DALI vs CERWIN-VEGA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation DALI vs CERWIN-VEGA

Heeey folkens et kjapt spørsmål til dere som har lit peil.. hva tror dere om DALI LEKTOR 8 + DALI IKON SUB...som forbedring av film lyd fra CERWIN-VEGA VE-12F og CERWIN-VEGA 2x8 AKTIV SUB..... det skal drives med samme forsterkere (cerwin-vega cxa-8 2x350w-8ohm) jeg vet at det blir myyye finere lyd..men er lit red for bassen,den er jo veeldig viktig i film... håper det blir tightere og hardere bass med nye oppset Hva tror dere??8)

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Heeey folkens et kjapt spørsmål til dere som har lit peil.. hva tror dere om DALI LEKTOR 8 + DALI IKON SUB...som forbedring av film lyd fra CERWIN-VEGA VE-12F og CERWIN-VEGA 2x8 AKTIV SUB..... det skal drives med samme forsterkere (cerwin-vega cxa-8 2x350w-8ohm) jeg vet at det blir myyye finere lyd..men er lit red for bassen,den er jo veeldig viktig i film... håper det blir tightere og hardere bass med nye oppset Hva tror dere??8)
    Dali Ikon Sub er langt saftigere enn VE28 fra CV. Bør merke den oppgraderingen godt. Lektor 8 er også en langt mere velspillende løsning enn det du har fra før. Vil bli en fin oppgradering fra VE-serien.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du greier og sammenligne Dali og CV er jo utrolig.
    DALI.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    At du greier og sammenligne Dali og CV er jo utrolig.
    DALI.
    Han spurte vel bare om det ville bli en grei oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Han spurte vel bare om det ville bli en grei oppgradering?
    Ja er ute etter en oppgradering... å deres syn på mit høyttalerforslag
    Håper jo på en betydelig forbedring...det blir jo rundt 15k for nye høtalere mens di gamle ligger på 6k nye....er det vert pengene,håper vertfall det liker designen på LEKTOR 8.. å det skal stå i stua dette

innspill mottas med takk

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er vært pengene DU kommer til og få et mye bedre lydbilde

Men jeg ville selvfølgelig valgt B&W. Men hadde jeg ikke valgt B&W hadde jeg tatt Dali Veldig gode høytallere dette.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på XLS12? XLS serien låter mye bedre enn de fleste av sine forgjengere, og ikke minst VE serien.

Ville kanksje sett på XTZ sine 12" subber. Pleier å ligge på brukten. Har hatt MK1 ikon subben. MK1 og MK2 subwooferen er jo den som er gjort minst med i MK2.

Du vil få mye finere lyd med Lektor. Bassen er jeg litt usikker på, men tror den skal være minst like god. Men du vil ikke få samme lydsignatur som du har nå.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Dali er vært pengene DU kommer til og få et mye bedre lydbilde

Men jeg ville selvfølgelig valgt B&W. Men hadde jeg ikke valgt B&W hadde jeg tatt Dali Veldig gode høytallere dette.
    jeg skal til stavanger å høre på dali på mandag....men B&W har altid vert veldig høyt på ønskelista,jeg tror jeg skal høre på B&W DM683 det er vel den som kunne vert istedenfor lektor 8...
    i samme prisklasse da.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du bør undersøke muligheten for å låne med deg hjem. Hifiklubben har vel returrett kanskje.

Hvis du liker lyden og trøkket i CV, er det langt fra sikkert at du blir fornøyd med B&W.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt denne subben..XTZ 99 W12.18 ICE... tenker på å kjøpe den istedenfor DALI IKON SUB... noen formeninger på denne??

jeg er ikke sikker på om jeg liker subben som er CV...den virker noe ullen vist dere forstår...ønsker noe som er lit hardere å mer kontant, dette jelder egentlig både frontsettet å subben fra CV...

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV sine subber er ikke lagd for å spille kjellerdypt, de holder seg mer i "punch-området" .

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal til stavanger å høre på dali på mandag....men B&W har altid vert veldig høyt på ønskelista,jeg tror jeg skal høre på B&W DM683 det er vel den som kunne vert istedenfor lektor 8...
    i samme prisklasse da.
    Har du avtalt dette på forhånd? Butikken er under ombygging og har åpning neste fredag 27 mai (etter planen)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12.18 ICE eller DALI IKON SUB.... har hørt myye skryt om xtz, omtrent den samme ny prisen, men ser ut som spec er bedre på XTZ.. tror den skulle ha 500w mot dali sine 350 tror jeg det var....betyr ikke det mye bedre kontroll over elementet??
    noen som har erfaringer med noen av disse??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i samme prisklasse da.
    HFK Stavanger er stengt til Fredag, den 27ende. etter det er det nokk ikkje umulig du kan få deg en demo

men VE-28S er faktisk en veldig bra subb. stor nok forsterker til og få skikkelig fart på elementet

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali'n, imo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant dette tilbudet på surround.no :

2 stk. XTZ 99 W12.16 i matt

Kampanje!
    Nå får du 2 stk testvinnere XTZ 99 W12.16 til en flott pakkepris.

Pris for to stk. kun kr. 6.990.-

dette må jo bli veldig bra tenkte jeg...har annleget i stue der mye bass forsvinner...så to XTZ subber burde jo gi mye hart trykk.... i tilleg til dali lektor 8 eller b&w dm683... er dere enige??

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke som forforsterker på dette her?

Og hva er maks budsjett?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dali eller b&w skal jeg bruke denon forforsterker og efektrinn fra cerwin-vega som heter cxa-8 2x350w-8ohm burde ikke det holde til b&w....subbene er jo aktive hva tror dere??

max budsjet for subber og front er ca 15-18k..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dali eller b&w skal jeg bruke denon forforsterker og efektrinn fra cerwin-vega som heter cxa-8 2x350w-8ohm burde ikke det holde til b&w....subbene er jo aktive hva tror dere??

max budsjet for subber og front er ca 15-18k..
    Grunnen til at jeg spurt hva slags forforsterker du har var for å finne ut om den har aktiv deling i bassen, noe en surroundforsterker har men sjeldent en stereo komponent. At den er levert av Denon hjeper meg dessverre svært lite.

Hvis du er redd for å miste SPL så kan jeg betrygge at du ikke gjør det ved å gå for f.eks. Lektor 8 og en Ikon sub. Du vil i tillegg få mer informasjon under 40hz. Vil anbefale å gå for 2stk XTZ 12.16 siden budsjettet er "stramt". Med aktiv deling i bassen mener jeg du trygt kan gå ned til Lektor6 for å spare litt penger. Så kan du bruke mellomlegget(og litt til) på 2 XTZ til.

ICE 12.18 VS Ikon er nok ganske dødt løp. 500W vs 350W har ingenting å si så lenge de har forskjellige elementer. Peerless XXLS-elementet i XTZ'en er mer tungdrevent enn Dali sitt vil jeg tippe, og dermed klarer Dali seg med mindre effekt. Har ikke hørt 12.18 ennå, men kan skrive under på at Ikon suben er seriøs.

Geir Arne

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Grunnen til at jeg spurt hva slags forforsterker du har var for å finne ut om den har aktiv deling i bassen, noe en surroundforsterker har men sjeldent en stereo komponent. At den er levert av Denon hjeper meg dessverre svært lite.
    Hei.

Kan jeg bare spørre om det er greit å bruke en surroundforsterker som forforsterker i et oppsett?

Tenkte at gulvstående blir drevet av egen effektforsterker, og sub(passiv) får egen effektforsterker. Da trenger man aktiv deling, som du nevnte at noen surroundforsterkere har.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •