om testing av xtz w99 12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

om testing av xtz w99 12.16

jeg begynte denne testen med og sette opp,automatisk høytaler oppsett,også gikk jeg selfølgelig inn manuelt og,stilte det inn på min måte som jeg ville ha det,så over til subwooferene,først prøvde jeg med 2 porter i subbene,da hvar det så vidt det kom bass eller noe som helst for trykk,så prøvde jeg med 1 venstre port,da begynte bassen og komme seg litt,men langt i fra sånn som jeg ville ha det,høyre port gidder jeg nesten ikke si noe om,da ble det nesten som det vart 2, 8 tommere som slo,men så prøvde jeg uten portene på begge subbene,endelig kom bassen og trykket jeg virkelig,har ventet på.det var rett og slett sinnsykt bass har aldri vert borti noe lignende,og jeg har hadd både,harman kardon 10 tommer subwoofer,yamaha 10 tommer subwoofer og sist men ikke minst,nyeste serien av 2 stk cerwin vega xls 12 s subwoofere,men ingen av dem var i nærheten av va,di 2 xtz w99 12.16 som jeg har,dette har vert noe av det råeste jeg har hørt av dypbass og trykk,di spiller like bra på musikk som film,men nok om det nå...så over til den gamle testen som ble,gjort av samme sort subwoofer jeg har,det jeg ikke skjønner der er at,di fikk dypest bass med begge pluggene igjen,og vi har testet på nesten samme kvadratmeter med rom...og subwooferene mine står på litt under halvt med volum,phase står på 0 og frequency på halvt,og når det gjelder reciveren min så står subwoofer volumet på null...så nå er jeg spent på hva andre,som har samme subwoofer-subwoofere som jeg har,hvilken historie eller tester dere har hadt...takker så mye vist folk kommer med tilbake meldinger eller kommentarer

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg begynte denne testen med og sette opp,automatisk høytaler oppsett,også gikk jeg selfølgelig inn manuelt og,stilte det inn på min måte som jeg ville ha det,så over til subwooferene,først prøvde jeg med 2 porter i subbene,da hvar det så vidt det kom bass eller noe som helst for trykk,så prøvde jeg med 1 venstre port,da begynte bassen og komme seg litt,men langt i fra sånn som jeg ville ha det,høyre port gidder jeg nesten ikke si noe om,da ble det nesten som det vart 2, 8 tommere som slo,men så prøvde jeg uten portene på begge subbene,endelig kom bassen og trykket jeg virkelig,har ventet på.det var rett og slett sinnsykt bass har aldri vert borti noe lignende,og jeg har hadd både,harman kardon 10 tommer subwoofer,yamaha 10 tommer subwoofer og sist men ikke minst,nyeste serien av 2 stk cerwin vega xls 12 s subwoofere,men ingen av dem var i nærheten av va,di 2 xtz w99 12.16 som jeg har,dette har vert noe av det råeste jeg har hørt av dypbass og trykk,di spiller like bra på musikk som film,men nok om det nå...så over til den gamle testen som ble,gjort av samme sort subwoofer jeg har,det jeg ikke skjønner der er at,di fikk dypest bass med begge pluggene igjen,og vi har testet på nesten samme kvadratmeter med rom...og subwooferene mine står på litt under halvt med volum,phase står på 0 og frequency på halvt,og når det gjelder reciveren min så står subwoofer volumet på null...så nå er jeg spent på hva andre,som har samme subwoofer-subwoofere som jeg har,hvilken historie eller tester dere har hadt...takker så mye vist folk kommer med tilbake meldinger eller kommentarer
    Hei.

Jeg sitter selv med denne. Den er veldig god på alt. Og den er uslåelig når det gjelder pris. XTZ er jo veldig billig.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! Starta selv med XTZ W12, for så å gå over til SVS NSD 12. XTZ spilte faktisk bedre i mitt rom. Dette kan nok selfølgelig ha med finpuss på kalibreringa, men det er ingen tvil om at XTZ er verdt pengene. Nå har hatt PC pluss lenge, og denne er jo selfølgelig overlegen - men også til en tre-dobbel pris.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også 2 stk av denne rimelig fornøyd med de Selvom jeg savner litt dypbassen til SVS. Har klart få de ned til 22hz, nå spiller de ned til 24/25 da det ble det mer ryddig lenger opp i frekvens.

Liker teste Master and commander scenen med kanonsalvene i starten

Har freq på MAX, begge EQ av, high pass av, og phase på 0 Volumet står på halvparten, ender opp med -4,5 på sub 1, og -3,5 på sub 2 i reciever med autokalibrering

Rommet mitt er ikke verdens heldigste, og følte jeg trengte enda mer trykk, litt fordi jeg er veldig kresen og får aldri nok risting i sofa :P så innstallerte 2stk rumperistere i sofaen, dette kosta 1600 spenn totalt med 2 stk og forsterker og nå er det helt syk opplevelse se på film her Morro saker, men skal ikke se bortifra at det blir noen SVS en gang igjen eller en earthquake har jeg også siklet på
    Men til penga disse koster, så er det ikke noe snakk om at dette er sykt bra kjøp

EDIT: spiller med en port åpen på begge subbene

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    har også 2 stk av denne rimelig fornøyd med de Selvom jeg savner litt dypbassen til SVS. Har klart få de ned til 22hz, nå spiller de ned til 24/25 da det ble det mer ryddig lenger opp i frekvens.

Har freq på MAX, begge EQ av, high pass av, og phase på 0 Volumet står på halvparten, ender opp med -4,5 på sub 1, og -3,5 på sub 2 i reciever med autokalibrering

Rommet mitt er ikke verdens heldigste, og følte jeg trengte enda mer trykk, litt fordi jeg er veldig kresen og får aldri nok risting i sofa :P så innstallerte 2stk rumperistere i sofaen, dette kosta 1600 spenn totalt med 2 stk og forsterker og nå er det helt syk opplevelse se på film her Morro saker, men skal ikke se bortifra at det blir noen SVS en gang igjen eller en earthquake har jeg også siklet på
    Men til penga disse koster, så er det ikke noe snakk om at dette er sykt bra kjøp
    jeg testet mine xtz opp mot svs pci 12,denne såkalte rør subwooferen i stuen min,men jeg knuste svs på musik,mens svs gikk litt dypere på film det var alt,men svs og musikk så er det nesten som det vart,sånn at han stod og vibrerte bare,trur svs er mest ment for film, jeg skulle egentlig kjøpe meg 2 svs pci 12 subwoofere,men jeg er rett og slett glad jeg gikk før 2 xtz w99 12.16, di er bare rett og slett knall gode,alle venner som har vert innom meg har aldri hørt, sånn trykk og dybde som jeg har og mange av di,har subber opp i 12000 kr klassen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1
    Har akkuratt samme instillingene men volumet på 1/4, skal ta på 1/2 og prøve autokalibrering i morgen og se hva jeg får

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg testet mine xtz opp mot svs pci 12,denne såkalte rør subwooferen i stuen min,men jeg knuste svs på musik,mens svs gikk litt dypere på film det var alt,men svs og musikk så er det nesten som det vart,sånn at han stod og vibrerte bare,trur svs er mest ment for film, jeg skulle egentlig kjøpe meg 2 svs pci 12 subwoofere,men jeg er rett og slett glad jeg gikk før 2 xtz w99 12.16, di er bare rett og slett knall gode,alle venner som har vert innom meg har aldri hørt, sånn trykk og dybde som jeg har og mange av di,har subber opp i 12000 kr klassen...
    Ingen tvil at XTZ gir mye for pengene,hadde 2 xtz w99 12.16 før og de trykket
    bra de8) Nå har jeg SVS PB12-PLUS og den får hele rommet til og riste
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 sånne selv og er meget fornøyd Fikk dei brukt til 5000

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke mange valgmuligheter på den avstemmingen. Enten liker man de, ellers så får man ikke stemme?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Var ikke mange valgmuligheter på den avstemmingen. Enten liker man de, ellers så får man ikke stemme?
    Stussa på det jeg også :P

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    +1
    Har akkuratt samme instillingene men volumet på 1/4, skal ta på 1/2 og prøve autokalibrering i morgen og se hva jeg får
    tøft jeg får høre hvordan det gikk da,jeg har no ein 75 timer igjen av subbene mine,før di er ferdig innspilt,og jeg er bare heilt satt ut hvordan dem trykker og alt med dyp bassen,på så få timer,subbene blir bare bedre og bedre dag før dag.helt utrolig lurer på hva di har kostet vist di har blitt laget i norge jeg,skall vedde på et sted mellom 10000-20000

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Ingen tvil at XTZ gir mye for pengene,hadde 2 xtz w99 12.16 før og de trykket
    bra de8) Nå har jeg SVS PB12-PLUS og den får hele rommet til og riste
    ja det gjør stuen min og på 30 kvadrat meter,du skulle vert her og hørt,folk som har vert innom blir heilt satt ut,og lurer på hvordan jeg klarer og få dem til og gå så dypt + trykket jeg har,og jeg bruker ikke portene ein gang,prøvde alle innstillingen med di portene men uten vart best med,både musikk og film,samme når jeg spiller på ps3 og så jeg er strålende fornøyd med hjemmekino oppsettet mitt,men er ein dyr hobby da he he

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Virker mer som en skrytetråd av disse subbene :P

HAHA så at det var en avstemning der også :P morsomt :P Var bare liker eller liker å velge mellom :P

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker mer som en skrytetråd av disse subbene :P
    ja kansje jeg skulle tatt med liker ikke da,men dem som ikke liker dem,får legge igjen et sitat da vettu,men dette var jo ment for xtz entiuaster,men jeg er ganske ny i dette,men skal huske det til neste gang,takker får alle tilbake meldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stykker selv, og de spiller sammen med utstyr til (veldig) mange ganger prisen. Skulle være en mellomløsning til jeg fikk råd til DD10/12. De står her enda... Rett og slett fantastisk gode subber. Portene MÅ være åpne da, ellers blir den alt for kontrollert. SVS PC tuber til musikk? Niks. De funker jo til fantasieffekter på Transformers etc. men prøv å spille en lynkjapp elektrisk bass...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Har 2 stykker selv, og de spiller sammen med utstyr til (veldig) mange ganger prisen. Skulle være en mellomløsning til jeg fikk råd til DD10/12. De står her enda... Rett og slett fantastisk gode subber. Portene MÅ være åpne da, ellers blir den alt for kontrollert. SVS PC tuber til musikk? Niks. De funker jo til fantasieffekter på Transformers etc. men prøv å spille en lynkjapp elektrisk bass...
    hva mente du med det lyn kjapp elektrisk bass,att subbene ikke henger med før det har jeg prøvd,når hus kjøpet er ferdig nå,så skal jeg lage meg ein kino sal på 30 kvadrat tenker jeg,har allerede tegnet opp planene,og da skal jeg kjøre 6 stk xtz w99 12.16,altså 2 foran 2 på sidene og 2 bak,da skal jeg ha alt i xtz, blir nok xtz devine foran...center høytaler,side høytalere og bak høytalere vet jeg ikke enda hvilken sort det blir,men det blir vel det største av alt,men har også ein liten tanke på eartquake,men det for tiden vise

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mente du med det lyn kjapp elektrisk bass,att subbene ikke henger med før det har jeg prøvd,når hus kjøpet er ferdig nå,så skal jeg lage meg ein kino sal på 30 kvadrat tenker jeg,har allerede tegnet opp planene,og da skal jeg kjøre 6 stk xtz w99 12.16,altså 2 foran 2 på sidene og 2 bak,da skal jeg ha alt i xtz, blir nok xtz devine foran...center høytaler,side høytalere og bak høytalere vet jeg ikke enda hvilken sort det blir,men det blir vel det største av alt,men har også ein liten tanke på eartquake,men det for tiden vise
    Dæven steike 6 XTZ subber :P Noen som virkelig liker XTZ :P

Hadde vært kult se det da, som center kan du kjøre Swans center er en på forumet her som kjører det med XTZ med stort hell, XTZ sine center er desverre litt for spinkle til Divine

Om det ikke finnes en XTZ "fantråd" som alle den andre merkene som klipsch etc har, så kan jo overskriften på denne tråden endres til XTZ-klubben eller noe lignende

EDIT: Fant en XTZ tråd her så da finnes det allerede på forumet

http://avforum.no/forum/klubb-entusi...er-traden.html

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er på ingen måte dette skulle, være noe skryte side,jeg skulle kansje tatt med fleir valg ein to faktisk,men som sagt så er jeg ny i dette,jeg skal love dere jeg skal gjøre det neste gang jeg, legger ut ein test/omtale,men dere som synes disse mangler eller ikke liker subbene,så legg igjen ein kommentar da,denne omtalen hvar ment for folk som har testen subben selv,og få høre deres meninger.

Edit, har moderert tråden din pga. ufin tone.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må la vær og svare da vettu,som jeg har sagt sikkert 3 ganger nå så skulle jeg kansje ha lagt ut fleire valg,men det er ikke det testen handler om så spar meg for sånt tull altså

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun to posivtive valg som stort sett betyr det samme også. Hatt det travelt.

Sitat Opprinnelig postet av avstemning
    ingen tvil skal noe for og slå dette
    Hæ?

For all del, XTZ lager fine subber til en liten penge. Går man litt opp i pris, merker man forskjell nokså fort. Den koster jo 4400 inkl frakt. Allerede fra kr 5000 får man bedre sub.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •