om testing av xtz w99 12.16 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    XTZ er fine saker til en ok pris, driver og vurderer 12" modellen deres' selv om dagen. Har tidligere hatt 8" utgaven og den var finfin til musikk. Dog litt liten for rommet den stod i.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    XTZ er fine saker til en ok pris, driver og vurderer 12" modellen deres' selv om dagen. Har tidligere hatt 8" utgaven og den var finfin til musikk. Dog litt liten for rommet den stod i.
    ja da bør du gå får di,er heilt syke subwoofere kjøper du 2 får du 1000 kr avslag,jeg bruker 2 stk på litt over 30 kvadrat meter,og her rister det og dundrer som bare pokkern,og jeg har så vidt spilt dem inn enda,di blir bare bedre og bedre dag før dag jeg ville bare si forskjellen på xtz w99 12.16 og den xtz 18 ice er at det var noe med film greier å gjøre,får jeg spurte surround om jeg skulle sende mine tilbske og velge 2 ice i stedet,så sa han at det er akkurat samme sub bare at den bråker noen prosent meire på film,men da måtte du være hifi expert for og høre det

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne suben og er kjempefornøyd med den
    Hadde en SVS sb12plus(er de tikke SB den minste 12" heter, elelr er det SP?) Uansett så banker XTZ denne i stua mi, både på dypbass,trykk og volum. Ingen tvil om at SVS`n var bra men i mitt rom kan den faktisk ikke hamale opp med XTZ. Foreløpig står den ikke så veldig høyt på pga junior har soverom rett over stua men det ligger i planen med ett kinorom så da kan det hende den får en bror
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har selv denne suben og er kjempefornøyd med den
    Hadde en SVS sb12plus(er de tikke SB den minste 12" heter, elelr er det SP?) Uansett så banker XTZ denne i stua mi, både på dypbass,trykk og volum. Ingen tvil om at SVS`n var bra men i mitt rom kan den faktisk ikke hamale opp med XTZ. Foreløpig står den ikke så veldig høyt på pga junior har soverom rett over stua men det ligger i planen med ett kinorom så da kan det hende den får en bror
    jeg og har prøvd svs subben du meinte,men di hadde ikke ein sjanse mot xtzene mine,xtz w99 12.16 er rett og slett ein vinner,hjemme her ramler det ned bilder og lyspære går og,så det er tydelig hva denne subben er i stand til, og jeg har ikke kommet halveis med innspilling på dem ein gang

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde to stk xtz w99 12.16 i stuen ristet bra det,men SVS PB12Plus som jeg
    har, nå må jeg si slår XTZ`ene i min stue iallefall8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Hadde to stk xtz w99 12.16 i stuen ristet bra det,men SVS PB12Plus som jeg
    har, nå må jeg si slår XTZ`ene i min stue iallefall8)
    er forskjellig fra rom til rom dette,hvilken forsterker du har,aukustiken man har i rommet,når jeg hadde den svs pb12plus så var det så jeg fikk sånn buldring lyd,vet ikke hva jeg skal kalle det,men svs har da brae subber dem,men det har kommet et anet merke på lsound sin side,husker ikke hva han heter men den hadde var det 2 13 tommere og 2000 watt og noe,den har jeg kunne tenkt meg og prøve

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    er forskjellig fra rom til rom dette,hvilken forsterker du har,aukustiken man har i rommet,når jeg hadde den svs pb12plus så var det så jeg fikk sånn buldring lyd,vet ikke hva jeg skal kalle det,men svs har da brae subber dem,men det har kommet et anet merke på lsound sin side,husker ikke hva han heter men den hadde var det 2 13 tommere og 2000 watt og noe,den har jeg kunne tenkt meg og prøve
    Jeg bruker DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer til og kalibrere
    subben og har nesten helt rett bass kurve:-D Kan anbefale den8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jeg bruker DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer til og kalibrere
    subben og har nesten helt rett bass kurve:-D Kan anbefale den8)
    dspeaker anti mode 8033c subwoofer skal jeg huske vettu,men sånn som jeg har oppsettet mitt nå,så er det perfekt har brukt kalebring ein gang jeg,gjorde alt med ein lydmåler som jeg lastst ned fra android marked,fikk tipset av ein hifi expert og det vart knall bra he he

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dspeaker anti mode 8033c subwoofer skal jeg huske vettu,men sånn som jeg har oppsettet mitt nå,så er det perfekt har brukt kalebring ein gang jeg,gjorde alt med ein lydmåler som jeg lastst ned fra android marked,fikk tipset av ein hifi expert og det vart knall bra he he
    Kjøpe Radio Shack Analog Lydtrykksmåler er nok mye mer nøyakti
    måler,pluss du kan koble den til dataen og bruke Frekvensmåling med Radioshack og Room Eq Wizard.der kan du leke deg med frekvenser i timesvis

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe Radio Shack Analog Lydtrykksmåler er nok mye mer nøyakti
    måler,pluss du kan koble den til dataen og bruke Frekvensmåling med Radioshack og Room Eq Wizard.der kan du leke deg med frekvenser i timesvis
    ok tusen takk før hjelpen,nå har jeg nå mange valg og gå etter

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg testet mine xtz opp mot svs pci 12,denne såkalte rør subwooferen i stuen min,men jeg knuste svs på musik,mens svs gikk litt dypere på film det var alt,men svs og musikk så er det nesten som det vart,sånn at han stod og vibrerte bare,trur svs er mest ment for film, jeg skulle egentlig kjøpe meg 2 svs pci 12 subwoofere,men jeg er rett og slett glad jeg gikk før 2 xtz w99 12.16, di er bare rett og slett knall gode,alle venner som har vert innom meg har aldri hørt, sånn trykk og dybde som jeg har og mange av di,har subber opp i 12000 kr klassen...
    prøv å kalibrer svs'en, så kan du prøve igjenn......det er altforomega!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av longbow
    prøv å kalibrer svs'en, så kan du prøve igjenn......det er altforomega!!
    ja men det skal jeg huske vettu,når jeg kommer meg i hus,og fått bygget hjemme kino salen min,har tegningene og alt klare,og jeg kan si det sånn det blir thx ultra pluss 2,hvilken høytalere jeg har da,det veit jeg ikke,men subbene jeg skal ha,veit jeg sånn ca hva jeg skal ha,men da skal jeg kjøre 6 subber 2 foran,2 midt på og 2 bak.resten får dere vente på når jeg er ferdig med alt,har ikke funnet rette tomten og sånt enda,men det kommer vel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart en god subwoofer, spesielt til den beskjedne prisen. Får selv ok trøkk ned til omtrent 30 hz, og den imponerer til både film og musikk. Her spiller nok romakustikk og innstillinger en vesentlig rolle, men synes 10-tommeren egner seg bedre som dedikert musikksubwoofer.

I en stor stue spiller den korrekt og godt til film, men den store "trøkken" som man gjerne opplever med SVS eller gode selvbygg savnes. Men dette kan man heller ikke forvente, spesifikasjoner og pris tatt i betraktning.

Personlig karakter subwoofer i sin klasse: 6/6

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

settings?

Hei

Har XTZ 99w 12.16 + Yamaha RX-767 + Klipsch RF-82

Har prøvd ut masse nå.
    Det jeg har kommet fram til er:

Felles:
    Crossover på sub = fult , på forsterker = 80hz.
    +3.5 på sub i lvl.
    Ellers har jeg "Extra Bass" = on i "Speaker: Configuration"
    Tonecontroll = 0 på begge.

For film eq1 og eq2 på , volum på 3/4 av fult.
    For musikk slår jeg av begge..

Noen synspunkter tips til justering?

Synes film og musikk er ok, men sliter litt med å få nok bass, uten at det blir "masete" bass (buldring..) på musikk spesielt..

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller endel musikk og ser at 10" egner seg bedre til dette. Er det stor forskjell på hvor mye bass 10" og 12" gir?
    Det holder vel med èn 10" i et 20 kvm rom, inntil videre?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av danif86
    Hei

Har XTZ 99w 12.16 + Yamaha RX-767 + Klipsch RF-82

Har prøvd ut masse nå.
    Det jeg har kommet fram til er:

Felles:
    Crossover på sub = fult , på forsterker = 80hz.
    +3.5 på sub i lvl.
    Ellers har jeg "Extra Bass" = on i "Speaker: Configuration"
    Tonecontroll = 0 på begge.

For film eq1 og eq2 på , volum på 3/4 av fult.
    For musikk slår jeg av begge..

Noen synspunkter tips til justering?

Synes film og musikk er ok, men sliter litt med å få nok bass, uten at det blir "masete" bass (buldring..) på musikk spesielt..
    subbene mine nå begynner og bli litt innspilt,jeg har 2 hakk under halvt på subben, friquince på halv,eq 1 og eq 2 bruker jeg ikke hverken på film eller musikk,jeg har 80 hz på alt og -3.5 på subben i hjemmekino forsterkeren...jeg synes du presser subben alt for mye,det er derfor du får buldring på musikk og sånt,skru ned volumet på litt under halvt på subben,eq 1 eq 2 av, prøv med uten sub porter i begge,ta friquincy på halvt på subben,og slå av exstra bass på speakers,og prøv deg fram med volum fra forsterkeren til subben...
    sånn som jeg har det er utrolig bra, her trykker det og rister som bare det,og jeg har så vidt volum på subben og - på forsterkeren,men jeg trenger ikke meire føler jeg,da blir det alt for mye bass

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jeg spiller endel musikk og ser at 10" egner seg bedre til dette. Er det stor forskjell på hvor mye bass 10" og 12" gir?
    Det holder vel med èn 10" i et 20 kvm rom, inntil videre?
    jeg liker 12 bedre enn 10, men nå har jeg ei stue på 35 kvadrat meter,jeg synes det er litt forskjellig mellom 10 og 12, så 12 har gått fint på 20 kvadrat meter, nå kjører jeg 2 12 tommere da det er heftig det

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker 12 bedre enn 10, men nå har jeg ei stue på 35 kvadrat meter,jeg synes det er litt forskjellig mellom 10 og 12, så 12 har gått fint på 20 kvadrat meter, nå kjører jeg 2 12 tommere da det er heftig det
    og ja 10 tommer er meir enn nok,på 20 kvadrat meter

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

takk før at folk har kommet inn, og skrevet sin historie om xtz w99 12.16 subwoofer, det er ein utrolig sub for pengene, det skal være sikkert og vist

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har det vert stille ein stund ser jeg hmmmm, kansje det er på tide og legge ned denne siden

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •