XTZ Class A100 D3 kraftig nok for B&W CM8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Class A100 D3 kraftig nok for B&W CM8?

Hei

Har til dags dato swans diva 4.2f og en XTZ 10" subwoofer.. Så har litt lyst til og oppgradere til B&W cm8.. Men er forsterkeren(A100) kratig nok for de høytalerene?

Vist den ikke er kratig nok, hva burde jeg oppgradere til?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den har nok effekt, om det er det du tenker på. Om den kvalitetsmessig yter høyttalerene rettferdighet, og ikke minst om den er en god match aner jeg desverre ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar..

Sett andre anbefaler NAD C375BEE, føler ikke XTZ burde være så langt unna den i ytelse.. men der kan jeg ta meget feil.. :P

YouTube - ‪B&W CM8‬‏ Vist dette er noen på forumet sitt anlegg, så er det din feil at jeg vil ha CM8.. hehe.. Hvite CM8 ser rett og slett helt fantastisk ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'en er ganske skarp i lyden, så ha det i bakhodet. Krefter har den bøttevis av

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har Rotel 1552 effektforsterker på 2 ganger 120 watt som sikker kan sammenlignes effekt messig med XTZ en din.
    Føler jeg ligger i grenselandet hva effekt angår, kunne gjerne hatt mer.
    Men hva Rotelen klarer og levere i lydkvalitet, så må jeg si meg meget fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skarp i lyden? ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener..

Jeg sendte mail til hifiklubben.. de anbefaler NAD, men de trodde XTZ ville kunne drive de greit.. Rotel har jeg hørt mye bra om.. Rotel + B&W er god match altså?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cenariuz
    Litt skarp i lyden? ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener.
    Beskriver ikke den som skarp i lyden. Men den runder ikke noe særlig av i toppen og er ganske nøytral i lyden uten noen typisk "festkul".
    Hvis dette feks matches med RF-82 eller andre horn?? Som jeg tenker som en dårlig match, så kan jeg forstå at den kan oppfattes skarp, så kanskje var det bakgrunn for uttalelsen?
    Har selv brukt den på System audio og der var den absolutt ikke skarp i lyden. Desverre ikke prøvd den på cm8, så jeg får ikke bidratt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Beskriver ikke den som skarp i lyden. Men den runder ikke noe særlig av i toppen og er ganske nøytral i lyden uten noen typisk "festkul".
    Hvis dette feks matches med RF-82 eller andre horn?? Som jeg tenker som en dårlig match, så kan jeg forstå at den kan oppfattes skarp, så kanskje var det bakgrunn for uttalelsen?
    Har selv brukt den på System audio og der var den absolutt ikke skarp i lyden. Desverre ikke prøvd den på cm8, så jeg får ikke bidratt der.
    Beklager, jeg glemte å skrive at det var selvfølgelig min oppfatning av den koblet opp til RF 82 høyttalerne i min egen stue. Hardt og klinisk attack uten å "runde av" i toppen som du meget fint beskriver

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Beklager, jeg glemte å skrive at det var selvfølgelig min oppfatning av den koblet opp til RF 82 høyttalerne i min egen stue. Hardt og klinisk attack uten å "runde av" i toppen som du meget fint beskriver
    Da tror jeg vi er veldig enig... din lydbeskrivelse på nevnte ht var enda et hakk bedre...klinisk+1.
    På messer og lignende blir jo den parret med xtz sine egne ht med bånddiskant (med nivåregulering +/-3dB?), utfallet blir sikkert noe annet da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •