DALI vs CERWIN-VEGA - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hei.

Kan jeg bare spørre om det er greit å bruke en surroundforsterker som forforsterker i et oppsett?

Tenkte at gulvstående blir drevet av egen effektforsterker, og sub(passiv) får egen effektforsterker. Da trenger man aktiv deling, som du nevnte at noen surroundforsterkere har.
    Ja, du kan bruke surroundforsterker. Koble forsterkeren til den passive suben på sub-out. Så kan du velge frekvensen på det vi kaller lavpassfilter til det som passe best i samspillet mellom fronter og sub.

Man kan også velge om man vil ha fronter som large, eller om man vil sette de som small slik at kun suben spiller helt i bunn.

Som en ekstra bonus får du individuell avstandsjustering på sub og fronter, og det er helt klart gull verdt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Grunnen til at jeg spurt hva slags forforsterker du har var for å finne ut om den har aktiv deling i bassen, noe en surroundforsterker har men sjeldent en stereo komponent. At den er levert av Denon hjeper meg dessverre svært lite.

Hvis du er redd for å miste SPL så kan jeg betrygge at du ikke gjør det ved å gå for f.eks. Lektor 8 og en Ikon sub. Du vil i tillegg få mer informasjon under 40hz. Vil anbefale å gå for 2stk XTZ 12.16 siden budsjettet er "stramt". Med aktiv deling i bassen mener jeg du trygt kan gå ned til Lektor6 for å spare litt penger. Så kan du bruke mellomlegget(og litt til) på 2 XTZ til.

ICE 12.18 VS Ikon er nok ganske dødt løp. 500W vs 350W har ingenting å si så lenge de har forskjellige elementer. Peerless XXLS-elementet i XTZ'en er mer tungdrevent enn Dali sitt vil jeg tippe, og dermed klarer Dali seg med mindre effekt. Har ikke hørt 12.18 ennå, men kan skrive under på at Ikon suben er seriøs.

Geir Arne

To stk XTZ høres jo veldig gøy ut må jeg si...men tror du en ikon sub er like effektiv kansje??
    jeg har som sagt altid hat lyst på B&W så det blir nok en av di to frontene som jeg nevnte istad...både for mest lyd å for å se best ut det kommer altid flere penger.... hadde du tatt to x XTZ vist du ville hat skikkelig punsj...eller en IKON?
    gleder meg til handletur imorra da....gøy

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    To stk XTZ høres jo veldig gøy ut må jeg si...men tror du en ikon sub er like effektiv kansje??
    jeg har som sagt altid hat lyst på B&W så det blir nok en av di to frontene som jeg nevnte istad...både for mest lyd å for å se best ut det kommer altid flere penger.... hadde du tatt to x XTZ vist du ville hat skikkelig punsj...eller en IKON?
    gleder meg til handletur imorra da....gøy
    Jeg ville nok tatt 2stk XTZ hvis du skal ha det slik litt. De flytter mer luft, garantert. Men Dalien vil jeg tippe er noe mer definert, men fikk inntrykk av at du ville ha mest mulig trøkk?

Velodyne CHT-12Q er også en god kandidat til sub.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytt til Klipsch heller, spiller like høyt som vega å har en dynamikk som både vega å dali ikke viste fantes! 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    bytt til Klipsch heller, spiller like høyt som vega å har en dynamikk som både vega å dali ikke viste fantes! 8-)

Har hørt veldig mye fint om KLIPCH vet du om di har noen plass i sandnes eller stavanger der man kan høre og kjøpe??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok tatt 2stk XTZ hvis du skal ha det slik litt. De flytter mer luft, garantert. Men Dalien vil jeg tippe er noe mer definert, men fikk inntrykk av at du ville ha mest mulig trøkk?

Velodyne CHT-12Q er også en god kandidat til sub.

Geir Arne

ja det er mest mulig hart trykk, kontant og sterk bass
    er lei av cerwin-vega sin noe ulne bass...det er myyye lyd i CV men ikke kontant og hart
    et annet problem jeg har er,grunnet stue form må front høyttalerne stå midt i rommet...har hørt at det da er best med eksos fremover...det har jo ikke cv eler klipch heller for den skyld, har du noe erfaring med slikt??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så morsomt når dette kommer opp i hver eneste tråd. Har du i det hele tatt hørt Lektor 8?

Virker som om Klipsch-folket tror de sitter på noe som er veldig mye bedre enn hva alle andre har. Først kan Klipsch lage en skikkelig kasse til RF-serien, så kan de konkurere med de danske mesterne(Dali, Dynaudio og Jamo).

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt veldig mye fint om KLIPCH vet du om di har noen plass i sandnes eller stavanger der man kan høre og kjøpe??
    er fra kristiansand jeg, men tipper stedet nermest deg er dette

Resonans Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så morsomt når dette kommer opp i hver eneste tråd. Har du i det hele tatt hørt Lektor 8?

Virker som om Klipsch-folket tror de sitter på noe som er veldig mye bedre enn hva alle andre har. Først kan Klipsch lage en skikkelig kasse til RF-serien, så kan de konkurere med de danske mesterne(Dali, Dynaudio og Jamo).

Geir Arne
    har ikke hørt de desverre. tviler ikke på att de leverer varene. men om man ikke har masse penger foreksempel, er det nok billigere å få liv i en klipsch.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et annet problem jeg har er,grunnet stue form må front høyttalerne stå midt i rommet...har hørt at det da er best med eksos fremover...det har jo ikke cv eler klipch heller for den skyld, har du noe erfaring med slikt??
    Det har lite eller ingenting å si, så det trenger du ikke bry deg noe om. Men en høyttaler med bassport fremover vil kunne stå nærmere bakvegg, men det er jo ikke noe du sliter med.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt de desverre. tviler ikke på att de leverer varene. men om man ikke har masse penger foreksempel, er det nok billigere å få liv i en klipsch.
    Hvorfor det? Lektor har tilsvarende bestykkning og pris. Do your homework.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Lektor har tilsvarende bestykkning og pris. Do your homework.

Geir Arne
    dalien er har vel følsomhet på 89db, litt tungdreven.
    jeg kjøpte noe brukte klf-30 for 8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men seriøst da mann, tror du ikke fyren vil kunne spille til øra blør uansett hvilken kombinasjon han velger, RF-82 eller Lektor 8 med 350 watt PA-forsterker og 2*12" XTZ?!

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan bruke surroundforsterker. Koble forsterkeren til den passive suben på sub-out. Så kan du velge frekvensen på det vi kaller lavpassfilter til det som passe best i samspillet mellom fronter og sub.

Man kan også velge om man vil ha fronter som large, eller om man vil sette de som small slik at kun suben spiller helt i bunn.

Som en ekstra bonus får du individuell avstandsjustering på sub og fronter, og det er helt klart gull verdt.

Geir Arne
    Takk for svar! Dette hørtes jo kjempefint ut!

Som alle andre, så vil jeg ha noe som er bra, men som koster så lite som mulig :lol: hehe

Har du forslag til surroundreciever jeg kan bruke? Som du vet at er kurrant? Setter funksjonalitet fremfor design og pris(til en viss grad!)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Takk for svar! Dette hørtes jo kjempefint ut!

Som alle andre, så vil jeg ha noe som er bra, men som koster så lite som mulig :lol: hehe

Har du forslag til surroundreciever jeg kan bruke? Som du vet at er kurrant? Setter funksjonalitet fremfor design og pris(til en viss grad!)
    Her kan du vel nesten velge hva som helst bare det er pre out. Du har jo begynnt med pioneer, så se hva de har.

Men som sagt, det spiller liten rolle hvem du velger. Test litt og finn ut hvem du liker. Det er mitt beste tips.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er noe mer tungdreven enn Klipsch. Og Klipsch er noe mer dynamisk, men å prøve å si at det er milevis bedre enn Dali på dette er bare tull. Dere Klipsch-gutta bør begynne å moderere dere litt. Serlig når man ikke har hørt noe annet heller.

Skal du ha skikkelig dynamikk kan du kikke på Heritage-serien. De andre "lekene" fra Klipsch er i mine øyne bare et dårlig forsøk på å prøve å være mainstream.

Og hva med detaljer, opptegning av scene, sammenheng mellom elementer. Jeg mener i allefall at Dali er hakket bedre her. Alle høyttalere har sine sterke og svake sider. Derfor passer ikke en høyttaler for alle.

Geir Arne

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er noe mer tungdreven enn Klipsch. Og Klipsch er noe mer dynamisk, men å prøve å si at det er milevis bedre enn Dali på dette er bare tull. Dere Klipsch-gutta bør begynne å moderere dere litt. Serlig når man ikke har hørt noe annet heller.

Skal du ha skikkelig dynamikk kan du kikke på Heritage-serien. De andre "lekene" fra Klipsch er i mine øyne bare et dårlig forsøk på å prøve å være mainstream.

Og hva med detaljer, opptegning av scene, sammenheng mellom elementer. Jeg mener i allefall at Dali er hakket bedre her. Alle høyttalere har sine sterke og svake sider. Derfor passer ikke en høyttaler for alle.

Geir Arne
    +1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel folkens ,da var lytterunden tatt
    i min bok kom DALI LEKTOR 8 klart best ut av di tre jeg hørte på og som var aktuelle for meg...B&W dm683 var lit mer innesluttet en dali og KLIPSCH RF-82
    var veldig hard å skarp i lyden...det går mot DALI for denne karen..

så er det bare og finne rett sub/suber her er også dali høyt på lista...må bare sjekke forsjkellige tester for og få noen innput

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er herligheten bestilt det ble DALI LEKTOR 8 og DALI IKON SUB MK2..
    ble en subb nå pga pengestopp, men kan altids kjøpe en til etter sommeren vist det trengs..

DETTE BLIR BRAAA

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er herligheten bestilt det ble DALI LEKTOR 8 og DALI IKON SUB MK2..
    ble en subb nå pga pengestopp, men kan altids kjøpe en til etter sommeren vist det trengs..

DETTE BLIR BRAAA
    Nice. Gratulerer med et godt valg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •