er ikke så godt å bli klok på ting. Har solgt mine KEF høyttalere å skal nå kjøpe Klipsch tenkte jeg. Valget står mellom RF 52II med RC52II, og RF62II med RC62II.

Er 62 verdt forskjellen? Mange som mener at RF52II spiller like greit som 62. Har tidligere hatt KEF og B&W. Så Klipsch kjenner jeg ikke i det hele tatt.

Spørsmålet mitt er egentlig om 62 er verdt prisforskjellen. Bruken blir 70% film.
    Har også kvittet meg med min Onkyo forsterker. Å da tenkte jeg Harman, Yamaha eller Pioneer forsterker. Noen som har erfaringer med hva som passer best til Klipsch?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Har pløyet litt gjennom forumet her. Men er ikke så godt å bli klok på ting. Har solgt mine KEF høyttalere å skal nå kjøpe Klipsch tenkte jeg. Valget står mellom RF 52II med RC52II, og RF62II med RC62II.

Er 62 verdt forskjellen? Mange som mener at RF52II spiller like greit som 62. Har tidligere hatt KEF og B&W. Så Klipsch kjenner jeg ikke i det hele tatt.

Spørsmålet mitt er egentlig om 62 er verdt prisforskjellen. Bruken blir 70% film.
    Har også kvittet meg med min Onkyo forsterker. Å da tenkte jeg Harman, Yamaha eller Pioneer forsterker. Noen som har erfaringer med hva som passer best til Klipsch?

Har du råd til "største" pakken så gjør du det! Og av alternativene dine på Receiver siden hadde jeg helt klart valgt Yamaha. Hadde også tatt onkyo før pioneer og h/k på Klipsch..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har du råd til "største" pakken så gjør du det! Og av alternativene dine på Receiver siden hadde jeg helt klart valgt Yamaha. Hadde også tatt onkyo før pioneer og h/k på Klipsch..

Jeg har egentlig tenkt på RC62 men etter å ha lest på forumet hellet jeg over til 52 siden mange mente den var nesten like bra. Men sånn er jo slike forum.....

Det blir ikke Onkyo, var ikke fornøyd med lyden på min 875 med KefIQ9. Så valget har egentlig stått mellom HK og Yamaha.

Men hva trengs av forsterker på disse 62? 2067? 3067?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 52 er en imponerende sak.(har bare hørt mk I) Hva du skal velge her kommer litt an på romstørrelse og hvilken sub du velger/har.

På center hadde jeg valgt den største uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Rf 52 er en imponerende sak.(har bare hørt mk I) Hva du skal velge her kommer litt an på romstørrelse og hvilken sub du velger/har.

På center hadde jeg valgt den største uansett.
    Kjører XTZ 12" sub. Egentlig hadde jeg tenkt på de synergy F20 så jeg kunne plassere de litt nærmere vegg. Regner med at RF62 trenger litt space fra bakvegg og kanskje sidevegg pga bassport bak? Men synergy F20 ble litt for smått gitt. Men på andre siden er det jo bare en 1000 lapp opp til RF83. Så man blir jo aldri ferdig..........

Men er litt usikker på hva jeg skal gå for fordi meningene og erfaringene til folk her er så spredt.....

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører XTZ 12" sub. Egentlig hadde jeg tenkt på de synergy F20 så jeg kunne plassere de litt nærmere vegg. Regner med at RF62 trenger litt space fra bakvegg og kanskje sidevegg pga bassport bak? Men synergy F20 ble litt for smått gitt. Men på andre siden er det jo bare en 1000 lapp opp til RF83. Så man blir jo aldri ferdig..........

Men er litt usikker på hva jeg skal gå for fordi meningene og erfaringene til folk her er så spredt.....

H/k og Klipsch er ikke viden kjent for en god match til Klipsch. Har selv h/k på reserve anlegget med rf82 og onkyo/Yamaha spiller bedre!

Alt er selvsagt et prisspørsmål, så fornøyd tror jeg du blir uansett!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-62 trykker litt mer enn rf-52 og låter litt mer åpne i diskanten. Syns ikke det er stor forskjell, men litt er det. Forskjellen er større fra rf-62 til rf-82. Hvor stort er rommet ditt?
    ang reciver. Jeg syns hk funker fint med klipsch, men Yamaha låter penere og er storsett et stykke foran hk med lydprosessorene sine. Så etter min mening får du en mer high tech forsterker fra yamaha, men hk kjemper tilbake med kraften sin.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 52!! Mener å huske at Hornman lovpriste disse! I stedet for jalla-forsterker på RF 82, er en rørforterker på disse småtassene noe av det nærmere du kan komme nirvana i denne prisklassen. Har inntrykk av at Hornman her på forumet har peiling.

En 12" sub i tillegg, godt integrert til RF 52, har du et killer-oppsett!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det du skal være klar over er at Klipsch er litt kresne på forsterker. Hold deg unna forsterkere som er litt aggressive i de øvre tone området. H/K kan være det og Nad er det. Om forsterkeren er litt aggressiv i øvre område, blir lyden slitsom og høre med klipsch.

Jeg bruker H/K 255 som forforsterker kun og det har gått bra for meg. Har testet Nad, det gikk ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Det du skal være klar over er at Klipsch er litt kresne på forsterker. Hold deg unna forsterkere som er litt aggressive i de øvre tone området. H/K kan være det og Nad er det. Om forsterkeren er litt aggressiv i øvre område, blir lyden slitsom og høre med klipsch.

Jeg bruker H/K 255 som forforsterker kun og det har gått bra for meg. Har testet Nad, det gikk ikke bra.

Har blitt gjort oppmerksom på det ja. Mulig det blir en ny Onkyo. Solgte min Onkyo875 for bare noen uker siden. Har sett litt på 3008......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    RF 52!! Mener å huske at Hornman lovpriste disse! I stedet for jalla-forsterker på RF 82, er en rørforterker på disse småtassene noe av det nærmere du kan komme nirvana i denne prisklassen. Har inntrykk av at Hornman her på forumet har peiling.

En 12" sub i tillegg, godt integrert til RF 52, har du et killer-oppsett!

Jeg heller litt over på det altså. Selv om alle mener at hvis man har råd til det bør man gå opp. Prisforskjellen er ikke så mye høyere til 62. Men den er jo også selvfølgelig større i størrelse. Og siden det blir film og spill tror jeg 52 med 2 sub blir killer. Eneste jeg vurderer er om jeg skal legge litt mer penger i en senter. I de hjemmekinoanleggene jeg har hatt, og de som folk jeg kjenner har synes jeg bestandig senter blir liten. Så kanskje man skulle kjøpt RF52 med heller en RC64 i front.............

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller litt over på det altså. Selv om alle mener at hvis man har råd til det bør man gå opp. Prisforskjellen er ikke så mye høyere til 62. Men den er jo også selvfølgelig større i størrelse. Og siden det blir film og spill tror jeg 52 med 2 sub blir killer. Eneste jeg vurderer er om jeg skal legge litt mer penger i en senter. I de hjemmekinoanleggene jeg har hatt, og de som folk jeg kjenner har synes jeg bestandig senter blir liten. Så kanskje man skulle kjøpt RF52 med heller en RC64 i front.............

Eller skal slutte å lyve. Kjenner jeg meg selv rett blir det RF62 med 62 eller 64 i front. Pleier aldri egentlig å gå nedover he he he

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg råd, så går jeg alltid for den største!
    Kunne garantert klart meg med noe mindre når jeg kjøpte mine RF83 (skulle jo stå i et rom på 13 m2!), men jeg hadde råd til og kjøpe de største, så da gjorde jeg det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kan tolke utifra hva folk skriver er at Onkyo er det som passer best med klipsch? Mener å ha hørt at yamaha er litt varmere i lyden, men alikevel så er det Onkyo de fleste anbefaler.

Har sett litt på den 3008. Er jo halv pris på den for tiden. Den kan jo også brokobles. Var innom Elkjøp å så på klipsch synergy. Selgerene der mente at Onkyo ikke i det hele tatt passer til Klipsch. Men det er jo Elkjøp da.......

Synd jeg nettopp solgte min Onkyo 875 da. Men da har jeg jo unnskyldning til å kjøpe ny.....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å låne med deg forsterkere hjem? i så fall er jo det en løsning for å finne ut hva som låter best for deg... Men klipschene trenger LANG tid på å bli innspilt. mine løsnet ikke før ca 300 timer.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Eller skal slutte å lyve. Kjenner jeg meg selv rett blir det RF62 med 62 eller 64 i front. Pleier aldri egentlig å gå nedover he he he
    Hei.

Vil bare advare deg litt . Vet at alle sier du bør kjøpe den "største" centeren du har råd til, men jeg opplevde RC 62 bedre hos meg kontra 64. Ganske enkelt fordi 64 krever veldig mye mer strøm ( noe surroundreceiveren min ikke hadde ) enn 62. Så om du ikke har tenkt å kjøpe en monoblock til centeren vil jeg anbefale 62 her, da det er en mye lettere center å drive. Åpen konstruksjon fremme også. Det blir mye av det samme som at RF 82/62/52 er mye lettere å drive kontra 63/83. Bare ett tips fra min side.

Jeg ville uten tvil valgt Yamaha Receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei.

Vil bare advare deg litt . Vet at alle sier du bør kjøpe den "største" centeren du har råd til, men jeg opplevde RC 62 bedre hos meg kontra 64. Ganske enkelt fordi 64 krever veldig mye mer strøm ( noe surroundreceiveren min ikke hadde ) enn 62. Så om du ikke har tenkt å kjøpe en monoblock til centeren vil jeg anbefale 62 her, da det er en mye lettere center å drive. Åpen konstruksjon fremme også. Det blir mye av det samme som at RF 82/62/52 er mye lettere å drive kontra 63/83. Bare ett tips fra min side.

Jeg ville uten tvil valgt Yamaha Receiver

Takker for tips. Men hvorfor ville du valgt Yamaha?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Men hvorfor ville du valgt Yamaha?
    Av det jeg har hørt på Klipsch av Receivere så synes jeg Yamaha har passet lydmessig. De har som regel en litt "fet" lydsignatur som ikke låter klinisk. Noe ikke Pioneer og H/K har.

Det skal sies at jeg ikke har hørt Onkyo dog. Så kan ikke uttale meg om de.

Jeg hadde valgt Yamaha selv da det virker "safe" for meg .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det RF62, RC64 og Onkyo 3008. Blir nok lyd i kjelleren nå ja......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •