Kjøpe hifi med "litt" høyere lydkvalitet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe hifi med "litt" høyere lydkvalitet!

Lydkilde: PC for det meste, men også tv dekoder en gang i blant
    Romstørrelse: ~25m2

Da er jeg på utkikk etter lyd med en god del høyere kvalitet enn hva jeg har i dag:
    Proson Stratego Top 10 SAH med 2x zachry dsw-150 for biwiring, Yamaha RX-V450 og et par eldgamle Jamo Power 120 for å booste mellomtone og diskant til et hørbart nivå. Dette oppsettet spiller så veggene rister, så det hadde jo også vært fint med et oppsett som gjør at det fortsetter å riste litt.

Det jeg er på utkikk etter er som sagt, høyere kvalitet på lyden, men jeg vil også holde meg i økonomi klassen som jeg vil si er på ca. 10.000,-
    Lyden er mest rettet på musikk, så stereo kan være det lureste å gå for. Men surround er så klart ikke ut av bildet, og ser mest oppnåelig ut. Men er vel kanskje dumt med tanke på hva man får for pengene?

Yamaha RX-V767 + Dynavoice M-65 EX 5.0 kommer ut på 8800,-
    Er det idiotisk å legge til en bilsub med en zachry dsw-150 her? (For eksempel Rocford Fosgate Basskasse Prime Singel 12)

Dali Concept 8 7000,- blir nok til en grei forsterker her om man går bittelitt over!
    B&W dm684, Klipsch RF-62 II eller Dali ikon 5 mk2 - 8000,- får for lite til forsterker her! (Kan kanskje være lurt å vente noen uker for å kunne strekke seg til dette pris nivået?)

Harman/Kardon HK980 Ser jo fin ut!

Brukten hadde kanskje ikke vært dumt, men bor i Steinkjer så det meste er for langt unna å hente eller for dyrt å sende!
    Er også vanskelig å prøvelytte noe her:/

Denne posten ble kanskje litt rotete, det beklager jeg!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette var ikke lett :P

Klipsch er jo alltids konge til film for min del spiller det jo veldig bra på musikk også til min smak hvertfall. Gjerne litt med trøkk i, R&B, hiphop, house etc.

Rør er jo også noe tenke på her, men tror du vil trenge en god og dyr rørforsterker hvertfall :P

Men det er jo veldig mye velge mellom her

Yamaha 767 er jo et veldig bra kjøp, men tror de dynavoice er litt tungdrevne for den etter hva jeg har lest her inne. Klipsch igjen er veldig lettdrevne.

Hva med Klipsch RS 62 også yamaha 767, også smeller du til med noen Epik subber når budsjettet strekker seg? Eller feks XTZ subber? billig og bra bass

EDIT: Kan du beholde sub opplegget med bilsub og zachry til neste lønning :P

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt kombinasjonen HK980 / RF62 som du nevner, det låt overraskende bra!
    Kanskje ikke dumt å strekke seg dit nei, men skal du spille fra pc bør du egentlig ha en DAC også....
    Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt HK980 nå og spart opp til RF62 og deretter en Hegel HD2 på sikt, da har du faktisk et meget velspillende anlegg til 14K....
    HK980 vil nok riste liv i det du har, så du kan oppgradere litt og litt etterhvert som pengene strekker til
    Bruker du Proson bare til bass, ettersom du bruker bassforsterkere med delefilter på dem?
    HK980 burde jo klare å dra disse i hele spekteret så du slipper de Jamo'ene....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Gjerne litt med trøkk i, R&B, hiphop, house etc.
    Hører vel alt fra melodisk metall til DnB, og det som finnes rundt det.. + at jeg eksperimenterer litt med å lage musikk selv i en helt egen sjanger

Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Bruker du Proson bare til bass, ettersom du bruker bassforsterkere med delefilter på dem?
    Nei, jeg har sub-forsterkerne på 10"-erne og yamaha-en på resten så klart.

men skal du spille fra pc bør du egentlig ha en DAC også....
    Ser for meg at et skikkelig lydkort ville være likeså bra som en DAC?
    type : Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at Klipsch RF62 II + H/K HK980 vil være det beste kjøpet for ~12k inkludert frakt. Tror jeg slår til på det

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke dumt å strekke seg dit nei, men skal du spille fra pc bør du egentlig ha en DAC også....
    Kan jeg spørre et dumt spørsmål, hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker123: For å få høyere kvalitet på digitale til analoge signaler.

Når jeg har sett nermere på hva DAC faktisk er så ser jeg at det er et externt lydkort. Så jeg ser for meg å kjøpe ett internt lydkort en gang i fremtiden.
    ASUS Xonar Essence STX har samme "DAC databredde" (24-bit) og Samplingsfrekvens (192 kHz) som Hegel HD2!

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede nytt lydkort trenger jeg DAC da?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Friendsen
    bruker123: For å få høyere kvalitet på digitale til analoge signaler.

Når jeg har sett nermere på hva DAC faktisk er så ser jeg at det er et externt lydkort. Så jeg ser for meg å kjøpe ett internt lydkort en gang i fremtiden.
    ASUS Xonar Essence STX har samme "DAC databredde" (24-bit) og Samplingsfrekvens (192 kHz) som Hegel HD2!
    Ja, og hvis de tallene var det eneste som betydde noe kunne jeg spart noen kroner på DAC...
    Det er en masse dårlige DAC'er der ute med de samme tallene.

Bruker123: Hva slags lydkort har du kjøpt?
    Hva slags utganger har det?
    Vi uansett tro du får bedre lyd med en god ekstern DAC, men du kan selvfølgelig prøve uten først og eventuelt teste en DAC senere for å se om det er stor forskjell, er det ikke det trenger du ikke DAC

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •