DALI vs CERWIN-VEGA - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har en god ide om hvor det er best å plasere subb, er det forran sammen med front, bak sofa, ved siden av sofa??

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et hjørne får du mest utbytte av suben. Men av og til kan det lønne seg å teste litt forskjellige plasseringer.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ja, den er noe mer tungdreven enn Klipsch. Og Klipsch er noe mer dynamisk, men å prøve å si at det er milevis bedre enn Dali på dette er bare tull. Dere Klipsch-gutta bør begynne å moderere dere litt. Serlig når man ikke har hørt noe annet heller.

Skal du ha skikkelig dynamikk kan du kikke på Heritage-serien. De andre "lekene" fra Klipsch er i mine øyne bare et dårlig forsøk på å prøve å være mainstream.

Og hva med detaljer, opptegning av scene, sammenheng mellom elementer. Jeg mener i allefall at Dali er hakket bedre her. Alle høyttalere har sine sterke og svake sider. Derfor passer ikke en høyttaler for alle.

Geir Arne
    Hehe. jeg er ikke en av Klipsch gutta egentlig. har eid masse dali (ikke de dyre seriene) de er konge de, men de er litt som denne streken------ litt lite spennende. Støtter han i valget,men jeg liker alt litt mere brutalt! tror det er derfor de som vokser fra cerwin vega o.l går over til fx klipsch :smile: Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Er det noen som har en god ide om hvor det er best å plasere subb, er det forran sammen med front, bak sofa, ved siden av sofa??
    er du bass elsker stetter du subben der den bråker mest.. er du mere HIFIL setter du den der du hører den minst, sånn at du aner de dype bølgene stryke deg

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subber

ville gått for 2 xtz w99 12.16 jeg ja,har 2 selv foran og alle 4 bass putene tatt ut og her trykker det som bare ja har ikke for goe di er,jeg hadde 2 cerwin vega xls 12 s nyeste subwoofer serien di var boss i forhold til xtzene,greit nok at surround sa at di trykte bra,men di sa ikke hvor bra,di er bare rett og slett sinnsyke subber,jeg har både hadd harman kardon 10 tommer subwoofer,jeg har hadd sterkeste 10 tommeren fra yamaha,men ingen har vårre i nærheten av det xtz kan spille,jeg fikk testet xtzene mine med blu ray filmen iron man 2,og skrudde opp litt det trykket og ristet så gale at bider ramlet ned og ei lyspære gikk å blu ray filmene mine som jeg hadde stablet så fint opp,der fikk jeg jobb med og rydde gitt,skjønner godt di har vunnet så mange tester ikke rart surround kaller dem hifi subber og det har dem rett i

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det nesten en regel at 2 subber må vere like...eller kan subb nr 2 vere en annen type og merke...f.eks blande merke og strl 10" og 12".?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det nesten en regel at 2 subber må vere like...eller kan subb nr 2 vere en annen type og merke...f.eks blande merke og strl 10" og 12".?
    Det meste går i teorien, i praksis kan det være at du får problemer med annen lydsignatur f.e.k.s

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo bruke 2 subber for å ta seg av forskjellige frekvenser i begge kaneler eller koble en sub til hver kanal. Sistnevnte vil det være en fordel med like subber =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay folkens...dali lektor 8 og dali ikon sub mk2 er i hus..... and it is goood
    fyldig og fin lyd med en presis og hard bass.....det blir en ikon mk2 sub til her tenker jeg..men foreløpig er livet floooot

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •