oppgradering av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppgradering av høytalere

hei.

jeg vurderer å oppgradere fra JBL ES serie til noe med mer kvalitet. har sett meg ut to muligheter

JBL LS80 med center og bakhøytalere fra samme serie.

B&W CM9 resten fra samme serie også.

er det noen av dere som har noen erfaringer med forskjeller på disse oppsettene?
    kom gjærne med innspill

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    hei.

jeg vurderer å oppgradere fra JBL ES serie til noe med mer kvalitet. har sett meg ut to muligheter

JBL LS80 med center og bakhøytalere fra samme serie.

B&W CM9 resten fra samme serie også.

er det noen av dere som har noen erfaringer med forskjeller på disse oppsettene?
    kom gjærne med innspill
    Det er ikke veldig mye likt med disse oppsettene. Har selv hatt full LS-pakke, og har hørt endel på CM9.

Hva liker du med ES-serien og hva liker du ikke. Når det kommer på bordet er det fort lettere å peile deg inn mot riktig merke. Begge settene er veldig gode.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er ikke veldig mye likt med disse oppsettene. Har selv hatt full LS-pakke, og har hørt endel på CM9.

Hva liker du med ES-serien og hva liker du ikke. Når det kommer på bordet er det fort lettere å peile deg inn mot riktig merke. Begge settene er veldig gode.

Geir Arne
    jeg er godt fornøyd med ES serien men det er rett å slett noe som mangler hørte litt på LS serien på soundgarden i tromsø, men jeg har ikke fått hørt på CM9 serien fordi hk ikke har hatt dem inne i tromsø. LS serien virket bra mye berdre, likte bassen godt på LS men er nyskjerrig på CM serien

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    jeg er godt fornøyd med ES serien men det er rett å slett noe som mangler hørte litt på LS serien på soundgarden i tromsø, men jeg har ikke fått hørt på CM9 serien fordi hk ikke har hatt dem inne i tromsø. LS serien virket bra mye berdre, likte bassen godt på LS men er nyskjerrig på CM serien
    LS syntes jeg er veldig bra. Men jeg personlig ville jeg heller valgt LS40 og dobbel sub fremfor LS80. 40ene overasket stort. Da kan du også beholde bakhøyttalerne fra ES-serien.

CM9 har en litt mer rolig fremføring enn LS80. Ikke samme drivet i bassen, men en fantastisk mellomtone. LS80 har ved direkte sammenligning en mer "lukket" mellomtone enn CM9, men LS40 er bedre enn LS80 her. Begge LSene har bedre dynamikk i øvre mellomtone og oppover.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    LS syntes jeg er veldig bra. Men jeg personlig ville jeg heller valgt LS40 og dobbel sub fremfor LS80. 40ene overasket stort. Da kan du også beholde bakhøyttalerne fra ES-serien.

CM9 har en litt mer rolig fremføring enn LS80. Ikke samme drivet i bassen, men en fantastisk mellomtone. LS80 har ved direkte sammenligning en mer "lukket" mellomtone enn CM9, men LS40 er bedre enn LS80 her. Begge LSene har bedre dynamikk i øvre mellomtone og oppover.

Geir Arne
    jeg har aldri hørt LS40 alene men jeg vill ta meg en tur til soundgarden og lytte lit. jeg ble vertfall svært possitivt overasket av LS center. den var sykt bra i mine ører. har du noen erfaringer med den kontra cmc?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •