Hvordan er KEF XQ40 som filmhøytalere? + Onkyo TX-NR5008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er KEF XQ40 som filmhøytalere? + Onkyo TX-NR5008

Hei, feriepenger og skattepenger er på vei, og jeg sikler etter å fullføre drømmen om et drømmeanlegg.

Jeg har sett på KEF XQ40 sammen med Onkyo TX-NR5008.

Veiledene pris på dette er rundt 55.000 kr!

Jeg kan få tak i dette til "en god pris", slik at sammenligningsgrunnlaget ligger egentlig ikke helt i 55.000 kr klassen da for å si det sånn, selvom dere gjerne kan sammenligne med andre i den klassen.

Jeg ser mye film, hører på mye musikk som pop, trance, tekno osv.
    Jeg er derfor fan av god lyd med mye trøkk.

1.Er dette helt feil høytalere for meg eller ikke?

2.Isåfall hvordan ville de fungere med Onkyo TX-NR5008?

3. Rommet er 3,5 X 5 m. Overkill?

PS! Skal ytterligere ha sub og bakhøytalere.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meget høy respekt for KEF helt siden jeg hørte KHT-3005 (5.1 eggs)

Helt fantastisk de der... Skal ikke si jeg har erfaring med XQ40 med KEF er noe til å stole på :P

3.5 m * 5m er jo lite? jeg føler mine B&W 685 fyller rommet mitt mer enn nok i 2.0 ... Og den er ikke så velidig mye mindre..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XQ40 går veldig bra til film, men ville absolutt også fått med senteren XQ50c!

Massivt trøkk er nok ikke kjennemerket til KEF, men supplerer du med sub, så kan du dra på godt oppover.

Har såvidt kjørt mine XQ på Onkyo 3007 en kort tid før jeg koblet over til dedikert effekt. Likte lydsignaturen til Onkyo på del lille jeg hørte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg har meget høy respekt for KEF helt siden jeg hørte KHT-3005 (5.1 eggs)

Helt fantastisk de der... Skal ikke si jeg har erfaring med XQ40 med KEF er noe til å stole på :P

3.5 m * 5m er jo lite? jeg føler mine B&W 685 fyller rommet mitt mer enn nok i 2.0 ... Og den er ikke så velidig mye mindre..
    Ja 3.5 m * 5m er lite, så det jeg mente var om høytalerne er for heftige iforhold til størrelsen? :P

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    XQ40 går veldig bra til film, men ville absolutt også fått med senteren XQ50c!

Massivt trøkk er nok ikke kjennemerket til KEF, men supplerer du med sub, så kan du dra på godt oppover.

Har såvidt kjørt mine XQ på Onkyo 3007 en kort tid før jeg koblet over til dedikert effekt. Likte lydsignaturen til Onkyo på del lille jeg hørte.

Ja det er mest trøkken som får meg til å lure. Jeg må ha en center ja, og XQ50C så jo heftig ut.

Hvordan er den iforhold til klipsch RC-64 som jeg har fått varmt anbefalt(vet ikke hvordan den funker med kef da men). Den var ihvertfall mye dyrere(men bedre?), jeg får centeren til en god pris også så da kan den være aktuell

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det blir dette oppsettet istedenfor:

Front: KEF Q900
    Center: KEF Q600
    Bak: KEF Q300
    Rec..: Marantz 7005
    Sub: En kraftig en..

Grunnen til dette er fordi XQ serien blir litt dyr, og etter å ha forhørt meg litt skal forskjellen være svært liten til at det er verdt prisforskjellen for folk flest, spesielt til filmbruk.

Hva tror folket om dette oppsettet?

Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Det ser ut til at det blir dette oppsettet istedenfor:

Rec..: Marantz 7005
    Sub: En kraftig en..

Grunnen til dette er fordi XQ serien blir litt dyr, og etter å ha forhørt meg litt skal forskjellen være svært liten til at det er verdt prisforskjellen for folk flest, spesielt til filmbruk.

Hva tror folket om dette oppsettet?
    Jeg tror det blir et oppsett med godt trykk - som du også ønsker! Ut i fra preferanser i musikken din, tror jeg nok du gjør rett i å velge denne pakken framfor XQ 40. Sistnevnte har jeg selv og er strålende fornøyd både til musikk og film, men de gir nok ikke allverdens trykk:wink: .

Vil også råde deg til å låne høytalerne med deg hjem. Det er da du hører om dette er noe for deg i ditt rom.

Kef liker selvfølgelig å bli matet med god effekt, vet ikke om du har planer om det etterhvert? Avhengig av tidsaspekt, vil jeg i såfall anbefale å velge en billigere reciver og sette av penger til effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hireno
    Jeg tror det blir et oppsett med godt trykk - som du også ønsker! Ut i fra preferanser i musikken din, tror jeg nok du gjør rett i å velge denne pakken framfor XQ 40. Sistnevnte har jeg selv og er strålende fornøyd både til musikk og film, men de gir nok ikke allverdens trykk:wink: .

Vil også råde deg til å låne høytalerne med deg hjem. Det er da du hører om dette er noe for deg i ditt rom.

Kef liker selvfølgelig å bli matet med god effekt, vet ikke om du har planer om det etterhvert? Avhengig av tidsaspekt, vil jeg i såfall anbefale å velge en billigere reciver og sette av penger til effektforsterker.
    Høres bra ut, vet ikke om jeg får lånt de med hjem, men har ihvertfall fått teste de litt i butikk. Effektforsterker er ikke noe jeg har tenkt på, men siden jeg også har tenkt til å kjøpe en heftig bass inntill 10.000 kr vil ikke pengene strekke seg til det i første omgang, men sikkert etterhvert hvis du mener det er verdt det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har nesten samme oppsett selv og vi har ganske lik musikksmak utfra det du forteller. Føler jeg har veldig bra med trykk og engasjerende lyd i min kino som er ca. 16m2 og er akustikk behandlet.

Kan varmt anbefale det systemet du ser på, men tror ikke jeg ville valgt dette systemet visst du ikke vurderer en effektforsterker. Blir nåkk veldig tamt med kun reciver. Har prøvd med kun min 767 tilkoblet, å da forsvant både trykket og den engasjerede lyden.

Mitt oppsett:

Side bak: KEF Q800
    Rec og Effekt: Yamaha RX-V767 + 2 x Emotiva XPA-1 + Emotiva XPA-5
    Sub: 2 x Epik Empire

Mvh Team Blue

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Team Blue
    Hei.

Har nesten samme oppsett selv og vi har ganske lik musikksmak utfra det du forteller. Føler jeg har veldig bra med trykk og engasjerende lyd i min kino som er ca. 16m2 og er akustikk behandlet.

Kan varmt anbefale det systemet du ser på, men tror ikke jeg ville valgt dette systemet visst du ikke vurderer en effektforsterker. Blir nåkk veldig tamt med kun reciver. Har prøvd med kun min 767 tilkoblet, å da forsvant både trykket og den engasjerede lyden.

Mitt oppsett:

Side bak: KEF Q800
    Rec og Effekt: Yamaha RX-V767 + 2 x Emotiva XPA-1 + Emotiva XPA-5
    Sub: 2 x Epik Empire

Mvh Team Blue
    Takk for tips!(litt seint svar men! :P ) Effektforsterker er noe jeg egentlig ikke har vurdert, men jeg skjønner nå at å ikke ha det kan være dumt, da man ikke får utnyttet kraften utifra et såpass dyrt anlegg.

Bra du er fornøyd med høytalerne. Jeg vurderer nå om jeg heller burde gå for en Pioneer LX-85 isdenfor Marantez 7005 da den virker en del bedre. Prismessig kan jeg jeg jo få ta i en 7005 OG en Emotiva XPA-5 til prisen av en LX-85 så spørs litt hva jeg gidder.

Men jeg må først og fremst spare litt til først, da jeg nettopp fikk en uforusett verkstedregning på 30k, så forsvant plutselig en del av grunnlaget til anlegget, men på en annen side får jeg vel mer tid til å sikre meg at jeg gjør et bra kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •