System for 50.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Her blir det gøy, men pass på at du får deg NC preampen til parasound også, NC pre og effekt (2250) fra parasound funker meget bra med klipsch. blir verken skarpt eller skrikete. bare moro. Er du åpen for brukt mener jeg at jeg leste janthomas her på forumet skal selge et slikt sett billig.
    Jeg synes den pre-en er ganske lys og påtrengende i toppen.
    Den er også svært irriterende når det kommer til skjev lyd på lavt volum.Måtte opp i ca 60 db før lyden ble lik på begge høyttalerene.
    Potmeter problem.
    Effektforsterkeren vil jeg anbefale på det varmeste.Skikkelig fraspark i bassen med denne og en dempa topp.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker klarhet og detaljer i musikken din i tillegg til feit bass, ikke gå for CV ihvertfall :P Hilsen en som var på prøvelytting her om dagen.

Da ville jeg nok heller vurdert Klipsch. Jeg har samme musikksmak som deg og falt pladask for Klipsch...venter bare på lønninga :P

CV er noe av det jævligste jeg noen gang har hørt, jeg blei rett og slett dritskuffa! Selvom man hører på techno og trance, så er det like viktig med clearity i lydbildet der også, selvom instrumentene er "fake" 8) Bassen er VELDIG viktig, men det er også resten av utsprutninga!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg synes den pre-en er ganske lys og påtrengende i toppen.
    Den er også svært irriterende når det kommer til skjev lyd på lavt volum.Måtte opp i ca 60 db før lyden ble lik på begge høyttalerene.
    Potmeter problem.
    Effektforsterkeren vil jeg anbefale på det varmeste.Skikkelig fraspark i bassen med denne og en dempa topp.
    Jeg hadde et slikt parasound sett hjemme på test i ca. 1 uke og kan ikke si jeg opplevde det som lyst eller påtrengende. ikke noen avvik ved lavt volum heller. brukte settet både på klipsch rf-82 og klipsch rf-52. Men derimot da jeg hadde vincent sv-238 på testbenken, da kjenner jeg meg igjen med det du skriver her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller hatt kombinasjonen P3/A23 i stedet for NC2100/NC2250. Min oppfatning av NC serier er lik Sven1978

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Jeg hadde et slikt parasound sett hjemme på test i ca. 1 uke og kan ikke si jeg opplevde det som lyst eller påtrengende. ikke noen avvik ved lavt volum heller. brukte settet både på klipsch rf-82 og klipsch rf-52. Men derimot da jeg hadde vincent sv-238 på testbenken, da kjenner jeg meg igjen med det du skriver her.
    Det spilte vanvittig høyt med NC2100 som pre.En heftig kombo sånn sett.Men det var ganske aggresivt i toppen.Selv om jeg dempet diskanten så var det for lyst etter min smak.Naboen var også på demo da og mente det samme.
    Når det gjelder at lyden er skjev på lavt volum så er det egne tråder for dette på forumet her.Grunnen er at det er analogt på potmeteret.Sender man den inn så fikser de det på reklamasjonsretten.
    Jeg målte 60 db i snitt før lyden ble lik.

Det er vel kanskje mer "korrekt og hifi" med NC2100 som pre kontra Yamaha-en.Det får så være når jeg kan like musikken over lenger tid.
    Hadde forøvrig samme inntrykk av NC2100 når jeg prøvde den med Musical Innovation som effektforsterker.
    Har ikke testa den på PL 200.

Transparent er det noen som har sagt om denne.Må innrømme at jeg ikke vet hva det helt vil si.
    Foruten "auto-signalet" som gjør at NC2250 slår seg av og på ettersom den får signal eller ikke har jeg ingenting å utsette på denne til en pris av 14.000 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ville heller hatt kombinasjonen P3/A23 i stedet for NC2100/NC2250. Min oppfatning av NC serier er lik Sven1978
    Kan du begrunne litt mer grundig hvorfor ?
    Jeg vurderer sterkt å bytte forsterkere selv.Sikler på alt mulig.Alt fra rør til Electrocompaniet osv.
    P3 og A21 er også høyaktuell.
    Har P3 Home Theater Input egentlig ? Mener jo nei der,men ser du på spekka så står det : External processor send and receive loop

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal eg ned å kikke på brukt parasound forsterkere idag..
    Vist de låter bra blir det nok kjøp.. Så nå spørs det litt på høytalere. Har veldig lyst på Rf7, men lurer på om di blir for store på 20kvmt ??

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra. Kan bli i meste laget, men jøss er ikke værre enn å prøve. Hadde selv RF-7 i et rom på 16kvm, ble litt overkill. Kanskje 4 ekstra kvm gjør en forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg ringte oslo Hifi senter, å di anbefalte meg rf83? husker ikke helt navnet på høytaleren, men trur det var det.
    Men den var på vei ut, så vist eg skulle ha den, så måtte eg kjøpe den nå snart.. Litt skeptisk da, i tilfelle man skal ha tak i element osv senere?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Ja eg ringte oslo Hifi senter, å di anbefalte meg rf83? husker ikke helt navnet på høytaleren, men trur det var det.
    Men den var på vei ut, så vist eg skulle ha den, så måtte eg kjøpe den nå snart.. Litt skeptisk da, i tilfelle man skal ha tak i element osv senere?!

reserveelementer til Klipsch pleier ikke være ett problem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Så hva trur dere om dette opplegget:

Audiolab 8200CDQ
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200CDQ

2x Audiolab 8200MB
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200MB

Og Klipsch RF-83 eventuelt rf7

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

I ett 20 kvm rom anbefaler jeg denne pakken for deg ( Nå blir du enda mer forvirret tenker jeg )

Høytallere : Klipsch RF 63 ( bør vel fåes rundt 10 k idag ? ) Evnt RF 83 om du ved senere anledning kanskje har tenkt å flytte anlegget i større rom ? De spiller ikke noe bedre på noen områder i ett 20kvm rom. Om du er heldig like bra .

Integrert forsterker : McIntosh MA6300 Integrert forsterker - 35 000 kr

Dac : Abrahamsen v 6.0 - 4 000 kr

Til sammens rett under 50 000. Mcintosh er selve kongen på klipsch, har litt erfaring på de høytallerene ( har eigt RF 5 og RF 83 samt hørt de resterende modellene ved fere anledninger ) men dette er subjektivt . Prisene over var nypriser, og du kan få ting mye billigere brukt .

Du trenger ikke noe sub til musikk på det oppsettet der, da blir jeg overrasket. Klart rommet kan være bassfattig o.l. Men jobbe litt med plassering i såfal .

Det som er med RF 63 / 83 / 7 og også 5, er at de har ett enormt potensiale ( nesten ikke tak ) og kan rettferdigjøre elektronikk som er 10 ganger dyrere en høytallerene. Derfor jeg anbefaler så dyr elektronikk. Da snakker man high end

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du leter på bruktmarkedet så ville jeg lett etter Dali Mentor 8 + en Parasound Halo A21. Dette skal gi masse trykk og punsh!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    I ett 20 kvm rom anbefaler jeg denne pakken for deg ( Nå blir du enda mer forvirret tenker jeg )

Høytallere : Klipsch RF 63 ( bør vel fåes rundt 10 k idag ? ) Evnt RF 83 om du ved senere anledning kanskje har tenkt å flytte anlegget i større rom ? De spiller ikke noe bedre på noen områder i ett 20kvm rom. Om du er heldig like bra .

Integrert forsterker : McIntosh MA6300 Integrert forsterker - 35 000 kr

Dac : Abrahamsen v 6.0 - 4 000 kr

Til sammens rett under 50 000. Mcintosh er selve kongen på klipsch, har litt erfaring på de høytallerene ( har eigt RF 5 og RF 83 samt hørt de resterende modellene ved fere anledninger ) men dette er subjektivt . Prisene over var nypriser, og du kan få ting mye billigere brukt .

Du trenger ikke noe sub til musikk på det oppsettet der, da blir jeg overrasket. Klart rommet kan være bassfattig o.l. Men jobbe litt med plassering i såfal .

Det som er med RF 63 / 83 / 7 og også 5, er at de har ett enormt potensiale ( nesten ikke tak ) og kan rettferdigjøre elektronikk som er 10 ganger dyrere en høytallerene. Derfor jeg anbefaler så dyr elektronikk. Da snakker man high end

Det oppsette der hørtes veldig spenende ut! Eg har alltid likt Mcintosh, både utsenemessig og lydmessig.
    Skal innover på oslohifisenter til fredagen å høre litt med dem, men dem selger vell ikke mcintosh så det kommer sikkert ikke dem til å anbefale :=)
    Men hadde vert veldig kult å hørt det oppsette! :=)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig styrt unna Klipsch, da jeg synes de blir slitsomme å høre på, og er veldig gjennomsiktig.

Hoppet selv på klipschene, ettersom så mange annbefaler de her, og angret tilslutt. (Ja, testet ut "riktig" elektronikk)
    Var ute etter høytalere med dynamikk,punch m.m.. Min favoritt har blitt Patos serien. Annbefaler å ta en lytt på de

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Jeg ville personlig styrt unna Klipsch, da jeg synes de blir slitsomme å høre på, og er veldig gjennomsiktig.

Hoppet selv på klipschene, ettersom så mange annbefaler de her, og angret tilslutt. (Ja, testet ut "riktig" elektronikk)
    Var ute etter høytalere med dynamikk,punch m.m.. Min favoritt har blitt Patos serien. Annbefaler å ta en lytt på de
    Hmm merkelig, med Mcintosh elektronikk opplevdes de som fyldig og musikalske for min del og også alle andre som var her og hørte i dei tidene, helt fantastisk lyd med tanke på prisen på de. Slitsomme var det siste ordet jeg ville beskrevet det som, aner jeg litt rom problemer ?

Uansett jeg anbefaler trådstarter å lytte litt selv, Lurer litt på hva Oslo Hifi center matcher de med. Ser ikke noen åpenbare forsterkere i deres sortemang som er en veldig god match, men jeg kjenner heller ikke lydsignaturen på alt de har .

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg tenker på det... Kanskje du burde se på noen fra Snell Acoustics, nemlig Snell THX Ultra 2 system

Home Theater & Sound Equipment Review -- Snell Acoustics THX Ultra2 Home-Theater Speaker System (12/2003)

Storbrødrene sine (Snell THX Reference) er omtalt som de beste av beste høytalerene.. kan jo ikke være dårlig saker, (faren til en kompis av meg har Snell til 10 lapper... skulle ikke trodd at prise lappen var fem sifferet )

De må finnes på brukten et sted om de ikke selges lenger..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hmm merkelig, med Mcintosh elektronikk opplevdes de som fyldig og musikalske for min del og også alle andre som var her og hørte i dei tidene, helt fantastisk lyd med tanke på prisen på de. Slitsomme var det siste ordet jeg ville beskrevet det som, aner jeg litt rom problemer ?

Uansett jeg anbefaler trådstarter å lytte litt selv, Lurer litt på hva Oslo Hifi center matcher de med. Ser ikke noen åpenbare forsterkere i deres sortemang som er en veldig god match, men jeg kjenner heller ikke lydsignaturen på alt de har .

Til klipsch høytalerene anbefalte oslohicenter
    2xaudiolab 8200
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200MB
    og en audiolab dac/cd spiller

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Musikk. Trance,hip-hop og litt country :=)
    Altså musikk + trance, hiphop og litt country i tillegg

Ikke glem at det er noe som heter Monitor Audio... jeg blir mer og mer glad i mine

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •