Hva er greia med B&W 804 Diamond - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Du skjønner ikke bæret. Det er ikke tekniske spørsmål jeg har stilt i det hele tatt. Det er vel og bra at folk har forklart meg forskjeller i design, materialer og produksjonsmåte, men det er de lydmessige forskjellene jeg primært ville ha beskrivelse av. At dette ennå ikke har kommet frem til hjernebarken din er rimelig utrolig. Det er totalt uinteressant å bare utbasunere "du må godta lydforskjeller". Hvem pokker har sagt at jeg ikke gjør det? Jeg bare spør andre brukere, som har hørt høyttalerne, hva disse består i.

Du inntok en særdeles nedlatende tone, og det er ganske morsomt at du "blir oppgitt av andres spørsmål", samtidig som det viser seg at du ikke har forstått noe som helst av spørsmålet.

Monitor Audio er for frempå og skarp i toppen. Dessuten er den norske importøren en idiot som jeg aldri skal legge igjen en krone hos.
    Nå blir jeg nesten litt provosert andersj har gitt deg gode saklige argumenter om tema. Og det er faktisk sånn at fysikkens lover spiller inn om du skjønner hvordan eller ei. Som flere nevner så stiller du ett spørmål som amatør men prøver å argumentere som en "proff"
    Jeg håper faktisk at du bare troller. I tilfelle så har du laget deg en stor Buffè

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Nå blir jeg nesten litt provosert andersj har gitt deg gode saklige argumenter om tema. Og det er faktisk sånn at fysikkens lover spiller inn om du skjønner hvordan eller ei.
    Anders bare lirer av seg selvfølgeligheter som "fysikkens lover gjelder for alle" og lignende banaliteter og babbel som ikke er svar på spørsmålet overhodet. Tråden dreier seg om hvilke forskjeller det er i lytteropplevelse. Man trenger ikke å nevne ett ord om fysikk for å forklare det. Typisk hifinerds å gjøre ting mer kompliserte enn de er.

Det er åpenbart vondt å svelge at også "amatører" drister seg til å stille et spørsmål her inne, men hvis det faller dere så tungt for brystet kan dere heller forlate tråden. Enkelte debattanter har klart å svare seriøst, så det er fullt mulig. Dere andre bør skjerpe dere, ellers håper jeg at dere blir utestengt.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til TS:

Som man reder ligger man. Om du leser siste innlegget mitt engang til så skriver jeg at du må dra å lytte. Lyd er individuelt å jeg kan ikke fortelle deg hvordan en høyttaler låter. Det må oppleves. du må selv høre og danne deg et eget bilde av akuelle høyttalere. Klart at man kan si at en høyttaler låter steinbra...men hva sier det deg?

Du sier Andre er en idiot??? Du er den første jeg hører si det. Hva får deg til å si dette? Er det fordi du oppfører deg som en arrogant kødd som ikke eier sosiale antenner? At Andre kanskje har avfeid deg i butikken? Du må lære deg litt god gammel folkeskikk.. Om du hadde noe som helst form for innsikt så ville du se at lydopplevelsen er fysisk. og vet du hva?? det er akkurat her de fysiske lovene kommer inn. Så hvem som forstår eller ikke forstår "bæret".. kan man stille spørsmålstegn ved..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    1. Om du leser siste innlegget mitt engang til så skriver jeg at du må dra å lytte. Lyd er individuelt å jeg kan ikke fortelle deg hvordan en høyttaler låter.

2. Du sier Andre er en idiot??? Du er den første jeg hører si det. Hva får deg til å si dette?

3. MA sier du låter spisst og skarpt... det skjønner jeg ikke. har du hørt platinum? og hvilken elektronikk ble det spillt på?
    1. Jada, men jeg er ikke ute etter belæring fra deg om at man må lytte osv. Det skjønner jo alle, men det må da for guds skyld være lov å spørre om andres inntrykk. Du kommer jo bare med selvfølgeligheter som 1+1 = 2 uten å svare på tema. Det er bedre om du ligger unna enn at du saboterer tråden.

2. Hva du har hørt aner ikke jeg. Jeg er ikke den første som sier det, og garantert ikke den siste.

3. Nei, har ikke hørt Platinum, men har lest en del tester. Jeg har også hørt andre modeller fra MA. Generelt er jeg lite interessert i merker som er omkvædet som frempå kombinert med skarpe i toppen.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anders bare lirer av seg selvfølgeligheter som "fysikkens lover gjelder for alle" og lignende banaliteter og babbel som ikke er svar på spørsmålet overhodet. Tråden dreier seg om hvilke forskjeller det er i lytteropplevelse. Man trenger ikke å nevne ett ord om fysikk for å forklare det. Typisk hifinerds å gjøre ting mer kompliserte enn de er.

Det er åpenbart vondt å svelge at også "amatører" drister seg til å stille et spørsmål her inne, men hvis det faller dere så tungt for brystet kan dere heller forlate tråden. Enkelte debattanter har klart å svare seriøst, så det er fullt mulig. Dere andre bør skjerpe dere, ellers håper jeg at dere blir utestengt.
    Det dreier seg vel svært lite om amatør vs oss andre amatører. som du sier; hvorfor gjøre det mer vanskelig enn det er. Både andersj og jeg har sagt det rett ut. Lytteropplevelsn er subjektiv så det den enkleste måten å få svar på spm ditt (I forlengelse hvbor bra er 804 ift pris) Ta en tur å hør på dem Det jeg synes er bra kan du synes er ræva dermed er denne tråden nytteløs før du får en egen erfaring på høyttalerne som er nevnt

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jada, men jeg er ikke ute etter belæring fra deg om at man må lytte osv. Det skjønner jo alle, men det må da for guds skyld være lov å spørre om andres inntrykk. Du kommer jo bare med selvfølgeligheter som 1+1 = 2 uten å svare på tema. Det er bedre om du ligger unna enn at du saboterer tråden.

2. Hva du har hørt aner ikke jeg. Jeg er ikke den første som sier det, og garantert ikke den siste.

3. Nei, har ikke hørt Platinum, men har lest en del tester. Jeg har også hørt andre modeller fra MA. Generelt er jeg lite interessert i merker som er omkvædet som frempå kombinert med skarpe i toppen.
    Kan du lese innlegget over engang til? redigerte det i forhold til det forrige innlegget ditt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er bra kan du synes er ræva dermed er denne tråden nytteløs før du får en egen erfaring på høyttalerne som er nevnt
    Nei, jeg vil gjerne høre andres erfaringer her inne. Hvis du ikke har noen erfaringer, er det bare å forlate tråden. Pleier du å sabotere alle tråder hvor en debattant ber om å få høre om andres lytteropplevelser?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vil gjerne høre andres erfaringer her inne. Hvis du ikke har noen erfaringer, er det bare å forlate tråden. Pleier du å sabotere alle tråder hvor en debattant ber om å få høre om andres lytteropplevelser?
    DU kan spørre så mye du vil. Men det er ingen her inne som kan gi deg det du er ute etter. FOR SOM SAGT SÅ MÅ DU OPPLEVE DETTE SELV....hadde jeg fått til større bokstaver så hadde jeg brukt det. Du er en byråkrat frmfor en debattant... Gi deg nå mens du kanskje har litt troverdighet igjen.

Dessverre så dummer du deg ut totalt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    DU kan spørre så mye du vil. Men det er ingen her inne som kan gi deg det du er ute etter. FOR SOM SAGT SÅ MÅ DU OPPLEVE DETTE SELV....hadde jeg fått til større bokstaver så hadde jeg brukt det. Du er en byråkrat frmfor en debattant... Gi deg nå mens du kanskje har litt troverdighet igjen.

Dessverre så dummer du deg ut totalt.
    Kan du slutte å sabotere tråden. Det er brukere her som har gitt meg gode svar som jeg har nytte av. Du har ingenting med å komme her og belære meg om hva jeg skal spørre om.

Pleier du alltid å gå inn for å ødelegge tråder der andre debattanter spør om øvrige brukeres lyttererfaringer?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ToneLoc is right, Eisa is wrong. Dali sucks!!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett alternativ til som kan samenliknes med 804 er KEF Reference 203.2. Størrelses messig mye det samme som 804. Etter min mening en mindre dominerende topp, og et mere behagelig lydbilde. (må sies at jeg bare har hørt 804 og 203.2 i butikk og messer, og aldrig på samme elektronikk, eller samme rom.

Men de samme forskjellene har gått igjen. Går heller ikke veldig dypt, så genial å parre med en god sub, og dele ved 60hz f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om hvorvidt 804 er verdt og kjøpe sammenlignet med CM9 så kommer det vel an på hvor mye entusiast en er.
    Har sammenlignet begge i butikk med samme elektronikk og samme musikk.

Selve lydsignaturen er så og si identisk.
    Det som en legger umidelbart merke til er sammenhengen mellom elementene, spiller som all lyd kommer fra samme element i motsetning til CM9 der en kan skille ut de forskjellige bestykningene.
    804 spiller også med en større scene og det er lettere og plassere instrumentene en CM9.
    Såkalte mikrodetaljer i diskantområdet er også hørbart bedre.

Når det kommer til bassområdet så er ikke 804 en høytaler som "trøkker".

Men når alt kommer til alt er det lommeboka og entusiasme nivået som bestemmer.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver absolutt ikke å sabotere tråden. Joda jeg har egne erfaringer, har CM9 selv, lurer på å kjøpe 803 og har i den sammenheng hørt på 804 for å seom de var verdt pengene.
    Jeg mener 804 er verdt pengene og litt til. Det jeg ville ha frem er at det ikke nødvendigvis er ett syn du vil dele. Om 100 pers her sier de er verdt det teller jo ikke det noe for deg hvis du ikke like lyden?
    Slik jeg opplever 804: Herlig nøytrale, nesten ingen farging, stramme men litt tilbakeholdne i basen, MAGISK mellomtone.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver absolutt ikke å sabotere tråden. Joda jeg har egne erfaringer, har CM9 selv, lurer på å kjøpe 803 og har i den sammenheng hørt på 804 for å seom de var verdt pengene.
    Jeg mener 804 er verdt pengene og litt til. Det jeg ville ha frem er at det ikke nødvendigvis er ett syn du vil dele. Om 100 pers her sier de er verdt det teller jo ikke det noe for deg hvis du ikke like lyden?
    Slik jeg opplever 804: Herlig nøytrale, nesten ingen farging, stramme men litt tilbakeholdne i basen, MAGISK mellomtone.
    Nå er vel ToneLoc blitt utestengt etter denne diskusjonen, så er muligens ikke så mye vits i å fortsette :/ Syns det var moro å diskutere, da. Kanskje det ikke var 100% nødvendig med utestengelse heller, selv om han/hun trollet litt. Kanskje litt mye for noens smak, da :P

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Nå er vel ToneLoc blitt utestengt etter denne diskusjonen, så er muligens ikke så mye vits i å fortsette :/ Syns det var moro å diskutere, da. Kanskje det ikke var 100% nødvendig med utestengelse heller, selv om han/hun trollet litt. Kanskje litt mye for noens smak, da :P
    Blir alle kranglefantene utestengt her. Først Gilmour og nå ToneLoc, hvem i alhverden skal jeg iritere meg over, og engasjere meg mot da

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Blir alle kranglefantene utestengt her. Først Gilmour og nå ToneLoc, hvem i alhverden skal jeg iritere meg over, og engasjere meg mot da
    ta en titt i Diy kategorien :razz:

Synd vedkommende ble utestengt da. Syntes ikke dette var så enormt feil...
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    ta en titt i Diy kategorien :razz:

Synd vedkommende ble utestengt da. Syntes ikke dette var så enormt feil...
    Han har vel hatt mye større overtramp før, så det er vel en samlet vurdering. For her var han ikke så ille synes jeg. Og det var jo strengt tatt bare ett spørsmål han hadde (om noe klønete påbegynt), som noen andre provoserte han med å ikke svare på (på den måten han ønsket).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper toneloc kommer raskt tilbake igjen. Har lest en tidligere tråd av han hvor han er på jakt etter gode lytteopplevelser, og det er den mest interessante tråden jeg har lest her :-) "Rockefoten som forsvant" eller noe i den gata het den.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Det kan du si Tenkte litt det samme selv :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å gi mulighet for temperatur her på forumet uten å utestenge folk. Hvis ikke blir det et veldig kjedelig forum og veldig kjedelig menings/erfarings-utveksling

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •