Hei folkens,

Jeg har nylig flyttet inn i en helt ny leilighet. Jeg begynner endelig å komme i orden, men har ikke fått montert surround anlegget mitt. Anlegget består av en Onkyo 484 reciever, Jamo A330 (Omega 3) front og bakhøytalere, Jamo subwoofer, samt en DV575A DVD-spiller.

Montering av anlegget ble gjort av forhandleren i min gamle leilighet. Det ble forsåvidt pent gjort, men det ble mye kabler langs vegger og langs taket. Jeg kvier meg nå for å gjøre dette selv, da jeg mildt sagt har ti tomletotter. En annen årsak er at jeg er usikker på om det blir pent med dette anlegget i min nye, strøkne stue.

Jeg lurer derfor på om jeg skal kjøpe et nytt sett høytalere som er mer "monteringsvennlige". Den aller beste løsningen rent estetisk vil muligens være trådløse bakhøytalere. Har noen av dere erfaring med slike? Jeg er ingen lydfrik, men jeg setter pris på god lyd både for filmtitting og SACD avspilling. Det viktigste er at jeg får en god surround-følelse. Hvordan er forresten muligheten til å få kjøpt et slikt høytalersett uten DVD-spiller og reciever (virker som de kun selges i slike totalpakker).

Dersom lydkvaliteten på trådløse ikke er god nok, hvilke bakhøytalere vil dere anbefale som kan monteres på vegg rett bak sofaen evt. stå på stativ bak sofaen (sofaen står helt inntil veggen så de bør være små og/eller flate).

Er takknemmlig for tilbakemeldinger!