XTZ 99W12.18 ICE vs XTZ 99 W12.18P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE har en klasse D forsterker, P har en klasse AB.

ICE er mer egnet til å drive bass i mange tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    ICE har en klasse D forsterker, P har en klasse AB.

ICE er mer egnet til å drive bass i mange tilfeller.
    Er det verdt og betale 2000,- ekstra?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sagt ja fordi W12.18P ikke har innebygget forsterker. Da må du finne det også. Da er det lett å overskride 2000 kroner hvis du skal ha ca. like mye effekt som W12.18 ICE.

~Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne siden jeg nå har bestemt meg for å kjøpe enten denne
    XTZ 99W12.18 ICE Subwoofere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

eller

XTZ 99 W12.16 ICE High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Hvilken tror dere låter best?

Tenker også på hvilken av de kan spille tyngst/har mest trykk i.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du sammenligner 2 modeller fra samme selskap, vil jeg vel si at man kan trygt gå ut i fra at den som er dyrest er best, uten at jeg har testet noen av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, sier seg selv..

Hører også at SVS er veldig gode.

SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Noen som har erfaring med denne opp mot XTZ?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

jeg har snakket om surround.no om dette,får jeg har 2 xtz w99 12.16,og hadde fortsatt angrefrist på di,før jeg hadde lest om denne 18 ice,og da sa han at jeg ikke ville høre forskjell i det heile tatt,og det var jo ganske ærlig sagt av han før det er jo ein litt dyrere modell,så fortalte han det også at han tenk og kjøpe seg 2 18 ice selv,men han mente det var bedre trykk og dybde i xtz w99 12.16

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har snakket om surround.no om dette,får jeg har 2 xtz w99 12.16,og hadde fortsatt angrefrist på di,før jeg hadde lest om denne 18 ice,og da sa han at jeg ikke ville høre forskjell i det heile tatt,og det var jo ganske ærlig sagt av han før det er jo ein litt dyrere modell,så fortalte han det også at han tenk og kjøpe seg 2 18 ice selv,men han mente det var bedre trykk og dybde i xtz w99 12.16

Kanskje fordi de måtte solgt de du brukte angreretten på, til demovare pris siden de var brukt - Dvs de hadde ikke lenger fått fullpris for de?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du antydet at du ville returnere de du allerede hadde på angrefrist og heller kjøpe noe annet skjønner jeg godt at han sa at de du hadde var like bra. Returvarer er dårlig butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt og testet den vanlige XTZ-en noen ganger.Synes den trykker ganske godt,men synes den er for rumlete til musikk hvis det ikke skal brukes til fest og det er trykk som er i høysetet.

En kamerat kjøpte den nye.For meg virker det som dette er noe helt annet.Virker mer fysisk og gir mer guffe/vibrasjon i sofaen.
    Siden vi ikke presset denne subben altfor mye når jeg hørte den,så vil jeg si at det er temmelig stor forskjell mellom disse 2 i renhet på musikk,der den nyeste virker mye mer stram og massiv.
    Han har nå et problem med denne subben og det er at den gir ulyder på 2 av 100 sanger,men skurrer på en del filmer.Jeg tror elementet er sprengt.Hvis det ikke er det,så takler den dypbass dårlig.

Jeg digger Lsound sin service og får dårlig samvittighet nå,men jeg har selv hatt 2 stk av de SVS-ene lurte på.
    Den er rask,stram,presis og spiller mye penere på musikk enn den vanlige XTZ-en.
    Den klarer likevel ikke,på noen som helst måte,å matche noen av de XTZ-ene på dypbass og lydtrykk.

Får du en til å hjelpe deg med en grundig kalibrering,hvis du ikke er veldig flink selv da,så tror jeg 2 av de vanlige som da koster 7.000 vil gi deg mest og best for pengene.
    Vil du ha bare 1 sub og er opptatt av at subben skal være musikalsk også,så gå for den nye ICE-en.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Kanskje fordi de måtte solgt de du brukte angreretten på, til demovare pris siden de var brukt - Dvs de hadde ikke lenger fått fullpris for de?
    deg har jeg ikke noe anet enn og si offffffffffffffffffffffffffffffff til

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Hvis du antydet at du ville returnere de du allerede hadde på angrefrist og heller kjøpe noe annet skjønner jeg godt at han sa at de du hadde var like bra. Returvarer er dårlig butikk.
    jeg spurte bare om det var forskjell på dem,og da sa han at det ikke var verdt og bytte, da disse er helt like både på lyd og dypbass,men han nevnte noe om forskjell på elementet...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg spurte bare om det var forskjell på dem,og da sa han at det ikke var verdt og bytte, da disse er helt like både på lyd og dypbass,men han nevnte noe om forskjell på elementet...
    Nei for dem du har er jo de beste subene i hele verden - det har vi fått med oss nå!!
    Makan til skryting over egne produkter har jeg aldri opplevd her på forumet!
    Og det er ikke bare i en tråd,men overalt !!!

Ikke for det, XTZ 12.16 er gode suber til prisen - hatt XTZ selv jeg,men det får vere måte på til opphausing!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nei for dem du har er jo de beste subene i hele verden - det har vi fått med oss nå!!

Ikke for det, XTZ 12.16 er gode suber til prisen - hatt XTZ selv jeg,men det får vere måte på til opphausing!
    må pass på selv va dere skriver nå,og ikke legg dere borti andre...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring med 12.18ICE

Jeg har tidligere hatt W12.16 men byttet til W12.18ICE for ca. ett år siden.

Min erfaring:

W12.18ICE vinner på alle punkter. Spiller høyere,går dypere og er mye bedre musikalsk. Den er mye mer på alerten,har bedre kontroll i alle faser,enten du hører musikk eller ser film.

Er prisforskjellen på 2000.- verdt det........ja helt klart:-D

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to av den gamle typen 99w12, og er bra fornøyd med dem... inntil jeg får tid til å bygge noe selv i det minste. Får dem ikke helt til med åpne porter spesielt på musikk, men i plugget tilstand er de langt fra det svake leddet i mitt høyst beskjedne anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, blir vansklig dette, var nå veldig sikker på å kjøpe W12.18 ICE, med tanke på at jeg har angrerett er det også null problem å returnere hvis jeg ikke liker de.

Men har nettopp snakket med en fyr som har Velodyne CHT-15Q liggende til 7000,- 1000,- kroner opp for en sub på 15 tommer som orginalt koster 12000,-..

Hmm..

Føler Velodyne CHT-15Q kan bli litt massivt for mitt lille rom da.. Så.. Vansklig ditta her ja..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •