Hjelp til valg av høytalere(5-10k) og reciever(7k).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høytalere(5-10k) og reciever(7k).

Har pr idag Dynavoice M-65 sitt 5.0 surroundsett koblet opp til en Yamaha rx-v465. Har vurdert å først og fremst investere i en større forsterker som kan drive de høyt. jeg allerede har, men som samtidig kan brukes når jeg skal oppgradere høytalersystemet(den dagen kommer!!!:-D ) Budsjett på ca 7000,-. En viktig ting er at den er av nyere dato og har to hdmi utganger. Kanskje noen har forslag til framtidige høytalere også? Skal brukes mest til film, men og litt musikk.

Håper noen har gode forslag!

På forhånd takk.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burul11
    Har pr idag Dynavoice M-65 sitt 5.0 surroundsett koblet opp til en Yamaha rx-v465. Har vurdert å først og fremst investere i en større forsterker som kan drive de høyt. jeg allerede har, men som samtidig kan brukes når jeg skal oppgradere høytalersystemet(den dagen kommer!!!:-D ) Budsjett på ca 7000,-. En viktig ting er at den er av nyere dato og har to hdmi utganger. Kanskje noen har forslag til framtidige høytalere også? Skal brukes mest til film, men og litt musikk.

På forhånd takk.
    Vil anbefale å investere i en effektforsterker før du bytter ut alt, og står der med lite forbedring og masse penger brukt.
    Utrolig hvor mye det kan gjøre med det du allerede har. Og heller vurdere etterpå hva som er det svake leddet i oppsettet ditt (bortsett fra mangel på 2 hdmi ut). My two cents ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Ja eg har tenkt på det, men skal selge forsterkeren nå og høytalerene etterkvart. Da skal eg gå over til nokon mindre høgtalerar, da helst utan å gå ned på lydkvalitet i forhold til M-65:???kanskje XTZ?) Så ny fortsterkar blir det uansett, spørsmålet er kva slag8) Har kikka på yamaha rx-v1067 og onkyo tx-nr1008, begge har jo mulighet for biamping til frontane i mitt 5.1 oppsett. Hva tror dere?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke type ht har du tenkt på? Eller hva slags musikk liker du og skal de brukes mye til film feks?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På forhånd takk.
    Elkjøp har Yamaha 1067 til under 7 k - tror jeg hadde vurdert sterkt den eller Pioneer LX 53 til 8 k:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brukes mye til film ja. Musikken er blues, klassisk, ja diverse eigentleg, spilar skjelden musikk veldig høgt. Rommet er middels stor stue. på ca.16-22m2. M-65 blei for store, ikke nok waf. Men der vel kanskje sånn at hvis ein skal ha god lyd på film må ein ha "store" gulståande høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Elkjøp har Yamaha 1067 til under 7 k - tror jeg hadde vurdert sterkt den eller Pioneer LX 53 til 8 k:-D

Ja, kan hende at eg vil ha meir at for å vente med høytalerkjøp og investere i ein større reciever? hmm...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha 1067 er nok en god reciever, ellers ligger pioneer LX 73 her ute på torget til bare en 7ish lapper. Er jo et godt kjøp.

Av HT ville jeg tittet på definitive technology som selges på Lsound.

Ser ekstremt spennende ut, samtidig som de er WAF Ellers hadde sikkert System Audio passet deg godt Snertene WAF ht som spiller flott på musikk. I tillegg spiller pioneer bra på de etter hva jeg har lest

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan hende at eg vil ha meir at for å vente med høytalerkjøp og investere i ein større reciever? hmm...
    Tja - høyttalerne dine er nok det beste med oppsettet ditt pr idag!
    M-65'ene er slett ikke verst dem!

Kjøp deg en ok receiver av de annerkjente merkene som du har råd til (Yamaha,Pioneer,Onkyo) og bytt ut suben din - der er det MYE og hente ser jeg:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Tja - høyttalerne dine er nok det beste med oppsettet ditt pr idag!
    M-65'ene er slett ikke verst dem!

Kjøp deg en ok receiver av de annerkjente merkene som du har råd til (Yamaha,Pioneer,Onkyo) og bytt ut suben din - der er det MYE og hente ser jeg:-D
    + 1

Han sier jo også at han sjelden spiller grisehøyt, så en reciever i denne klassen bør gjøre jobben.

Tipper på at om du investerer i en god reciever og en bedre sub (XTZ/SVS el. lignende), kommer du til å oppleve en betydelig forbedret film-opplevelse!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    + 1

Han sier jo også at han sjelden spiller grisehøyt, så en reciever i denne klassen bør gjøre jobben.

Tipper på at om du investerer i en god reciever og en bedre sub (XTZ/SVS el. lignende), kommer du til å oppleve en betydelig forbedret film-opplevelse!

Takk for gode råd:-D Ser for meg at jeg kommer til å kjøpe en yamaha, pioner eller onkyo i denne prisklassen. For kikke litt nærmere på tester. Skal og kikke på den pioneren som ble nevnt på brukten.

Men hvis jeg feks kjøper Yamaha rx-v1067 nå er det nødvendig å kjøpe ny reciever hvis jeg senere vil gå over til feks. XTZ 99.36 XL (link: XTZ 99.36 XL Surroundsystem 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten)

Hva gjør dere andre hvis recieveren har den nødvendige teknologien, men ikke nok kraft? Har nok ikke skjønt helt dette med effektforsterker eller forforsterker osv.......:???:

Kan en effektforsterkere ha utgang til alle kanalene i et 5.1 oppsett, har det noe for seg når du kan biampe frontene, dvs. 5.1 oppsett på 7.2 reciever?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en effektforsterkere ha utgang til alle kanalene i et 5.1 oppsett, har det noe for seg når du kan biampe frontene, dvs. 5.1 oppsett på 7.2 reciever?
    Man får effekt forsterkere med massevis av utganger, det stopper ikke på 5 høytalere der. Det og drive front, ceter og bak er ikke noe problem med en effektforsterker som er laget for det. Husk at aktive subwoofere ikke trenger å være tilkoblet effekt forsterker, da dette ikke har noe for seg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd:-D Ser for meg at jeg kommer til å kjøpe en yamaha, pioner eller onkyo i denne prisklassen. For kikke litt nærmere på tester. Skal og kikke på den pioneren som ble nevnt på brukten.

Men hvis jeg feks kjøper Yamaha rx-v1067 nå er det nødvendig å kjøpe ny reciever hvis jeg senere vil gå over til feks. XTZ 99.36 XL (link: XTZ 99.36 XL Surroundsystem 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten)

Hva gjør dere andre hvis recieveren har den nødvendige teknologien, men ikke nok kraft? Har nok ikke skjønt helt dette med effektforsterker eller forforsterker osv.......:???:

Du kan nok bruke en Yamaha 1067 til drive XTZ 99.36 med brukbart resultat vil jeg tro! Og hvis du savner mer trøkk og kontroll,så kan du fint hekte på et effekt-trinn til frontene etterhvert!
    Det er det mest vanlige - å bruke en receiver som "hjerte" i systemet,og hvis man har litt tunge fronter,så kan man koble til et effekt-trinn til disse,og la receiveren drive resten av høyttalerne,da dem ikke krever like mye effekt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Er hakket før bestilling nå, står mellom Yamaha rx-v2067 til 8995,- eller onkyo tx-nr1008 til 7990,-... vanskelig vanskelig.... noen erfaringer?

Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På forhånd takk.

jeg lurer på om hvilket anleg som er best ut ifra pris og "ytelse"

jeg har valget mellom

Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS:

Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS,

og

Logitech høyttalersystem Z906:

Logitech høyttalersystem Z906 - Elkjøp

kom også med andre forslag!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espengolf
    jeg lurer på om hvilket anleg som er best ut ifra pris og "ytelse"

jeg har valget mellom

Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS:

Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS,

og

Logitech høyttalersystem Z906:

Logitech høyttalersystem Z906 - Elkjøp

kom også med andre forslag!
    noe offtopic det her, men jeg ville gått for z906.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Er hakket før bestilling nå, står mellom Yamaha rx-v2067 til 8995,- eller onkyo tx-nr1008 til 7990,-... vanskelig vanskelig.... noen erfaringer?
    Personlig hadde jeg gått for Yamahaen,men det er bare en magefølelse jeg har:-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

di har helgetilbud på soungarden denne helgen, pioneer lx53 for 4990 det er jo sykt billig,lure på om jeg skal slå til selv,har ein kammerat som har bursdag snart så han ønsket seg ein reciver

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    di har helgetilbud på soungarden denne helgen, pioneer lx53 for 4990 det er jo sykt billig,lure på om jeg skal slå til selv,har ein kammerat som har bursdag snart så han ønsket seg ein reciver
    Det er "sykt" billig som du sier - et knallkjøp rett og slett

Støtter denne!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg tror nok den Yamaha 1067 blir liten gitt.jeg kjører denon avr 2809 som er biampa på xtz99,26 og den er for liten.gå for en bra effekt!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •