Jeg har kjøpt meg klipsch høyttalere, MEN!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har kjøpt meg klipsch høyttalere, MEN!

Eller, rettere sagt bestilt, og skal hente de i Oslo idag. Jeg ringte til <_> igår for å undersøke hva de hadde på lager osv, for jeg kunne tenkt meg en RF82, men fant ut at RF63 var en bedre høyttaler, som høres bedre ut og er ikke fullt så tungdreven.

Jeg spurte også om RC62 som center, og da fikk jeg beskjed om at den ble for liten og man kunne risikere at noe sprang, hvis man hadde altfor lite center i forhold til fronthøyttalere? Men stemmer egentlig dette? Jeg ble veldig usikker, og kan ikke så mye at jeg kan si imot noen som jobber i en hifibutikk, men det bare skurret litt. Jeg er 100% sikker på at størrelse på bakhøyttaler ikke har noe å si, så hadde de sagt det samme der, så hadde jeg reagert mer, for det har jeg lest at ikke har noe å si. Jeg har noen bakhøyttalere (Proson Reality 5) 100W max power, 6 ohm, freq - 50- 20.000 hz.

Jeg fikk en grei deal på RC64 og RF63 sammen, så jeg slo til på det, men bakhøyttalerene mine vet jeg er gode nok. Jeg har planer om å bytte ut bakhøyttalerene min til Klipsch etterhvert, men da må jeg samle opp litt mer penger før, men det skal jo ikke være noe i veien for å bruke Proson høyttalerene som bakhøyttalere til den tid kommer?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge fronthøyttalerne er sånn nogenlunde likens er det aldri noe problem

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da holder de proson bakhøyttalerene til jeg evt. skaffer meg noen andre om 1 års tid?:grin:

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Ok, så da holder de proson bakhøyttalerene til jeg evt. skaffer meg noen andre om 1 års tid?:grin:
    Jepp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Klipsch

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null stress med de du har, men du vil merke det blir mer gøy med klipsch bak, jeg fikk meg i allefall en WOW opplevelse da jeg byttet ut mine patos bak høytalere til klipsch 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Gratulerer med Klipsch

Takk! Flytter nå til en leilighet i boretslag, men jeg har kun "5" leiligheter å ta hensyn til. Og jeg kommer selvsagt til å ta hensyn, men prøve tipsene fra en annen tråd, om å bla. invitere til filmkveld osv. at det letter på stemningen.

Så akkurat nå klarer jeg med med Denon 2807, jeg har hørt at den ikke skal være noe problem å bruke, men at skal man spille høyt i et stort rom så kan det være greit med bedre reciever eller effektforsterker, men stuen er ikke gigantisk, men ikke liten heller, det blir nok bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •