Må ha nye fronthøytalere...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må ha nye fronthøytalere...

Har et par USA Martin som jeg kjøpte for ca. 17-18 år siden nå og har vært kjempefornøyd med de i alle år.
    Men nå ser jeg at opphenget rundt elementene har "morknet opp", de har løsnet flere plasser og jeg frykter at snart hopper de ut av høyttalerne...
    Har sett på Yamaha NS-777 , men kona synes de blir litt ruvende i stua.
    Så også på disse System Audio XP60
    Omtrent dobbelt pris, men de passer bedre inn i stuen.

Har dere tips til hva jeg bør gå for? Bør ikke gå over 7000kr for et par...

Takker for alle gode tips!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et bra tilbud med halv pris på XP60, men personlig ville jeg gått for den svarte utgaven, kunne aldri levd med hvite høyttalere. Men smak og behag!

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enig med deg der....men så har jeg noe som heter kone i huset :P
    Alt annet er hvitt i stuen så de skiller seg kraftig ut. De jeg har nå har det blitt hintet kraftig om å male hvite.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enkelt dette her, kom over noen nesten ubrukte Klipsch RF-82 II til 4500kr... Er dette noe å satse på? Det står det er en liten "vannskade" i bakkant, men de har vært åpnet og reparert... Blir snart sprø av å lese tester og sjekke innom en masser av nettsider...:roll:

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Ikke enkelt dette her, kom over noen nesten ubrukte Klipsch RF-82 II til 4500kr... Er dette noe å satse på? Det står det er en liten "vannskade" i bakkant, men de har vært åpnet og reparert... Blir snart sprø av å lese tester og sjekke innom en masser av nettsider...:roll:
    4500 er jo billig for RF-82 II:-D Har dem selv og er kjempe fornøyd
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg kan godt anbefale klipsch syngery f 20,er den nest nyeste serien i klipsch 6000 kr paret,har disse selv og spiller utrolig bra

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått sett vannskaden på dem? Mtp kona etc. vil jo en synlig skade, dersom den er det, ikke være optimalt i stua. Så lenge den fungerer og vannskaden ikke er for synlig burde dette være et knallkjøp dersom den er lite brukt. Ser mer brukte eksemplar går for kr 6000 (u/vannskade), men da er nok splitter nye System Audio XP60 nok det beste kjøpet.

Men hvis kona syns Yamahaene ble for ruvende, hva syns hun så om Klipsch? Er jo ikke akkurat små de da

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bedt om bilder av der det var vannskade. Det stod at det var i bakkant og ikke synes forfra... Det jeg er litt skeptisk til med de System Audio XP60 høyttalerne er at det ligger lite reviewer på de. Klipsch derimot høster toppkarakterer maaaange plasser. Det som taler for System Audio XP60 er at en får de i hvitt...waf her.

Selger nå mine høytalere grunnet pengemangel. kjøpte høytalerne av elutsyr pga dem hadde en vannskade i kjelleren. så disse ble skadet litterann nederst på høytalerne. mdfen har utvidet seg litt. men har åpnet høytalerne å fuget nedi høytalerne så dem er tett. dette spilelr ingen rolle på lyden eller bassen. bare viss du bøyer deg ned og ser bak høytalerne. syns ikke fra lytteplassen. disse høytalerne er nesten helt nye. altså ikke innspilt enda. ble kjøpt på innpuls på elutsyr. men trenger nå penger... disse sendes ikke. ring eller send sms/mail

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Noen som har vært borti en høyttaler kalt "Magnat MS 2000"??
    Fikk den anbefalt, men finner svært lite om den på nettet... Får et sett for 3800kr med 15% rabatt... Klipsch RF-82 II får jeg ny for 7500-8000kr via en kontakt. Nå har jeg en ganske "liten" forsterker, kom over en Onkyo tx sr307 på romjulstilbud og kjøpte den som et impulskjøp. Det hadde den til halv pris på Lefdal for 1 år siden. Jeg hadde en Harman/Kardon AVR20 II, som jeg hadde koblet til en effektforsterker på 2X220W (stor tung kloss med kraftige håndtak i front) som jeg brukte til fronthøytalerne. Er det litt overkill å kjøpe 2 RF-82 II til den Onkyoforsterkeren? EVt. kan jeg gå tilbake til H/K + effektforsterker til jeg kjøper en kraftigere surroundforsterker. Bytta egentlig for å få optiske innganger noe H/K'en ikke hadde... Det jeg egentlig har lyst til er å kjøpe et komplett sett med Klipsch-høyttalere samt en kraftigere forsterker, men nå skal vi til å gjøre mye med huset så jeg må begrense pengebruken...
    Magefølelsen sier jeg bør gå for Klipsch RF-82 II og de 2 tingene som sier "Magnat MS 2000" er pris og samt du kan kjøpe et komplett sett (5 stk) for mindre en hva 2 Klipsch koster...
    Magnat høyttalerpakke 3 Sort - dynaBel AS <-- Denne pakken får jeg for 5400kr

HJELP!!!!!!!!!!!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjørt på med System Audio XP60, i hvit finish. God lyd og fred i heimen. Kjempe høytalere til en meget fin pris. fikk demo av de på sound garden for en liten stund siden og de låt bra de asså, stod på hegel h200 hvis jeg ikke husker feil.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde helt klart gått for SA XP60 i dette tilfellet. Garantert fornøyd kone, og jeg tror også du vil bli positivt overrasket. De spiller laaangt større og tøffere enn størrelsen tilsier. Og prisen er vanvittig god akkurat nå. Om du ikke blir fornøyd, kan du sikkert selge med gevinst om noen uker/mnd.

Om du ikke er redd for litt jobb, så går det an å pusse ned og male/lakke RF-82 hvit... Men de vil fremdeles være store.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger opp Definitive Technology BP6B Gulvhøyttaler - 2 x 5.25" basselementer - L-Sound AS

Ellers så er System Audio et bra valg for de som er litt tøffel i hjemmet
    XP60 som nevnet eller om du slenger på en 1000 lapp så har du Aura 30 også fra System Audio
    System Audio XP60 Gulvstående høyttaler - Sort
    System Audio SA Aura 30 Gulvstående høyttaler - Sort

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hadde helt klart gått for SA XP60 i dette tilfellet. Garantert fornøyd kone, og jeg tror også du vil bli positivt overrasket. De spiller laaangt større og tøffere enn størrelsen tilsier. Og prisen er vanvittig god akkurat nå. Om du ikke blir fornøyd, kan du sikkert selge med gevinst om noen uker/mnd.
    Hørte disse på Soundgarden i går og de skuffa ekstremt. Samboeren min kommenterte til og med at lyden var "tynn og spinkel". Hun ville ikke ha de i stua vår på grunn av dette.

De er fine, men der stopper det dessverre.

Tips: hør før du kjøper.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Hørte disse på Soundgarden i går og de skuffa ekstremt. Samboeren min kommenterte til og med at lyden var "tynn og spinkel". Hun ville ikke ha de i stua vår på grunn av dette.

De er fine, men der stopper det dessverre.

Tips: hør før du kjøper.
    Da må det være rommet og plassering, for "tynn og spinkel" var hvertfall ikke lyden der jeg hørte disse. For ordens skyld kan jeg legge til at jeg har hørt de både hos Soundgarden Sandnes Forus og hjemme hos en bekjent.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være rommet og plassering
    Eller at vi er vant til ganske varme/fyldige B&W fra før

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Eller at vi er vant til ganske varme/fyldige B&W fra før
    Ser den, men den referansen har jeg også da jeg har hatt B&W mer enn noe annet merke i hus. Kanskje SA-ene hadde hørtes bedre ut hjemme hos dere enn i butikken...? Men nok om det. Nå tar vi jo over tråden her.

Som du sier. Ta en lytt før man bestemmer seg. Gjerne flere steder.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være rommet og plassering, for "tynn og spinkel" var hvertfall ikke lyden der jeg hørte disse.
    +1 har klipsch hele veie hjemme så spinkel lyd er ikke tema hos meg, hvis en skal referere til den en selv er vandt til.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som du sier. Ta en lytt før man bestemmer seg. Gjerne flere steder.
    Det som er problemet er at jeg har vært hele Ålesund rundt og det er svært dårlig utvalg av høyttalere i utstilling... Var svært overrasket over hvor lite som står fremme Grunnet dette må jeg prøve å fiske litt hos dere som har peiling...
    Har en bror som har god peiling så han leter på nettet for meg
    Han har noen digre beist av merke Swans på x antall 100kg samt en forsterker som ligger laaaaaaaangt uttenfor mitt budsjett.

Det jeg heller mest mot er å kjøpe de Klipsch RF-82 II, så oppgradere forsterker i neste omgang og deretter bakhøyttalerne, tar center til sist. Der har jeg en Infinity som funker bra enn så lenge. Ikke enkelt dette her, har sikkert vært innom 200 nettsider nå og lest til øyet har blitt stort og vått. Noen anbefaler et merke og andre advarer mot det samme merket...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johan på Soundgarden i Ålesund er kjent for god service. Skader ikke å spørre om du får teste høyttalere i egen stue. Det er uansett det beste.

Nå har ikke jeg vært i de nye lokalene til Klubben i Ålesund, men har hørt at demo-mulighetene der er omtrent ikke-eksisterende.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg blitt fortalt at XTZ også gir god lyd...
    Er disse noe bra?
    XTZ 99.36 Piano PAR XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Lurer på om jeg noensinne klarer å bestemme meg jeg, nå som SA XP60 selges for 6996kr så virker det som et røverkjøp. Det jeg er litt bekymra for er basselementene, redd de gir for lite trøkk. Har en 10" og en 8" i hver av de høyttalerene jeg har nå og de har dyp bass, SA XP60 har 4 x 4".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •