Nytt anlegg til ca 32K, ser oppsettet greit ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nytt anlegg til ca 32K, ser oppsettet greit ut?

Jeg er absolutt ingen audiofil person i det hele tatt så om noen kunne sett over oppsettet mitt å gitt en thumbs up/down hadde vært veldig behjelpelig.

Forsterker
    Pioneer SC-LX73

Senter og bak:
    DALI FAZON LCR

Front:
    System Audio XP60

Sub:

????
    Forslag på sub? Jeg har ikke noe smart sted å gjemme den så helst en som ser bra ut uten og være for stor.

Hadde originalt planlagt å bare ha Dali Fazon LCR på alle modulene, men har kommet til den konklusjonen at det ser bedre ut med gulvstående fronthøyttalere. Valget av System Audio sine XP60 høyttalere går bare på at jeg syntes de var stilige. Er åpen for andre forslag om System Audio sine ikke er et godt valg.

* Forsterkeren og Dali Fazon høyttalerne har 6 impedans, fronthøyttalerne har 8 impedans, gjør dette noe?

* Andre ting?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha lik senter som fronthøyttalere for lik signatur. Det er en fordel om bakhøyttalerne også er av samme serie og merke, men det er ikke så viktig.

Av høyttalere bør du selv prøve å finne ut av hva du foretrekker.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, vill jeg hatt samme merke på alle høytallerne dine, som han sier: for og få samme lyd signatur. Så i første omgang, velg merke. Og så forsterker.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig, så hadde du fått mere for pengene om du hadde kjøpt noe annet.

Kef iq90

Kef iq60c Denne er hvit, men skal kunne fåes i sort også.

Bakhøytalerne koster mellom 3-4k men fant di ikke på Soundgarden sine sider.

Ville tatt en tur å hørt på disse iaf!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, trodde det var uproblemtisk å blande høyttalermerker.

Jeg har klart meg med Logitech sitt z5500 i 7 år nå. Det gikk endelig i stykker slik at jeg fikk et spark i ræva for å skaffe meg noe nytt.

Enda jeg ikke har en kjerring så liker jeg godt å få det stilrent. Vil derfor helst ikke ha 2 monsterstore svarte monolitter stående å ta alt fokuset.
    Bakhøyttalerne skal henges på venstre og høyre side av en verandadør. Dybde og bredde på høyttalerne bak er derfor viktig, det er få valg av slike type høyttalere.
    Har også vurdert Klipsch sin XL serie.
    (XL-23 Flat Panel Speaker - Overview)

Så hvis alt bør være samme merke så blir det Dali eller Klipsch, har ikke funnet andre høyttalere som kan brukes. Dali hadde beste festemekanismen og er lettest tilgjengelig så valget har/hadde egentlig falt på de.

Kanskje jeg bare skal gå for Dali Fazon Motif på alle modulene.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å gå for annet merke til bakht, er jo bare effekt kanaler, nekter å tro at du legger betydelig merke til klangsignaturen på lyden derfra :P

center derimot kan være greit, SA har jo noen center ht de, er vel bare legge på en sånn, bortsett fra dette syns jeg SA og pioneer er et godt valg. Holder du madamen fornøyd også.

Når det gjelder sub hva med de to hvite subbene som ligger ute på AVtorget her? De som er DIY, om du velger hvit SA system vil det jo passe veldig bra inn.

Hvis ikke har jo surround.no noen fine XTZ i pianolakk som ser ganske bra ut, jeg bruker disse selv for å holde madamen fornøyd, ta en titt på profilen min så ser du hvordan de ser ut i en stue

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke er dette her artige subber

Artcoustic Diablo Sub Panel, NY PRIS! - FINN Torget

Trenger du en forsterker til de i tillegg, men de ser jo veldig bra ut og er lette gjemme inntil veggen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    Takk, trodde det var uproblemtisk å blande høyttalermerker.

Jeg har klart meg med Logitech sitt z5500 i 7 år nå. Det gikk endelig i stykker slik at jeg fikk et spark i ræva for å skaffe meg noe nytt.

Enda jeg ikke har en kjerring så liker jeg godt å få det stilrent. Vil derfor helst ikke ha 2 monsterstore svarte monolitter stående å ta alt fokuset.
    Bakhøyttalerne skal henges på venstre og høyre side av en verandadør. Dybde og bredde på høyttalerne bak er derfor viktig, det er få valg av slike type høyttalere.
    Har også vurdert Klipsch sin XL serie.
    (XL-23 Flat Panel Speaker - Overview)

Så hvis alt bør være samme merke så blir det Dali eller Klipsch, har ikke funnet andre høyttalere som kan brukes. Dali hadde beste festemekanismen og er lettest tilgjengelig så valget har/hadde egentlig falt på de.

Kanskje jeg bare skal gå for Dali Fazon Motif på alle modulene.
    Går for like høyttalere. Jeg hadde valgt Dali fremfor Klipsch, men ville også ha vurdert Martin Logan.
    MartinLogan | Ticket
    MARTIN LOGAN - JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XP60 spiller rått til en meget bra pris, meget konevenlige også
    Mitt tips:

Forsterker- Velg fritt, fin en i høy mellomklasse (LX 73, 83, HK AVR 660, større onkyo, denon, marantz modell, osv osv. gjerne i prisklassen 10-15k) som du liker menyen på, prisen, lydsignaturen, og utseende på.
    Front: SA XP60, 6995,-
    Senter: SA Mantra 10AV, 3995,-
    Bak: SA Talent, liten luring som er smal,konevenlig og låter meget bra. 2495,- pr stk, eller 5000,- for et par.

Av subwoofere, så finner det veldig mye bra på markedet, XTZ, SVS, velodyne, Epik. Mitt tips, sjekk litt rundt, og be forhandlerne komme med tips og et godt tilbud.
    Hvis du skal ha SA så får du kanskje en allright pris på SA sin egen sub, eller velodyne hos forhandleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ikke noe problem å gå for annet merke til bakht, er jo bare effekt kanaler, nekter å tro at du legger betydelig merke til klangsignaturen på lyden derfra :P

center derimot kan være greit, SA har jo noen center ht de, er vel bare legge på en sånn, bortsett fra dette syns jeg SA og pioneer er et godt valg. Holder du madamen fornøyd også.

Når det gjelder sub hva med de to hvite subbene som ligger ute på AVtorget her? De som er DIY, om du velger hvit SA system vil det jo passe veldig bra inn.

Hvis ikke har jo surround.no noen fine XTZ i pianolakk som ser ganske bra ut, jeg bruker disse selv for å holde madamen fornøyd, ta en titt på profilen min så ser du hvordan de ser ut i en stue

De Artcoustic subbene der var utrolig stilige!
    Har jeg "behov" for 2 stk? (Stua er på ca 45kvm)
    Kan jeg bruke begge på Pioneer SC-LX73 eller SC-LX83 for å koble til 2 stk?
    Subbene kan jeg bruke uavhengig om jeg går for Dali eller SA ?
    Noe negativt med de, hvorfor selger han de?

Det står da mellom Dali Fazon Motif eller System Audio. Tenkte å kjøpe/bestille dette i morgen, så har fortsatt noe tid på å bestemme meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan du kjøpe av meg for 10.000 :

Yamaha RX-V3067 7x140W 11.2 3D A/V receiver - L-Sound AS

Høyttalere,priser i rosewood for å holde prisen nede :

RX6 - Hi-Fi Huset AS
    RX Centre - Hi-Fi Huset AS
    RXFX - Hi-Fi Huset AS

XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

10.000 + 9.000 + 3.500 + 5.000 + 4.000 blir 31.500 + fraktkostnader.32.000 kr.
    Dette tror jeg blir en pen pakke som også spille meget bra.

Monitor Audio-ene er testvinnere,forsterkeren er testvinner og subben er testvinner.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    De Artcoustic subbene der var utrolig stilige!
    Har jeg "behov" for 2 stk? (Stua er på ca 45kvm)
    Kan jeg bruke begge på Pioneer SC-LX73 eller SC-LX83 for å koble til 2 stk?
    Subbene kan jeg bruke uavhengig om jeg går for Dali eller SA ?
    Noe negativt med de, hvorfor selger han de?

Det står da mellom Dali Fazon Motif eller System Audio. Tenkte å kjøpe/bestille dette i morgen, så har fortsatt noe tid på å bestemme meg.
    De er veldig stilige ja, ville nok hatt 2 stk i en 45kvm stue

De må kobles på en ekstern forsterker

XTZ Sub Amp 1 XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Den feks. Begge to kan kobles til den, så det vil gå fra sub utganene på reciever til den forsterkeren der og derfra til subbene

Blir jo litt dyrere men de spiller veldig bra, hørte artcoustic på forrige messe, ble veldig imponert

Om du spør vedkommende om 6k for begge subbene går han nok med på det, de har ligget der en stund, også blir det 2,3k for den ekstra forsterkeren til de, så det blir 8,3k for hele pakka

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    +
    Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver - Sort

Dette er en reciver som virkelig imponerer meg mer og mer . Samme med Dali IKON mk2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •