Har en Pioneer LX-50 + SVS PB10, høyttalere next.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har en Pioneer LX-50 + SVS PB10, høyttalere next.

Tenkte og bruke max 7000kr på høyttalere. Blir nok 99% til filmbruk. Har kikket på masse ulikt. Klipcsh Rf-1, Audio Pro, SVS-02 blant annet. Kan ikke ha for massivt utstyr grunnet plassmangel. Bruktmarkedet er veldig interessant. Forslag fra forumbrukerne, avgjørelsen taes snart(feriepenger), kombinert med at jeg har utsatt kjøp i snart 2 år(SVS ble kjøpt da, synd og skam at den fortsatt står uprøvd). Kan fint greie meg med kun fronter og senter for starters.

På forhånd takk.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS skal jo være veldig bra til film.

Vet ikke om jeg ville hatt klipsch på pioneer, blir litt lyst, hva med System audio? Eller Dali?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    SVS skal jo være veldig bra til film.

Vet ikke om jeg ville hatt klipsch på pioneer, blir litt lyst, hva med System audio? Eller Dali?
    SA kjenner jeg ikke til i det hele tatt, ikke veldig bevandret i når det kommer til hjemmekino for og være ærlig. Min eneste referanse er mine gamle Dali 109, som en like gammel Denon driver

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på de siden du har liten plass.

System Audio lager ganske tynne HT med små elementer, men de spiller veldig bra.

System Audio SA1750 og Soundstyle Hi-Fi møbel selges - FINN Torget

De der koster akkurat 7 lapper, kanskje du kan prute litt til og med?

Har hørt disse, og de skal være bra på pioneer elektronikk, fin mellomtone, og fyldig kontant bass. Spiller nok fint både til film og musikk

Soundgarden - Bose - Geneva - Hjemmekino fører system audio

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen flere brukte System Audio

System Audio SA-1550 ( Strøkne ) orginal embalasje medfølger

her er en komplett pakke:

System Audio Høytalere NY PRIS! - FINN Torget

enda en pakke:

Harman Kardon med System Audio til gi-bort-pris - FINN Torget

Litt usikker på de to sistnevne om hvordan de er i lyd da de er llitt eldre versjoner.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro som du også nevner har jo fått veldig god kritikk i hjemmekino blader i år, skal nok være mye for pengene. Men har ikke hørt disse selv, og vet ikke hvordan de er på pioneer elektronikk.

Her er en komplett pakke på finn:
    AUDIO PRO BLUE DIAMOND V3 PAKKE - FINN Torget

også noen fine Audio Pro

audio pro - audio pro awantek nine mk2

Både Audio Pro og SA er små HT som du lett kan få plass til, men husk at de ofte trenger litt avstand fra bakvegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et kupp, hvis høyttalerne er så fine som det sies så er det et under for meg at disse fremdeles ikke er solgt..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Dette er et kupp, hvis høyttalerne er så fine som det sies så er det et under for meg at disse fremdeles ikke er solgt..
    Ja, da får du faktiskt full pakke i tillegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på de siden du har liten plass.

System Audio lager ganske tynne HT med små elementer, men de spiller veldig bra.

System Audio SA1750 og Soundstyle Hi-Fi møbel selges - FINN Torget

De der koster akkurat 7 lapper, kanskje du kan prute litt til og med?

Har hørt disse, og de skal være bra på pioneer elektronikk, fin mellomtone, og fyldig kontant bass. Spiller nok fint både til film og musikk

Soundgarden - Bose - Geneva - Hjemmekino fører system audio
    Den SA1750 øverst er fin. Svart er fargen min. Slank. Men prisen blir litt for stiv med tanke på at jeg har lyst på senter også. Kanskje hvis han vil gå ned en 1000lapp. Så kan senter vente muligens.

Noen av de andre kunne vel ikke sendes(var i troms), en var solgt. De brune var ikke noe for meg, litt kresen på farge er jeg.

Men hjertelig takk for forslagene. Og siden du tydeligvis er litt inne i dette her. Leser stadig om forforsterkere, effekttrinn, effektforsterkere osv. Er dette ett nesten must have? Og hva skulle jeg feks gått for med det utganspunktet hvis jeg kjøpte de SA1750? Ville det vært nødvendig?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrmar
    Den SA1750 øverst er fin. Svart er fargen min. Slank. Men prisen blir litt for stiv med tanke på at jeg har lyst på senter også. Kanskje hvis han vil gå ned en 1000lapp. Så kan senter vente muligens.

Noen av de andre kunne vel ikke sendes(var i troms), en var solgt. De brune var ikke noe for meg, litt kresen på farge er jeg.

Men hjertelig takk for forslagene. Og siden du tydeligvis er litt inne i dette her. Leser stadig om forforsterkere, effekttrinn, effektforsterkere osv. Er dette ett nesten must have? Og hva skulle jeg feks gått for med det utganspunktet hvis jeg kjøpte de SA1750? Ville det vært nødvendig?
    Vent med Effekt forsterker til du har fått prøvd det, merker du at du mangler masse mer trykk så kan du jo skaffe deg en effektforsterker senere

Tror ikke du vil trenge det med mindre du har et veldig stort rom det skal stå i

1750 er veldig fin ja prøv å prut ned en tusenlapp, si du henter de med engang eller noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vent med Effekt forsterker til du har fått prøvd det, merker du at du mangler masse mer trykk så kan du jo skaffe deg en effektforsterker senere

Tror ikke du vil trenge det med mindre du har et veldig stort rom det skal stå i

1750 er veldig fin ja prøv å prut ned en tusenlapp, si du henter de med engang eller noe
    Blir ett ganske lite rom. Så da ser jeg bort fra det inntil videre. Noen andre HT der ute det er verdt og se på? Det er jo en jungel.....:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrmar
    Blir ett ganske lite rom. Så da ser jeg bort fra det inntil videre. Noen andre HT der ute det er verdt og se på? Det er jo en jungel.....:
    Hmm, til pioneer, er jeg veldig usikker, kan ikke så mye om hva som passer bra til pioneer egentlig

Muligens noe Dali, om du er interrisert i det?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster et system ut i ilden her jeg. Har ikke hørt annet en xtz sine subber, men veit de som har xtz og hifi pressen skryter veldig av det. Veit heller ikke hvordan de spiller sammen med pioneer. Denne pakken syns jeg virker lovende. Sikkert en test vinner om kort tid. Har du plass til dette og liker det du ser, burde du få masse lyd for pengene.

XTZ 89 5.0 pakke i Walnut 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også si deg en ting om subben du har fra før som du ikke har fått testet. Gled deg :twisted:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Kaster et system ut i ilden her jeg. Har ikke hørt annet en xtz sine subber, men veit de som har xtz og hifi pressen skryter veldig av det. Veit heller ikke hvordan de spiller sammen med pioneer. Denne pakken syns jeg virker lovende. Sikkert en test vinner om kort tid. Har du plass til dette og liker det du ser, burde du få masse lyd for pengene.

+1 Uten tvil en bra pakke for den prisen

Har hørt de litt bedre av XTZ og spiller veldig bra, om de spiller halvparten såbra så er det et godt kjøp Men den fargen var vel kanskje ikke i smak? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, til pioneer, er jeg veldig usikker, kan ikke så mye om hva som passer bra til pioneer egentlig

Muligens noe Dali, om du er interrisert i det?
    Alt er interessant nå egentlig. Så lenge prisen er overkommelig, og jeg liker utseendet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størrelsen ser ikke så værst ut, pakken fåes i svart også.Skal legge den inn på listen over mulige kjøp, i tillegg under budsjett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også si deg en ting om subben du har fra før som du ikke har fått testet. Gled deg :twisted:
    Takk, gleder meg til og teste sub ja. På den lille plassen jeg skal ha dette blir det nok trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden