Hjelp til valg av høytalere(5-10k) og reciever(7k). - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare å åpne og teste, men helst ingen riper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått recieveren i hus og har testet den litt. Har satt den opp med 5.1 systemet mitt og kjørt auto tuningen. Det eneste jeg lurer litt på er: Avhengig av kildemateriale, men på en feks. 1080p mkv. film må jeg helt opp i -10 på volum for at det virkelig skal bli litt fart i sakene. Er dette vanlig? Hvilke volum er det dere har når dere skal se på en film og vil ha kinofølelsen? På min forrige reciever, Yamaha rx-v465 holdt det med -20. Mangel på kunnskap her og sikkert et spørsmål som er besvart 1000 ganger før.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burul11
    da har jeg fått recieveren i hus og har testet den litt. Har satt den opp med 5.1 systemet mitt og kjørt auto tuningen. Det eneste jeg lurer litt på er: Avhengig av kildemateriale, men på en feks. 1080p mkv. film må jeg helt opp i -10 på volum for at det virkelig skal bli litt fart i sakene. Er dette vanlig? Hvilke volum er det dere har når dere skal se på en film og vil ha kinofølelsen? På min forrige reciever, Yamaha rx-v465 holdt det med -20. Mangel på kunnskap her og sikkert et spørsmål som er besvart 1000 ganger før.
    Gratulerer så mye med ny receiver da:grin:

Når du kjører RK,så kalibrerer den "channel level" på hver kanal til å matche et visst nivå (referanse nivå) ved MV 0!
    Derfor må du litt på volumet før det blir skikkelig liv!
    Hvis du går inn på channel level,hvordan står disse?

Og hvis du vil,så kan du justere opp channel level manuelt,slik at du ikke behøver å skru opp like mye!
    Sett f.eks venstre front til 0 db,og juster opp resten likt i forhold til denne!
    Pass på at du aktiverer "sound retriver" - det gir litt mer liv og trøkk i musikken! Den finner du under "audio parameter" knappen!

Hva synes du om lyden ellers da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med ny reciver da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Channel level er:
    L -2.0db
    C -5.5db
    R -3.5 db
    SR -5.0
    SL -5.0
    SW +2.5db

Front:Large
    Center:Small
    Surr:Large
    SW:yes

Merker at surround lyden er svært mykje betre enn med min gamle yamaha. Lydbildet er mykje meir oppløyst og detaljane kjem godt fram. Syns kanskje at center hgt. har blitt dyssa litt ned, og at den ikkje er like fyldig lenger. Dette er sikkert bare instillingar. Er fornøgd hittil, men harkje fått ordentlig følelsen av at eg har gått fra ein reciever til 3 k til ein som kostar 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At senteren er blitt "dyssa" ned er vel fordi den er satt til Small?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karrun
    At senteren er blitt "dyssa" ned er vel fordi den er satt til Small?
    Hmmm.... Har forska litt fram og tilbake med å sette Center til small og large. Syns faktisk at det høres ut som om den gjør en bedre jobb satt til small....mer detaljert lydbilde i stemmer og utrolig spiller den litt dypere. Her kan det være mine ører som svikter

Takk for utfyllende svar Torolan Skal leke litt med instillingene, men finner ikke sound retriever knappen du snakket om under audio parameter. Audio parameter-menyen er jo bare på reciever screenen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Har forska litt fram og tilbake med å sette Center til small og large. Syns faktisk at det høres ut som om den gjør en bedre jobb satt til small....mer detaljert lydbilde i stemmer og utrolig spiller den litt dypere. Her kan det være mine ører som svikter

Takk for utfyllende svar Torolan Skal leke litt med instillingene, men finner ikke sound retriever knappen du snakket om under audio parameter. Audio parameter-menyen er jo bare på reciever screenen?
    Det kan nok stemme at det virker som senteren spiller dypere satt som "small",da den får hjelp av suben!
    Ellers så er det ikke noe i veien får å øke volumet til center kanalen to-tre db hvis du føler for det - har gjort det samme selv!

Stemmer at "sound retriver" ligger under Audio-parameter knappen ja,og at den bra viser på displayet på receiveren!
    Trykk på knappen,og bla nedover,så skal det stå S.RTRV,og pass på at denne står til "on" ! Denne finner du ikke hvis receiveren står i "pure direct" !
    Er hvertfall sånn på min LX 82,og regner med det er noe av det samme på din!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •