XTZ 99W12.18 ICE vs XTZ 99 W12.18P - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med kanon sub!

Ps: det blir ikke mer eller mindre bass om det er 12tommer, 15tommer etc!

En sub skal kalibreres og da vil volumet og db være likt i de fleste frekvenser om det gjøres likt! Men en stor sub vil klare å holde ut lenger ned i frekvens og også i noen db høyere volum! Kalibreres subbene vil de i mesteparten av frekvens området spille med like høy db!

Kalibrering er alfa omega, og betyr gjerne mer enn plassering og subben i seg selv! God kalibrering = bra resultat, plassere sub og kjøre romkorreksjon og justere volum= mindre bra resultat!

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Grattis med kanon sub!

Ps: det blir ikke mer eller mindre bass om det er 12tommer, 15tommer etc!
    Men en stor sub vil klare å holde ut lenger ned i frekvens og også i noen db høyere volum!
    Motsier du deg ikke selv litt her?

Sitat Opprinnelig postet av c-v

Kalibreres subbene vil de i mesteparten av frekvens området spille med like høy db! Kalibrering er alfa omega, og betyr gjerne mer enn plassering og subben i seg selv! God kalibrering = bra resultat, plassere sub og kjøre romkorreksjon og justere volum= mindre bra resultat!

Jeg opplever mye bedre bass uten romkorreksjon. Jeg har selvfølgelig kalibrert sub tidsmessig og volum-messig.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Motsier du deg ikke selv litt her?

Jeg opplever mye bedre bass uten romkorreksjon. Jeg har selvfølgelig kalibrert sub tidsmessig og volum-messig.

Egentlig ikke. En sub spiller samme volumet når den er kalibrert, mens mens den mindre trolig vil gi seg på 115db, kanskje den andre vil klare p følge til 118db? Blir da ikke MER bass normalt sett, men den kan presses lenger dersom man da klarer å oppholde seg i rommet over tid i slike volum uansett.
    Mer headroom vil det derimot bli.

Enkelte receivere suger på kal. av sub, så har opplevd det samme selv! Men har da med radioshack og sinustoner kalibrert og testet med flere plasser å sette fase på flere forskjellige posisjoner. Dette får å få best mulig kurve og integrering av subbene.

Det er ikke bare størrelsen på basselementet i tommer som betyr noe! Konstruksjon (portet eller lukket) forsterker, komponet kvalitet og ikke minst kalibrering av subben.

Den aller beste subben jeg har hørt er absolutt ikke den største, men den var seriøst bygget..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg med. Det er helt riktig det du sier, bortsett fra at en 12" lett kan spille høyere enn en 15 eller 20"... Slaglengde, følsomhet og effekt-tålighet avgjør det.

Jeg er veldig glad i lukkede konstruksjoner, gjerne med slave...

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er XTZ sine 12" til 4 og 6000,- mot andre? Jeg holder en knapp på XXLS elementet med B&O sin 500watter...

Hvordan spiller dette mot, Seas sine, Epic, Difinitive Technology, Earthquake, SVS ???
    Seas sitt byggesett på Eltek ser fristende ut, Epic Legend også, Og Difinitive Technology Supercube III sine...
    jeg bestillte meg 4stk av denne, såpass billig at jeg bare må teste. Lukket 10" med 10" slave.

Definitive Technology ProSub 1000 Subwoofer - 300W og 10" + 10" PR - L-Sound AS

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen målinger av hvor dypt 12.18 ICE går?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0