B&w Cm1 Vs 685

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Cm1 Vs 685

Heisan
    Er på utkikk etter nye høyttalere. Har såvidt hørt på CM1. Men har hørt at 685
    skal være ett bedre kjøp? Store forskjeller lydmessig og konstruksjonsmessig?Noen som har erfaring med begge? Skal og kjøpe ny stereo forsterker etterhvert,så gjerne noen tips

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbh
    Heisan
    skal være ett bedre kjøp? Store forskjeller lydmessig og konstruksjonsmessig?Noen som har erfaring med begge? Skal og kjøpe ny stereo forsterker etterhvert,så gjerne noen tips
    Jeg har begge.
    I mitt rom med min forsterker og min musikk så foretrekker jeg CM1.
    Bruker litt dårligere kabel på DM685 menmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    685 burde jo trøkke mye mer, større mid/bass element og front refleksport. Den går også lengre ned 49hz på -3dB. Ellers har de tilnærmet lik frekvensrespons, så mye forskjell er det nok uansett ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,regnet med det var noe mer trøkk i 685`en siden det er større element der
    Kan kanskje virke som 685`en er en bedre "allround" høyttaler. Får se om det er mulig å få prøvd de hjemme hos meg selv. Takker for svar

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM 685 har jeg og de er helt fantastisk. Utrolig bass og veldig god på lav frekvenser og toner. Mellomtonene er også meget gode.

svært fornøyd med de musikalske lydbildene jeg får av de

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig mener 685 er et bedre kjøp. Den spiller meget bra på det meste av musikk og er ganske lett å drive. Kort og godt en meget god allround. Derimot syntes jeg CM1 graver seg litt mer inn i musikken, men ikke nok til å forsvare prisen, i allefall ikke med tilhørende stativ.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt begge. Det jeg kan si er at 685 er en ekstremt bra høytaler. Den kan spille alt av musikk og vokser med forsterkeren. Og så er den lett å plassere. Cm1 har ikke den samme punchen. Sammenliker du dem i en lytterunde vil du straks høre at de er mindre. Men de spiller varmere og mer åpent enn 685. De er vanskeligere å plassere pga bassportene er bak. Det har MYE å si. Jeg liker cm1 best selv, fordi den henter mer ut av musikken min. Med unntak av den hardeste rocken. Da mister de pusten der 685 hamrer videre som ingenting...

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har det å si at bass porten er plassert på baksiden? Jeg har ca. 40-50 cm plass fra bakvegg, ville det holdt til en stativhøyttaler med bass port bak?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hvor mye har det å si at bass porten er plassert på baksiden? Jeg har ca. 40-50 cm plass fra bakvegg, ville det holdt til en stativhøyttaler med bass port bak?
    Jeg tror det er vanskelig å gi noe fasit svar på dette. Her er det mye som spiller inn. Rommets form of størrelse, takhøyde, møbler, veggenes reflekterende egenskaper osv. Men det er ofte vanskeligere å plassere høytalere med passborter bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbh
    Heisan
    Føyer meg i rekken her, og kan trygt anbefale begge høyttalerene. Jeg endte opp med CM1, og angrer på at jeg solgte de... Nydelig mellomtone og diskant. Eneste minus var maks lydtrykk og dypbassen. Med aktiv deling og en kvalitets sub, og en god receiver, så er jeg sikker på at man kommer temmelig nærme lydnirvana

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bare sier ifra: masse dynamikk og bass og lavtoner fra B&W DM 685... Det er ikke bare eleganse og beskjeden kjønnhet i de der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •