Anlegg til russebil. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg til russebil. Hjelp!

Hei.

Jeg skal være russ om ikke lang tid. Og dermed lurer jeg på hvordan anlegg jeg skal ha. Har funnet ut at jeg skal ha ett PA anlegg. Det er helt sikkert. Vi skal bruke agregat, og det skal være på rundt 6000W. Så det er ikke mye effekt inne i bildet, men det skal kunne holde til vårt bruk. Vi satser på lyden, noe som er helt avgjørende for oss. Jeg har valgt ut et eks. på ett komplett anlegg fra Billebro.se.

Billebro Eventure Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning Butik Aktiv Högtalare Inverter Controller Mixerbord Rökmaskin Strob Moving Head DMX Scanner Snömaskin Skummaskin DJ-mixer CD-spelare Hazer Aktiv Sub Bilbas Bilhögtalare Slutsteg DMX-kontroll Studioh

Dette anlegget er på totalt 4000W, noe som er veldig bra, i forhold til strømkilden vår. Vi må også ha en forsterker.

Billebro Eventure Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning Butik Aktiv Högtalare Inverter Controller Mixerbord Rökmaskin Strob Moving Head DMX Scanner Snömaskin Skummaskin DJ-mixer CD-spelare Hazer Aktiv Sub Bilbas Bilhögtalare Slutsteg DMX-kontroll Studioh

Hva synes du om dette. Er det noe annet vi kan kjøpe som er bedre til omtrent samme pris. Evt litt dyrere? Vi har satt maks grense på 20.000,-

Så har du ett forslag eller tilbakemeldinger på dette, si ifra. Gjerne lag deres egne pakker også, med alt fra forsterker, PA anlegget osv. Takk for hjelp!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere trenger vel egentlig bare miksebord og kilder å spille fra, da disse har integrert forsterker Regner med de har det utstyret på samme side, og at dere kommer under 20 000 totalt da

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil, buss, campingvogn, henger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Bil, buss, campingvogn, henger?
    Chevy Van.

Jeg vil også vite hva dere synes om det jeg la ut. Kan noen anbefale Billebro anleggene/utstyret?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Dere trenger vel egentlig bare miksebord og kilder å spille fra, da disse har integrert forsterker Regner med de har det utstyret på samme side, og at dere kommer under 20 000 totalt da
    Andersen88. Innebygd forsterker? Er du sikker på det? Evt. hvordan vet du det? Synes det bare hører veldig rart ut, det at man kan bruke ett fullstendig anlegg uten bruk av forsterker. Ikke misforstå. Jeg tviler ikke på dine kunnskaper!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som vil komme med innspill? Dette er svært viktig for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F1nsen
    Andersen88. Innebygd forsterker? Er du sikker på det? Evt. hvordan vet du det? Synes det bare hører veldig rart ut, det at man kan bruke ett fullstendig anlegg uten bruk av forsterker. Ikke misforstå. Jeg tviler ikke på dine kunnskaper!
    Som Andersen88 sier, så har høyttalerne innebygd forsterker. Det ser man blant annet fordi det står at høyttalerne er aktive. Da er det bare å koble i strøm og signal, så er du i gang!
    Jeg har jobbet en del med PA, men har aldri vært borti Billebro, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan disse høyttalerne spiller. De spiller sikkert overmåte bra, men målet ditt er vell at de skal spille høyt, og dunke mye(?), så det får du sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt allerede, trenger du bare et miksebord, bare husk på at det skal ha nok utganger i forhold til antall høyttalere du har.

Lykke til, og gled deg til russetida, ble ferdig i går selv. Vi hadde/har også en chevy van

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere er så sikre på at det er innebygd så. Jeg har lest et sted at selvom det er aktive så er det ikke sikkert at det er innebygd forsterker. Mye mulig dette er feil. Hvilket miksebord kan dere anbefale meg da? Til de høytalerne? Som bruker under 2000W?

Edit: Hva med denne mikseren? Billebro Eventure Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning Butik Aktiv Högtalare Inverter Controller Mixerbord Rökmaskin Strob Moving Head DMX Scanner Snömaskin Skummaskin DJ-mixer CD-spelare Hazer Aktiv Sub Bilbas Bilhögtalare Slutsteg DMX-kontroll Studioh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olli408
    Som sagt allerede, trenger du bare et miksebord, bare husk på at det skal ha nok utganger i forhold til antall høyttalere du har.
    Høyttalerne har både xlr-inngang og -utgang, så han trenger ikke ekstra utganger på mikseren, da det letteste er å linke høyttalerene.

Sitat Opprinnelig postet av F1nsen
    Hvis dere er så sikre på at det er innebygd så. Jeg har lest et sted at selvom det er aktive så er det ikke sikkert at det er innebygd forsterker. Mye mulig dette er feil. Hvilket miksebord kan dere anbefale meg da? Til de høytalerne? Som bruker under 2000W?
    100% sikker

Du kan faktisk klare deg uten miksebord siden høyttalerene har RCA-inngang, men det er veldig greit å ha et lite miksebord. Da får du koblet til flere kilder. Et miksebord trekker veldig lite strøm, så det slepper du å tenke på.

Scenario - Yamaha MG 102 C Lydmixer

Noe sånt funker helt fint for ditt bruk. Merk deg at "Stereo-out" er jack-utganger, så da må du kanskje ha en overgang til XLR på hver kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en russe van i Kr.sand for noen dager siden som hadde Billebro anlegg og lyden var helt ubrukelig, bare groms og ingen bass. Dette skyldes sannsynligvis mest at de spillte av musikk i dårlig kvalitet, jeg håper hvertfall det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er helt grei og har alle funksjonene du trenger
    Den har balansert XLR-utgang, så her er det bare å plugge i og kjøre på!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer nok greit det. Må ha en kabel til hver høyttaler ja. Ellers blir det ikke mye lyd å skryte av Må huske å legge inn tilbakemelding her etter dere har testet det da. Frykter desverre dere blir skuffet :/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Fungerer nok greit det. Må ha en kabel til hver høyttaler ja. Ellers blir det ikke mye lyd å skryte av Må huske å legge inn tilbakemelding her etter dere har testet det da. Frykter desverre dere blir skuffet :/
    Å? Tror du vi blir skuffa? Hvorfor det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet opp med noe annet nå. Ble kontakta av en fyr som leste innlegget og han kunne tilby følgende:

Azid 112 - Nyhet! - Bergen Sound

Azid 218 Nyhet! - Bergen Sound

Azid 18-FLH - Bergen Sound

Crown Xti 4000 - Bergen Sound

Hva burde jeg sette sammen av disse? Kabler følger med så det er ikke noe å tenke på. Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du styrer unna billebro, det er bare no dritt. Jeg har hatt så jeg kan si det... Men på sidene til bergensound så står det jo helt gale priser, 299 for en dobbel 18" står det hos meg. Men de så veldig bra de Azidene Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt litt brukt. F.eks. 2 stk 18" og 2 stk 15" topper(helst av kjent merke, man får det man betaler for!!)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Bra du styrer unna billebro, det er bare no dritt. Jeg har hatt så jeg kan si det... Men på sidene til bergensound så står det jo helt gale priser, 299 for en dobbel 18" står det hos meg. Men de så veldig bra de Azidene Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt litt brukt. F.eks. 2 stk 18" og 2 stk 15" topper(helst av kjent merke, man får det man betaler for!!)
    De prisene er for dagsleie.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •