Lydproblemer DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer Jesper89 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydproblemer DM683

Hei

Har en NAD M3 og DM683 og sliter litt med lyden når jeg spiller metall, f.eks metallica, maiden, hammerfall osv. Lyden blir litt "kvass", slitende å høre på ved høyt volum. (mange vil vel mene det er slitende uansett, men...):P

Jeg lurer da på om det er noe som kan gjøres , eller om det rett og slett er feil høytaler/forsterker til den type musikk som kan problemet?

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å sette opp noen akustikkplater og evt diffusorer kan nok hjelpe mye.
    På den andre siden så er (etter mitt øre) 683 ganske slitsomme i lengden uansett. Men det er jo såklart delte meninger om dette

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok litt kombinasjonen mellom høytaller og forsterker. så passer ikke høytalleren godt til sånn musikk heller.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    å sette opp noen akustikkplater og evt diffusorer kan nok hjelpe mye.
    På den andre siden så er (etter mitt øre) 683 ganske slitsomme i lengden uansett. Men det er jo såklart delte meninger om dette
    Blir fort et problem ettersom dette er midt i stua:P ikke så bra "waf", er det ikke det de sier?:P

Syns ikke de er slitsomme uansett, men når jeg spiller den sjangeren begynner de å tulle seg litt...:neutral:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    det er nok litt kombinasjonen mellom høytaller og forsterker. så passer ikke høytalleren godt til sånn musikk heller.
    Er det jeg er litt redd for ja.. Men skulle tro det gikk an å få de til å spille litt "roligere" enn det de gjør..?

Hvilke høytalere passer bedre till denne typen musikk da? Har ikke hørt så mange selv, så har ikke så mye å sammenligne med.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går ann å tone de ned med annen forsterker og kabler, men det er nok enklere og bedre å bytte høytaller. det lønner seg å ta med forsterkeren din med på en tur rundt å høre selv, finnes mange merker som du kan like feks JBL,TANNOY, MAGNAT, DALI, MONITOR AUDIO, SNELL.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 kan nok bli litt krass på den type musikk.. Men det er ofte verken elektronikken eller høyttalerene sin skyld. Skylden ligger veldig ofte i selve kilden/plata som man spiller ifra ..

Men på din NAD M3 har du noe som heter TILT! Trykk på tone et par ganger så kommer alternativet opp.. test med denne funksjonen. Gjorde underverker på Dali Mentor 6!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    B&W 683 kan nok bli litt krass på den type musikk.. Men det er ofte verken elektronikken eller høyttalerene sin skyld. Skylden ligger veldig ofte i selve kilden/plata som man spiller ifra ..

Men på din NAD M3 har du noe som heter TILT! Trykk på tone et par ganger så kommer alternativet opp.. test med denne funksjonen. Gjorde underverker på Dali Mentor 6!
    Sier du det! Det skal jeg prøve. Sitter for øyeblikket fast på en båt i nordsjøen:P men skal prøve når jeg kommer hjem.

Spiller fra pc med QED Performance Audio J2P kabel, er jo ikke helt optimalt ..

Men det blir nok en utskiftning av høytalere uansett om en liten stund. Så jeg får kikke litt rundt å se om eg finner noe som spiller den type musikk bedre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå til innkjøp av en dac? Det hjelper vel litt på, i og med at jeg spiller fra PC..?
    I så tilfelle, hvilke bør jeg se på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne nyheten? Virker jo som en grei investering? dac, musikkstreamer og dab/FM radio til 5000

EDIT: beklager, siktet til denne.. NAD C446 musikkstreamer og FM/DAB-radio | Hi-Fi Klubben

Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jesper89
    Hei

Har en NAD M3 og DM683 og sliter litt med lyden når jeg spiller metall, f.eks metallica, maiden, hammerfall osv. Lyden blir litt "kvass", slitende å høre på ved høyt volum. (mange vil vel mene det er slitende uansett, men...):P

Jeg lurer da på om det er noe som kan gjøres , eller om det rett og slett er feil høytaler/forsterker til den type musikk som kan problemet?
    har du forsterker eller spiller du rett fra pc?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker PC som kilde er det ikke rart du får dårlig lyd.. Kjøp en D/A konverter asap! Det iallefall ingenting i veien med forsterker/høyttaler kombinasjonen, M3 er ganske feit i klangen..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte NAD C446, så får satse på det gjør susen

Ja, skulle ikke tro det var noe i veien med verken HT eller forsterker, for mine ører ihvertfall. Får håpe det blir bedre med dacen på plass

Men etter å ha lest litt i akkustikk-trådene her, er det vel ingen tvil om at hadde jeg hatt et rom litt mer litpasset musikk-lytting, ville det låte mye bedre! Men stua får holde til jeg får meg hus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Om du bruker PC som kilde er det ikke rart du får dårlig lyd.. Kjøp en D/A konverter asap! Det iallefall ingenting i veien med forsterker/høyttaler kombinasjonen, M3 er ganske feit i klangen..

Såvidt jeg ser har han ikke nevnt noe om hvilken tilkobling han bruker mot pcen, en digital en vil jo være perfekt, og da vil verken lydkort i pc eller kabel ha noe å si. Så litt... spaced å skrike ut om at pc er dårlig kilde.

Tipper det er akustikken din, kombinert med at du kanskje spiller litt for høyt? Høyt lydnivå alene blir slitsomt uansett i lengden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte NAD C446, så får satse på det gjør susen

Ja, skulle ikke tro det var noe i veien med verken HT eller forsterker, for mine ører ihvertfall. Får håpe det blir bedre med dacen på plass

Men etter å ha lest litt i akkustikk-trådene her, er det vel ingen tvil om at hadde jeg hatt et rom litt mer litpasset musikk-lytting, ville det låte mye bedre! Men stua får holde til jeg får meg hus

Blir nok knall .

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    Såvidt jeg ser har han ikke nevnt noe om hvilken tilkobling han bruker mot pcen, en digital en vil jo være perfekt, og da vil verken lydkort i pc eller kabel ha noe å si. Så litt... spaced å skrike ut om at pc er dårlig kilde.

Tipper det er akustikken din, kombinert med at du kanskje spiller litt for høyt? Høyt lydnivå alene blir slitsomt uansett i lengden.
    Han nevnte at han brukte en QED J2P, det er en 3.5mm til RCA, så min påstand er vel begrunnet.. Du bør kanskje lese litt nøyere over hva folk skriver før du "skriker"

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får håpe det blir knall skal gi en lyd om hvordan det blir når jeg har fått det på plass. Hadde ikke fått den inn på lager enda, skulle komme 01.07 stod det..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah, tok sin tid det.. Nå er den iallefall på plass, og lyden er, ikke uventet, betraktelig bedre! Kan også nyte lyd fra DAB og internettradio fra den der Men jeg har ikke funnet noen måte å streame spotify til nad`en.. Noen som har investert i den samme og vet litt..?

Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah, tok sin tid det.. Nå er den iallefall på plass, og lyden er, ikke uventet, betraktelig bedre! Kan også nyte lyd fra DAB og internettradio fra den der Men jeg har ikke funnet noen måte å streame spotify til nad`en.. Noen som har investert i den samme og vet litt..?
    du kan joo bruke AUX

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •