Hjelp til valg av høytalere(5-10k) og reciever(7k). - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    jeg tror nok den Yamaha 1067 blir liten gitt.jeg kjører denon avr 2809 som er biampa på xtz99,26 og den er for liten.gå for en bra effekt!
    jeg ville ha godt for pioneeren,den er ein sikkelig sterk reciver+du får med så mye exstra på disse pioneerene,og lx 53 vant vel best i test i bladet lyd og bide ,og fikk terning kast 6 i hjemmekino bladet,ellers får du ha lykke til,det blir vel et bra oppsett tenker jeg men husk dette er bare helge tilbud vist ikke jeg tar feil,pioneer lx 53 er jo ganske dyr sånn ellers mellom 10000-12000kr

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å forvirre ( eller bli upopulær her inne ), men en lineær forsterker er en lineær forsterker. Vil du ha effekt så har det blitt utrolig billig --> 6kw for 3k (+- mer pluss kanskje) klasse D ( må ha 30 ampere kurs da men.. du kan jo sveise med den! ) imho er det mer å hente på å flytte høyttalerne en meter enn 10k i ny effekt. rx-v465 er mer enn god nok på bilde vil jeg tro. Poenget er; med mindre spousen er beinhard er hifi relativt oppnåelig Xtz er noe av det billigste jeg har sett i og med at elementene koster ekte penger

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Yamaha ettersom jeg liker lyden, men du går ikke feil uansett hvilken av alternativene du velger, Yamaha, Pioneer, Onkyo og Denon er alle bra på recievere og har stort sett de samme mulighetene.
    De fleste recievere i prisklassen du ser på her vil måtte jobbe ganske hardt for å dra en god gulvstående høytaler, men det betyr ikke at de ikke klarer det. Yamahaen vil kunne drive XTZ høytalerene du snakket om her, men da kan man eventuellt gi dem et løft ved å bruke et ekstra effekt trinn.

Uansett vil det bare være merkbart om du hører mye musikk i ren stereo uten subben, for om du deler mot en subb vil du også avlaste recieveren betraktelig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ville gått for Yamaha ettersom jeg liker lyden, men du går ikke feil uansett hvilken av alternativene du velger, Yamaha, Pioneer, Onkyo og Denon er alle bra på recievere og har stort sett de samme mulighetene.
    De fleste recievere i prisklassen du ser på her vil måtte jobbe ganske hardt for å dra en god gulvstående høytaler, men det betyr ikke at de ikke klarer det. Yamahaen vil kunne drive XTZ høytalerene du snakket om her, men da kan man eventuellt gi dem et løft ved å bruke et ekstra effekt trinn.

Uansett vil det bare være merkbart om du hører mye musikk i ren stereo uten subben, for om du deler mot en subb vil du også avlaste recieveren betraktelig.
    hei jeg har ein sony str-dn1010, og jeg driver klipsch syngery f20 , 1 stor energy center cc10, 2 infinity bakhøytalere og 2 st xtz w99 12.16 og sonyen driver dette lett som bare det, og det er første gangen jeg prøver sony hjmmekino reciver.den yter 7 gange 100 watt alle kanaler kjørt og yter 2 gange 110 watt i stereo+jeg bruker splitter for og kjøre 2 subber og jeg har bi ampet front høytalerene...i begynnelesen så var jeg litt i tvil,før sony er ikke så kjent for hjemmekino recivere i norge...men nå er jeg ikke lenger i tvil den driver det lett som bare det,her trykker det og durer i vei som ein lek og stuen er på nesten 40 kvadrat meter...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espengolf
    jeg lurer på om hvilket anleg som er best ut ifra pris og "ytelse"

jeg har valget mellom

Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS:

Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS,

og

Logitech høyttalersystem Z906:

Logitech høyttalersystem Z906 - Elkjøp

kom også med andre forslag!
    Har z5500. er veldig fornøyd til pcbruk.8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi for en respons:-D, takk for alle svar! Har vurdert lx53 og lx73. Har kikka litt på dem, men i tester kommer jo ikke de bedre ut enn feks. onkyo tnxr1008. Og mer strømsterke er de jo heller ikke på papiret?
    Kommer til å kjøre en aktiv XTZ sub, så det hjelper vel forsterkeren litt som det blir nevnt tidlegere her.
    hmm. har fortsatt ikke klart å bestemt meg. hvertfall ikke når det kommer så mange gode og NYE forslag.

Atter en gang takk8)

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

du har noe av det samme lyttemønsteret som meg, altså ikke full pupp hele tiden med vibrerende elementer og kloremerker på døra fra desperate naboer som prøver å oppnå kontakt.

Jeg ville sterkt ha vurdert en forsterker med Audyssey DynamicEQ, det gjør underverker for lyden (hvis du har en sub) i både stereo og surround ved lavere volum. Musikk uten DynamicEQ høres utrolig flatt og kjedelig ut på lavt volum her nå, og det er utenkelig for meg å kjøpe ny forsterker uten tilsvarende.

DynamicEQ booster visse frekvenser ved lavt volum (bass, f.eks.) , men etterhvert som du nærmer deg referansevolum på forsterkeren minimeres effekten av denne gradvis.

Great Sound Quality at Low Volume - Audyssey | Dynamic EQ

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burul11
    Oi for en respons:-D, takk for alle svar! Har vurdert lx53 og lx73. Har kikka litt på dem, men i tester kommer jo ikke de bedre ut enn feks. onkyo tnxr1008. Og mer strømsterke er de jo heller ikke på papiret?
    Kommer til å kjøre en aktiv XTZ sub, så det hjelper vel forsterkeren litt som det blir nevnt tidlegere her.
    hmm. har fortsatt ikke klart å bestemt meg. hvertfall ikke når det kommer så mange gode og NYE forslag.

Atter en gang takk8)
    I de testene jeg har lest så har Pioneer forsterkerene fordel av klasse D. Og de yter opp mot det de er spesifisert til. Mens Onkyo ofte sliter når mange kanaler er i bruk. Sliter er vel kanskje et hardt ord. Men De har mye mindre krefter når alle kanaler er i bruk. NAD og Cambridge oppgir Watt med alle kanaler i bruk.

Stativhøyttalere og subwoofer tror jeg at jeg ville gått for. Dersom du liker klassisk vil jo Ikon2 kanskje være ypperlig. Enormt god diskantgjengivelse. Og er god spredning på diskantene til Dali generelt. Så du har ofte større sweetspot. De fleste andre merker må stå "toe in". Det må ikke Dali. Men det er utrolig mye å velge mellom.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå gikk jeg akkurat glipp av salget på pioneer 53`en på soundgarden. Tror dere det er verdt å gå fra 53`en til 73?
    Ser og på enda dyrere recievere at det stort sett ikke kommer over 200w per kanal. Hva er da den største forskjellen frå rundt 7-10k til 15-30k recievere?

Takk for alle svar igjen. Syntes det er utrolig flott å kunne få så mange tilbakemeldinger på kort tid. Det hjelper en stakkar til å se litt "breiere"8)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    I de testene jeg har lest så har Pioneer forsterkerene fordel av klasse D. Og de yter opp mot det de er spesifisert til. Mens Onkyo ofte sliter når mange kanaler er i bruk. Sliter er vel kanskje et hardt ord. Men De har mye mindre krefter når alle kanaler er i bruk. NAD og Cambridge oppgir Watt med alle kanaler i bruk.

Stativhøyttalere og subwoofer tror jeg at jeg ville gått for. Dersom du liker klassisk vil jo Ikon2 kanskje være ypperlig. Enormt god diskantgjengivelse. Og er god spredning på diskantene til Dali generelt. Så du har ofte større sweetspot. De fleste andre merker må stå "toe in". Det må ikke Dali. Men det er utrolig mye å velge mellom.
    denon 2311 er jo ein sinnsyk hjemmekino forsterker, og den står før og være utrolig strømsterk, fikk topp av testen på what hifi.com

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå gikk jeg akkurat glipp av salget på pioneer 53`en på soundgarden. Tror dere det er verdt å gå fra 53`en til 73?
    Ser og på enda dyrere recievere at det stort sett ikke kommer over 200w per kanal. Hva er da den største forskjellen frå rundt 7-10k til 15-30k recievere?

Takk for alle svar igjen. Syntes det er utrolig flott å kunne få så mange tilbakemeldinger på kort tid. Det hjelper en stakkar til å se litt "breiere"8)
    jeg og rakk ikke salget av lx 53 på soundgarden pokker altså,det skulle være gave til ein kkammerat

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

du kan jo ta ein titt på denon sin, 2311 eller 3311 eller hva den heter,den har fått utrolig mye oppmerksomhet

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    denon 2311 er jo ein sinnsyk hjemmekino forsterker, og den står før og være utrolig strømsterk, fikk topp av testen på what hifi.com
    Å si at Denon 2311 er en "sinnsyk" receiver,når han står og vurderer Pio LX 53 el LX 73,er vel mildt sagt en liten overdrivelse !!
    Det er da helt forskjellige prisklasser det er snakk om!

Og hvis du ser på Whathifi som du referer til,så har dem moderert seg til å gi kun 4 stjerner etter at dem fikk testet flere av dens konkurrenter!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en NAD
    Der får du nok guffe. Eller så ville jeg gått for denon

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd du gikk glipp av det tilbudet da
    Det kommer kanskje flere tilbud utover - du får følge med!

Når det gjelder LX 53 vs LX 73,så er dem vel ganske like når det gjelder div muligheter,men LX 73 er ganske mye kraftigere med sine ice-power forsterker-trinn!
    Særlig med flere kanaler i drift samtidig!
    Pio LX 73-83 er vel en av de få som holder hva dem lover nor det gjelder oppgitt effekt!
    10 k for en LX 73 er et godt kjøp,uten tvil!

Men så Elkjøp hadde super søndagstilbud på Onkyo 3008 til 8-9k - det er også et supertilbud:-D
    Men da må du vere rask
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndagstilbudet var jeg og for sein til:\ Ser at onkyo 3008 ligger til 9990 på elkjøp, det er vanlig prisen dems, ser faktisk at lx-73 har samme pris. Vil du si at det er en reciever i samme klasse, eller bedre enn pio lx73en? Den har jo 9 kanaler, men jeg får desverre bare bruk for 5.1. Må selvfølgelig ha 7.1 reciever da jeg trenger muligheten for biamp, det jeg mener er at hvis jeg velger onkyo 3008 har jeg 9 kanaler, eller 3 stk som ikke kommer til å bli brukt. Og det er vel 9 "små" forsterkere, der antall watt er fast, uansett om man kun bruker 7 av dem(kan hende jeg har misforstått her)?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndagstilbudet var jeg og for sein til:\ Ser at onkyo 3008 ligger til 9990 på elkjøp, det er vanlig prisen dems, ser faktisk at lx-73 har samme pris. Vil du si at det er en reciever i samme klasse, eller bedre enn pio lx73en? Den har jo 9 kanaler, men jeg får desverre bare bruk for 5.1. Må selvfølgelig ha 7.1 reciever da jeg trenger muligheten for biamp, det jeg mener er at hvis jeg velger onkyo 3008 har jeg 9 kanaler, eller 3 stk som ikke kommer til å bli brukt. Og det er vel 9 "små" forsterkere, der antall watt er fast, uansett om man kun bruker 7 av dem(kan hende jeg har misforstått her)?
    Nja,det er nok litt slik på de fleste receivere,at dem yter mer effekt pr. kanal jo ferre kanaler som er i drift!
    Dette pga. en felles strømforsyning!
    Pio LX 73/83 er vel blandt dem som yter best med alle kanaler i drift samtidig!

Dem er vel mye i samme klasse disse to - det koker vel mye ned til smak og behag ang. både lydsingatur og utseende!

Det er knallgode receivere begge disse to,så du blir nok fornøyd uansett hvem du velger!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nja,det er nok litt slik på de fleste receivere,at dem yter mer effekt pr. kanal jo ferre kanaler som er i drift!
    Dette pga. en felles strømforsyning!
    Pio LX 73/83 er vel blandt dem som yter best med alle kanaler i drift samtidig!

Dem er vel mye i samme klasse disse to - det koker vel mye ned til smak og behag ang. både lydsingatur og utseende!

Det er knallgode receivere begge disse to,så du blir nok fornøyd uansett hvem du velger!
    Ok. Jeg får ta meg en tur på elkjøp imorgen og prøve å få med meg disse to hjem for prøvelytting8) Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Pioneer SC-LX73 på meg. Venter på den i posten nå og er spent. Håper virkelig dette er en bra reciever da det er en investering for god tid framover for min del8)

Hvordan er retur retten på kjøp i netthandel? Elkjøp har jo 30 dagers returrett sålenge produktet er i samme stand. Gjelder samme prinsipp hos netshop feks? Har lest litt på sidene dems, men synes det er litt uklart om du har lov til å åpne pakka, teste produktet eller ikke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Pioneer SC-LX73 på meg. Venter på den i posten nå og er spent. Håper virkelig dette er en bra reciever da det er en investering for god tid framover for min del8)

Hvordan er retur retten på kjøp i netthandel? Elkjøp har jo 30 dagers returrett sålenge produktet er i samme stand. Gjelder samme prinsipp hos netshop feks? Har lest litt på sidene dems, men synes det er litt uklart om du har lov til å åpne pakka, teste produktet eller ikke.
    Gratulerer så masse med handel da - får håpe du blir fornøyd:-D
    Er vel en knallreceiver dette,så denne burde du kunne leve med noen år - hvis du ikke blir virkelig bitt av bassillen da - skummel hobby dette:-D

Ang disse byttereglene,så er jeg ikke sikker hva som gjelder,men mener du har 14 dagers angre rett!
    Får du ikke med et sånt "angre-rett skjema" da tro?
    Står vel noe der sikkert!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •