Høyttaler med brystpunch/silkemyk diskant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal jeg ikke svare for andre merker, men har i dag hentet meg klipsch RF-7 og det første som slo meg med disse, var tynnere i toppen og litt kraftigere helt i bunnen. Jeg har da tl260 fra tidligere, og mine første tanker rundt trykket er at det er noe mer fra RF-7, men ikke den helt store, bare grønt på andre siden av gjerde forskjellen. (Er mer, men vil ikke selge to tårn enda)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper JBL LS80 gjør susen.Synes Hegel H200 er litt skarp og aggresiv i toppen.Hørte en gang JBL LS60 på Hegel H200 og så mørkt og behagelig de låt med den forsterkeren,så tror jeg LS80 med større basser kunne vært noe.
    LS60 ble testet samtidig mot Dynaudio og System Audio.Personlig synes jeg Dynaudio-ene var best totalt sett,men JBL-ene hadde en god punch og meget behagelig klang mot de 2 andre.

B&W CM9 synes jeg også har en meget behagelig klang og de evner å flytte mye luft,synes jeg.

Det er vel Vienna Acoustics som er mest kjent for sin behagelige klang.De har dempa visse frekvenser noe voldsomt og husker jeg ikke feil så ruller de av tidlig i toppen også.
    Har bare hørt Vienna Concert Grand,på nesten identisk elektronikk som kameraten min med CM9,dog i ulike rom,men holder nesten en knapp på at CM9 er enda mer behagelig.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør i grunn ta en lytt på Canton! 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans 2.2 f sort pianolakk har de egenskapene du etterlyser. Koster ca. 20-25K brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Man får da ikke brystpunch med KEF sine litt rimeligere høyttalere? Det er hvert ikke min erfaring. Synes selv de dyreste KEF høyttalerne har en litt slank bass eller korrekt om du vil.

Tannoy er ikke dumt. Skulle man komme over noen brukt der, så kan det være et veldig godt aternativ.
    Har du hørt nevnte høyttaler da?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Mange gode forslag her. Takk! Men ikke lett dette her. Hehe.

Er det virkelig så vanskelig å finne en høyttalere i denne klassen som har denne komboen? Synes dette er litt merkelig:???:

Men hva hvis jeg ser bort i fra brystpunchet, hvilke merke/modell er det som går for å være aller mest rolig, behagelig og laidback i toppen/spillestil? Hvis vi ser bort i fra matching med elektronikk....
    Problemet er nok at det er få høyttalere som er veldig spisse i toppen (og få som er veldig myke i toppen), og at akustikken i rommet har veldig mye å si, som andre har påpekt her. To personer som kjøper samme høyttalere men plasserer dem i ulike rom kan dermed oppfatte lyden helt forskjellig, og dermed får vi beskrevet ulike opplevelser slik som i denne tråden. Når noen først skriver at høyttaler X låter mykt og en annen etterpå hevder det motsatte, kan altså begge ha rett, tatt lytteforholdene i betraktning.

Og det er før man har vurdert hørselen og preferansene til enkeltpersonene som har testet høyttalerne.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Har du hørt nevnte høyttaler da?
    Har hørt en rekke KEF høyttalere. Både rimelige og dyre modeller. Har ikke hørt 207/2, men har hørt både 205/2 og 201/2 fra reference serien. Jeg synes KEF lager bra høyttalere, men brystkassebass er ikke det jeg forbinder med KEF og spesielt ikke i denne prisklassen vi snakker om.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det hadde vært en god ide for meg, og først kjøpe en god 2ch effektforsterker, som heller litt mot det mørke og varme. Dvs McIntosh, Electrocompaniet, Krell?
    Er bare litt usikker hvor mye jeg skal/bør bruke på effekt.

I hvertfall vil jo da valgkvalene rundt antall høyttalere i denne tråden, kanskje (?) innsnevres til 1/3 av de nevnte. :-?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det hadde vært en god ide for meg, og først kjøpe en god 2ch effektforsterker, som heller litt mot det mørke og varme. Dvs McIntosh, Electrocompaniet, Krell?
    Er bare litt usikker hvor mye jeg skal/bør bruke på effekt.

I hvertfall vil jo da valgkvalene rundt antall høyttalere i denne tråden, kanskje (?) innsnevres til 1/3 av de nevnte. :-?
    JBL LS 80 + en Mcintosh effektforsterker gir deg akkuratt det du vil ha, men det er ikke billig nei . Men finnes nok en del gode brukt kjøp.

Det kan hende en Electrocompaniet effekt kan gjøre en god nok jobb også, og det blir litt biligere, men har ikke hørt EC på LS 80, kun på Array.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    JBL LS 80 + en Mcintosh effektforsterker gir deg akkuratt det du vil ha, men det er ikke billig nei . Men finnes nok en del gode brukt kjøp.

Det kan hende en Electrocompaniet effekt kan gjøre en god nok jobb også, og det blir litt biligere, men har ikke hørt EC på LS 80, kun på Array.
    EC går vel for og være heller slapp i bassområdet?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Tja den er ikke like "kjapp" som noen andre forsterkere er, men på JBL Array fungerte det veldig bra, mye sikkert pga den høytalleren er vanvittig kjapp. JBL LS 80 har noe av samme kvalitetene så jeg "tror" dette kunne blitt en god match. Mye pondus i EC, og silkemyk diskant er det også, men min favoritt til den sounden du spørr etter er og blir Mcintosh.

Soundgarden har vel forøvrig alle disse 3 merkene vi snakker om, ta en tur til en soundgarden butikk og prøv å hør oppsett med Mcintosh effekt og EC effekt, mitt tips .

Anngående Klipsch ( RF serien ) opplever jeg ikke den som den høytalleren med mest "punch" i melltoneområdet, det har JBL LS 80 en del mer av. Klipschene trøkker kanskje mere pga mer dypbass og kan spille høyere, men "brystbass" på samme måte har de ikke. Da må man opp på Heritage serien, og det minner faktisk litt om LS 80 (jeg skrev "minner", betyr ikke at de låter likt ) . Kan gjerne si RF serien til Klipsch er litt mer allround dog.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja den er ikke like "kjapp" som noen andre forsterkere er, men på JBL Array fungerte det veldig bra, mye sikkert pga den høytalleren er vanvittig kjapp. JBL LS 80 har noe av samme kvalitetene så jeg "tror" dette kunne blitt en god match. Mye pondus i EC, og silkemyk diskant er det også, men min favoritt til den sounden du spørr etter er og blir Mcintosh.

Soundgarden har vel forøvrig alle disse 3 merkene vi snakker om, ta en tur til en soundgarden butikk og prøv å hør oppsett med Mcintosh effekt og EC effekt, mitt tips .

Anngående Klipsch ( RF serien ) opplever jeg ikke den som den høytalleren med mest "punch" i melltoneområdet, det har JBL LS 80 en del mer av. Klipschene trøkker kanskje mere pga mer dypbass og kan spille høyere, men "brystbass" på samme måte har de ikke. Da må man opp på Heritage serien, og det minner faktisk litt om LS 80 (jeg skrev "minner", betyr ikke at de låter likt ) . Kan gjerne si RF serien til Klipsch er litt mer allround dog.
    Hmm. Kanskje det hadde vært noe ja. Grunnen til at jeg vil prøve noe nytt er fordi klipsch er litt aggressive i topp i utgangspunktet, og mangler litt/mye punch i midten. Array 1400 blir vel for dyrt på brukten til og med, men hadde vært morro!

EDIT: Altså at LS 80 og en god og varm effekt kanskje er veien å gå.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kanskje det hadde vært noe ja. Grunnen til at jeg vil prøve noe nytt er fordi klipsch er litt aggressive i topp i utgangspunktet, og mangler litt/mye punch i midten. Array 1400 blir vel for dyrt på brukten til og med, men hadde vært morro!

EDIT: Altså at LS 80 og en god og varm effekt kanskje er veien å gå.

Jeg vet ihvertfall ikke om noe bedre i prisklassen når vi snakker om de egenskapene du etterlyser, og jeg har hørt en del høytallere

Nå snakker jeg gulvstående høytallere, som ser litt stuevennlige ut, ikke MBM ( midbassmoduler ) og Svære firkanta kasser .

Lykke til, finnes nok billigere alternativer på elektronikk siden utenom de jeg sa, men har desverre ikke hørt altfor mange forsterkere på de.. Parasound kan kanskje være noe å titte på også.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ihvertfall ikke om noe bedre i prisklassen når vi snakker om de egenskapene du etterlyser, og jeg har hørt en del høytallere

Nå snakker jeg gulvstående høytallere, som ser litt stuevennlige ut, ikke MBM ( midbassmoduler ) og Svære firkanta kasser .

Lykke til, finnes nok billigere alternativer på elektronikk siden utenom de jeg sa, men har desverre ikke hørt altfor mange forsterkere på de.. Parasound kan kanskje være noe å titte på også.
    Takk for hjelp så langt :-). Og ut ifra hva enkeltes erfaring rundt LS 80 er, virker det nesten som de har havnet litt i skyggen for Klipsch-hypen. Høres ut som de passer meg bra. Men før jeg drar på lyttetokt - hvordan er diskant/toppen? Stemmer det at den er litt laidback? Det jeg har hørt og er redd for er om den er litt hard og spiss om jeg går for effekt i budsjettklssen. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes mine Monitor Audio GS 20 gir bra brystpunch og silkemyk diskant.
    Hørte på den nye Røyksopp plata i går og det smalt i brystet og blafra i buksebeinet. Man kan faktisk fysisk kjenne luften fra bassporten ca 4 meter unna. Et fenomen jeg hadde med mine RX 8 også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Synes mine Monitor Audio GS 20 gir bra brystpunch og silkemyk diskant.
    Hørte på den nye Røyksopp plata i går og det smalt i brystet og blafra i buksebeinet. Man kan faktisk fysisk kjenne luften fra bassporten ca 4 meter unna. Et fenomen jeg hadde med mine RX 8 også.
    Monitor Audio er helt konge og jeg digger punchen i de.Anbefaler ofte MA selv,men til trådstarter som vil ha silkemyk diskant og hardtslående brystbass har jeg ikke turt å nevne de.
    Nå kjører du med forsterkere og kabler til ca 110.000 også da :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •