Hjelp til valg av høyttalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høyttalere!

Hei! Jeg skal kjøpe meg noen nye høyttalere nå snart og har bestemt meg for en av disse:

Logitech Z-5500 :
    Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX 5 satelitter og subwoofer - Netshop

Eller

Logitech Z-906 :
    Logitech Z-906 5.1 THX, DTS 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS - Netshop

Så var da spørsmålet, hvilken?

jeg vet at 906 er nyere og har flere tilkoblingmuligheter, men har hørt at 5500 gir litt bedre lyd fra seg.

Siterer litt fra hva jeg har lest: ''The Logitech Z-5500 speakers appear to have been discontinued with Logitech Z-906's, which apparently aren't faring as well with Z-5500 fans as a whole. It features a weaker sub woofer, a lighter weight system, and a cheaper control pod lacking an intuitive screen (or a screen at all for that matter). They reportedly have less bass and the audio sounds somewhat "tinny" over the Z-5500.''

Leste også: ''I'm not sure if I should upgrade my Z-5500? I've had this basterd well over 4 years now and I love it..

I'd love to hear this baster though.. And I am not willing to step back from a 10 inch sub to an 8 inch.. I am not considering the Z-906...''

Jeg er rimelig overbevist om at det blir Z-5500 men er jo ingen ekspert på dette, så hva synes dere?

Og en ting til, Uannsett hvilken jeg kjøper så skal den kobles til både ps3'en min og pc'en min, så dette MÅ være mulig.
    Har lest at man kan bruke en optical cable på Z-5500'en og det er jo en Optical input bakpå ps3'en så jeg går utifra at dette er ganske ''straight forward''? Man kan også lett endre settings'a på ps3'en til å funke med optical cable på lyd, med 5.1 og alt det der. Hva sier dere?

På forhånd takk !

Newcomer zokamoka sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt 5500, du kan koble opp 3 enheter en med coax, en med optisk og en med analog jacks. Så burde ikke vare noe problem å ha pc og ps3 tilkoblet samtidig.

Tror at 906 har bare en 8" sub 5500 er 10".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zokamoka
    Ville valgt 5500
    Kan du gi grunn?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allymos
    Kan du gi grunn?
    Hehe, virker da som han gav en god nok grunn :P

Utifra det du har linket til her av hva folk sier så virker det jo som om Z5500 er absolutt det beste anlegget lydmessig, kan du jo heller spørre deg om du har lyst på dårligere lyd men færre koblinger og innstillingsmuligheter, eller bedre lyd og helt ok med koblinger/innstillinger

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, virker da som han gav en god nok grunn :P

Utifra det du har linket til her av hva folk sier så virker det jo som om Z5500 er absolutt det beste anlegget lydmessig, kan du jo heller spørre deg om du har lyst på dårligere lyd men færre koblinger og innstillingsmuligheter, eller bedre lyd og helt ok med koblinger/innstillinger
    Han hadde tydeligvis endra svaret sitt imens jeg skrev ;p Fikk ikke med meg det andre .. Men uannsett , jeg vil jo selfølgelig ha best mulig lyd, så da blir det Z-5500 da ?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allymos
    Han hadde tydeligvis endra svaret sitt imens jeg skrev ;p Fikk ikke med meg det andre .. Men uannsett , jeg vil jo selfølgelig ha best mulig lyd, så da blir det Z-5500 da ?
    Det blir det vet

Newcomer zokamoka sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt noe problemer med min z 5500, hvis 906 var bedre so tror jeg ikke at logitech ville priset 5500 mer enn 906.

Hvis du går inn her http://www.logitech.com/en-au/speakers-audio/home-pc-speakers?WT.ac=bc|47|7929 og velger så ser du at 906 er 599 mens 5500 er 699.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zokamoka
    Har aldri hatt noe problemer med min z 5500, hvis 906 var bedre so tror jeg ikke at logitech ville priset 5500 mer enn 906.

Hvis du går inn her http://www.logitech.com/en-au/speakers-audio/home-pc-speakers?WT.ac=bc|47|7929 og velger så ser du at 906 er 599 mens 5500 er 699.
    Z-5500 it is!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et 5500-anlegg (som skal selges btw), og jeg har aldri vært misfornøy. Er selvfølgelig ikke hifi, men det sparker godt fra seg til film-/spillbruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •