Mulig å koble ekstra sub til minianlegg uten preout?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å koble ekstra sub til minianlegg uten preout?

Hei

Kjøpte meg et LG 5.1 minianlegg med blu-ray og forsterker i samme enhet til stuen. Subben er ikke aktiv og blir koblet til med vanlig høytalerkabel fra "blu-ray/forsterker" enheten. De eg lurer på er de noe måte de går ann å koble til enn ekstra sub her, gjerne enn aktiv enn?

Finnest de noe måte eg kan koble "høytalerkabelutgangen fra blu-ray/forsterkere" enheten inn på RCA koblingen på enn aktiv sub?

Håper på Svar

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aqeer
    Hei

Kjøpte meg et LG 5.1 minianlegg med blu-ray og forsterker i samme enhet til stuen. Subben er ikke aktiv og blir koblet til med vanlig høytalerkabel fra "blu-ray/forsterker" enheten. De eg lurer på er de noe måte de går ann å koble til enn ekstra sub her, gjerne enn aktiv enn?

Finnest de noe måte eg kan koble "høytalerkabelutgangen fra blu-ray/forsterkere" enheten inn på RCA koblingen på enn aktiv sub?

Håper på Svar
    - Ja

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Du får overgang fra "high-level" til "low-level" (les: høyttalerkabler til phono/RCA-overgang). Normalt sett innenfor bilstereo disse brukes. Men kan også benyttes i heimen. Du trenger vel for en split-boks for å få ut et sett høyttalerkabler til høyttalerne dine og et sett til subben.

Flere subber kan også kjøre "high-level" rett inn uten en slik overgang.

Men uansett åssen du vrir og vender på det, blir det en litt "halv-veis" løsning... :/

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har høynivåinngang på sine suber og det fungerer meget bra. Kjørte det slik selv noen uker mens receiveren var på verksted og jeg merket ikke noe negativt med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •