om testing av xtz w99 12.16 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Kun to posivtive valg som stort sett betyr det samme også. Hatt det travelt.

Hæ?

For all del, XTZ lager fine subber til en liten penge. Går man litt opp i pris, merker man forskjell nokså fort. Den koster jo 4400 inkl frakt. Allerede fra kr 5000 får man bedre sub.
    da må du fortelle meg hvilken sub, til 5000 kr som er bedre da,nå gleder jeg meg til og få det svaret.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    må la vær og svare da vettu,som jeg har sagt sikkert 3 ganger nå så skulle jeg kansje ha lagt ut fleire valg,men det er ikke det testen handler om så spar meg for sånt tull altså
    Hæ? Sa jeg noe galt eller hva skjedde?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må du fortelle meg hvilken sub, til 5000 kr som er bedre da,nå gleder jeg meg til og få det svaret.

Velodyne CHT 12Q er en bedre sub i de rom og oppsett jeg har testet. Vel verdt de ekstra kronene.

Forresten, siden overskriften din er "om testing av xtz w99 12.16"

Kanskje burde spørsmålet og svaralternativene være noe slik som; Hvordan bruker du din XTZ w99 12.16? For å vinkle det kun mot de som har, eller har hatt denne subben.

Alternativene kunne jo være med alle porter åpne, lukket, en åpen. etc. Eller fokus på plassering og oppfordret til å utdype i kommentarfeltet om plassering/porter, avhengig av svaralternativer, i tillegg kanskje.

Tror du hadde fått mer ut av det slik sett

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hæ? Sa jeg noe galt eller hva skjedde?
    nei ikke ta dette feil nå,min skyld dette skulle jo selfølgelig tatt med fleire valg muligheter for folk og velge vist du skjønner meg,det blei jo litt skryting når det gjaldt disse subbene, men jeg ville bare ha andres mening om dem som hadde samme sub-subber

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Velodyne CHT 12Q er en bedre sub i de rom og oppsett jeg har testet. Vel verdt de ekstra kronene.

Forresten, siden overskriften din er "om testing av xtz w99 12.16"

Kanskje burde spørsmålet og svaralternativene være noe slik som; Hvordan bruker du din XTZ w99 12.16? For å vinkle det kun mot de som har, eller har hatt denne subben.

Alternativene kunne jo være med alle porter åpne, lukket, en åpen. etc. Eller fokus på plassering og oppfordret til å utdype i kommentarfeltet om plassering/porter, avhengig av svaralternativer, i tillegg kanskje.

Tror du hadde fått mer ut av det slik sett
    ja men det skal jeg huske til neste gang vettu og ta med alt det du sa,men jeg har også sagt min test om xtzene,på gamle testen.dessuten så skulle ikke dette være ein slags test,jeg ville bare hvite hva andre som har den og testet den,mener om den da vettu,og den velodyne CHT 12Q som du sier,er bedre enn xtz w99 12.16 da tar du temmelig feil,før jeg spurte 1 som jobbet på soundgarden om dette når jeg skulle kjøpe sub den gangen,men han jobber for hifi klubben nå da, og da spurte jeg om velodyne cht 12q,og først han sa da velg cerwin vega nyeste serie,xls 12s før den trykker langt bedre,så fikk jeg tak i meg disse 2 stk xtz w99 12.16 og da ble til og med cerwin vegaene bare boss i forhold,så den Velodyne CHT 12Q er langt i fra bedre sub enn hva,xtz yter før pengene...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men det skal jeg huske til neste gang vettu og ta med alt det du sa,men jeg har også sagt min test om xtzene,på gamle testen.dessuten så skulle ikke dette være ein slags test,jeg ville bare hvite hva andre som har den og testet den,mener om den da vettu,og den velodyne CHT 12Q som du sier,er bedre enn xtz w99 12.16 da tar du temmelig feil,før jeg spurte 1 som jobbet på soundgarden om dette når jeg skulle kjøpe sub den gangen,men han jobber for hifi klubben nå da, og da spurte jeg om velodyne cht 12q,og først han sa da velg cerwin vega nyeste serie,xls 12s før den trykker langt bedre,så fikk jeg tak i meg disse 2 stk xtz w99 12.16 og da ble til og med cerwin vegaene bare boss i forhold,så den Velodyne CHT 12Q er langt i fra bedre sub enn hva,xtz yter før pengene...
    Har du testet Velodyne CHT 12Q,eller testet Velodyne og XTZ i ditt rom og sammenlignet:wink:Viss ikke blir det bare antagelser vilke av dem som er best8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Velodynen spiller mer kontrollert og korrekt. Men XTZ spiller muligens litt høyere. dette er bare noe jeg antar selvølgelig.

Husk at Velodyne er jo en av verdens beste sub produsenter så skal ikke undervurdere de :P Jeg var på kanten av å kjøpe velodyne, men leste at den var litt rolig på filmbruk og andre mente xtz var bedre derfor jeg endte opp med dette.

I og med at Velodyne er så store og kjente som de er så skal de jo ha en del for "merke" dems. Man kan jo lure på hva XTZ subbene hadde kostet dersom det stod Velodyne på de :P

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Velodynen spiller mer kontrollert og korrekt. Men XTZ spiller muligens litt høyere. dette er bare noe jeg antar selvølgelig.

Husk at Velodyne er jo en av verdens beste sub produsenter så skal ikke undervurdere de :P Jeg var på kanten av å kjøpe velodyne, men leste at den var litt rolig på filmbruk og andre mente xtz var bedre derfor jeg endte opp med dette.

I og med at Velodyne er så store og kjente som de er så skal de jo ha en del for "merke" dems. Man kan jo lure på hva XTZ subbene hadde kostet dersom det stod Velodyne på de :P
    ja det er sant,men nå ligger det tester ut om xtz w99 12.16 ,men ikke om velodyne 12q.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo jeg fant ein test om velodyne cht 12q på what hifi.com men dem skreiv så lite om den,og må husk det nå at det står kraftigere forsterker i xtz enn velodyne,men ha har det og si hvem som har best,man går jo før det man liker,og jeg vet velodyne kan og lage subber,kunne tenke meg 18 tommeren di har

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo jeg fant ein test om velodyne cht 12q på what hifi.com men dem skreiv så lite om den,og må husk det nå at det står kraftigere forsterker i xtz enn velodyne,men ha har det og si hvem som har best,man går jo før det man liker,og jeg vet velodyne kan og lage subber,kunne tenke meg 18 tommeren di har

Kassekonstruksjonen er nok ganske viktig her og kassekonstruksjonen til Velodyne er veldig bra. Velodyne skilter også med DSP og romkorreksjon.

Mere watt oppgitt på XTZ, men så vidt meg kjent analog? Husk at Velodynen har digital forsterker med nærmest null effekttap. Den er strammere, mer presis, gjengir bassignaturer langt bedre etter min og andres oppfatning som har hørt begge. Trykket er like bra, eller marginalt bedre, men det er i hovedsak på detaljgjengivningen Veloen gjør den til min favoritt i den prisklassen.

18"ern er enorm fysisk (størrelsesmessig) så vel som, ja fysisk (lydmessig vil jeg anta). Aldri testet her i huset dog.

Sier på ingen måte at XTZ er en dårlig sub, men ville nok valgt Velo av de to når kun kr 600 skiller dem.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Kassekonstruksjonen er nok ganske viktig her og kassekonstruksjonen til Velodyne er veldig bra. Velodyne skilter også med DSP og romkorreksjon.

Mere watt oppgitt på XTZ, men så vidt meg kjent analog? Husk at Velodynen har digital forsterker med nærmest null effekttap. Den er strammere, mer presis, gjengir bassignaturer langt bedre etter min og andres oppfatning som har hørt begge. Trykket er like bra, eller marginalt bedre, men det er i hovedsak på detaljgjengivningen Veloen gjør den til min favoritt i den prisklassen.

18"ern er enorm fysisk (størrelsesmessig) så vel som, ja fysisk (lydmessig vil jeg anta). Aldri testet her i huset dog.

Sier på ingen måte at XTZ er en dårlig sub, men ville nok valgt Velo av de to når kun kr 600 skiller dem.
    ja man har hver vår smak,men jeg lyttet til noen subber før jeg kjøpte di 2 jeg har ,og velodyne var ein av dem,men det ble xtz før jeg syntes lyden var mye bedre altså men men da er denne saken over,

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske på watt ikke har alt å si, da følsomhet på elementene kan ha betydning også

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må huske på watt ikke har alt å si, da følsomhet på elementene kan ha betydning også
    watt har nå noe og si det å,man må jo dra alt man har av høytalere og,men følsomhet på elementene har betydning det og ja,om det passer og etc.men jeg er i hvertfall ferdig med drømmekinoen for denne gang,heilt til jeg kommer i nytt hus,da skal jeg lage kino sal og da har jeg tenkt og gå over til thx ultra 2 eller hva det heter,og da skal jeg kjøre 6 eller 8 subber.....jeg skal ikke nevne alle planene her nå he he

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    watt har nå noe og si det å,man må jo dra alt man har av høytalere og,men følsomhet på elementene har betydning det og ja,om det passer og etc.men jeg er i hvertfall ferdig med drømmekinoen for denne gang,heilt til jeg kommer i nytt hus,da skal jeg lage kino sal og da har jeg tenkt og gå over til thx ultra 2 eller hva det heter,og da skal jeg kjøre 6 eller 8 subber.....jeg skal ikke nevne alle planene her nå he he
    En subwoofer som har 200watt betyr ikke at den spiller lavere en en subwoofer som har 400watt om følsomheten på elementene er forskjellige.

Om en sub på 200watt har et element med følsomhet på 100db så vil den spille:

100db - 1watt
    103db - 2watt
    106db - 4watt
    109db - 8watt
    112db - 16watt
    115db - 32watt
    118db - 64watt
    121db - 128watt
    (124db - 256watt)

mens en sub som har 400watt kanskje har et element med følsomhet på bare 90db vil den da spille.

90db - 1 watt
    93db - 2watt
    96db - 4watt
    99db - 8watt
    102db - 16watt
    105db - 32watt
    108db - 64watt
    111db - 128watt
    114db - 256watt
    (117db - 512watt)

subben med minst watt i dette tilfellet slår den med mest watt med 5-6db ca

Bare ment som et helt elementært eksempel såklart. Vet ikke engang hva som er tilfelle med disse to subbene angående følsomhet. Men som sagt er mange ting og tenke på som kassekonstruksjonen osv. I tillegg har vel en klasse D forsterker 98/99% effektutnyttelse, mens en klasse a/b har 50% ? så i dette tilfellet har både velodynen og XTZ akkurat like mye watt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

En subwoofer som har 200watt betyr ikke at den spiller lavere en en subwoofer som har 400watt om følsomheten på elementene er forskjellige.

Om en sub på 200watt har et element med følsomhet på 100db så vil den spille:

100db - 1watt
    103db - 2watt
    106db - 4watt
    109db - 8watt
    112db - 16watt
    115db - 32watt
    118db - 64watt
    121db - 128watt
    (124db - 256watt)

mens en sub som har 400watt kanskje har et element med følsomhet på bare 90db vil den da spille.

90db - 1 watt
    93db - 2watt
    96db - 4watt
    99db - 8watt
    102db - 16watt
    105db - 32watt
    108db - 64watt
    111db - 128watt
    114db - 256watt
    (117db - 512watt)

subben med minst watt i dette tilfellet slår den med mest watt med 5-6db ca

Bare ment som et helt elementært eksempel såklart. Vet ikke engang hva som er tilfelle med disse to subbene angående følsomhet. Men som sagt er mange ting og tenke på som kassekonstruksjonen osv. I tillegg har vel en klasse D forsterker 98/99% effektutnyttelse, mens en klasse a/b har 50% ? så i dette tilfellet har både velodynen og XTZ akkurat like mye watt.
    ja men jeg har fortsatt gått for xtz w99 12.16 om den har kostet 6000 kr å så har jeg gått før den,jeg er ikke ferdig med og teste den enda,har ca 70 timer igjen med innspilling,bar dybden og trykket som kommer av den nå og jeg som har 0 db volum på reciveren,og under halv på subben,og dem har jeg på ei stue som er,litt over 30 kvadrat meter og her rister det løst både bilder og lys pærer har gått og,så man begynner neste å lure på hva den subben er laget av,for den er heilt sinnsyk til og spille+at jeg merker dag for dag at di blir bedre

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men jeg har fortsatt gått for xtz w99 12.16 om den har kostet 6000 kr å så har jeg gått før den,jeg er ikke ferdig med og teste den enda,har ca 70 timer igjen med innspilling,bar dybden og trykket som kommer av den nå og jeg som har 0 db volum på reciveren,og under halv på subben,og dem har jeg på ei stue som er,litt over 30 kvadrat meter og her rister det løst både bilder og lys pærer har gått og,så man begynner neste å lure på hva den subben er laget av,for den er heilt sinnsyk til og spille+at jeg merker dag for dag at di blir bedre
    Jobber du for Surround.no eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jobber du for Surround.no eller?
    haha +1

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    haha +1
    nope jeg gjør ikke det,men det er bare noe med subwooferene som er spesielle,nei har jeg hadt penger nok så har det nok blidt 2stk eartquake subber, men di kostet 30000 kr pr stk trur jeg,og der har 2 12 tommer i 1 subbkasse eller 2 15 tommere,men denne tråden skal handle om hvem som har xtz w 99 12.16,og dere meninger og sin egen testin av subben

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags fanboy avstemning er dette?
    Og hvordan i svarteste havnet den forsiden av avforum.
    Latterlig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hva slags fanboy avstemning er dette?
    Og hvordan i svarteste havnet den forsiden av avforum.
    Latterlig.
    hva mente du med den,jeg vil bare vite, om dem som har xtz w99 12.16 hva di synes,sine egene tester erfaringer,hvordan den havnet på forsiden har vel ikke due noe med,jeg er så lei av sånne perfektsjonister,ingen så bedde deg gå inn her og skrive noe i det heile tatt,off er det mulig og bli så ja

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •