Høyttalere til stue - ca 3000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til stue - ca 3000kr

Heisann folkens.

Etter å ha kjøpt meg leilighet nå trenger jeg også litt lyd til å supplementere TV'n min (som jeg tror blir en Samsung LED C6005) samt noe for å koble til iPod/andre devices.

Det jeg lurer på er om man får kjøpt bra forsterker/receiver + 2 høyttalere + 1 sub til den prisen, eller om man skal gå for en annen løsning? Stuen er ikke veldig stor, legger ved et bilde av den.

Det skal brukes til vanlig TV, film via Popcorn Hour (hvor lydsporene gjerne er DTS) og en form for trådløs avspilling fra PC (her er det vel noe som heter AirFoil eller noe slik, skal sjekkes ut ytterligere).

Har lekt med tanken på lydplanke SB15 fra Harman/Kardon men ser det har vært diverse trøbbel med den, samt lite av innganger.

Trenger ikke full "oomph" på lyden siden jeg har folk i etasjen under og ved siden, men nok til å få et smil når jeg ser film.

Tenkte kanskje noe i denne duren, + en sub? Onkyo HTR-538B+L6 Front 2.0 pakke med hjemmekinoreceiver

Innspill mottas med stor takknemlighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke store greiene for 3 lapper, er det mulighet for å presse bare littebittegrann på budsjettet?

B&W DM686 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

For en liten slant mer får du plutselig ett fullverdig stereoanlegg
    Kombiner disse B&W stativhøyttalerene med en brukt NAD, ligger ofte C320 forsterkere ute til en tusing+ da har du ett anlegg som vil rundspille alle de du har nevnt ovenfor. Du kan også ta en titt på de samme høyttalerene som jeg har (Dynavoice F6EX, 1500,- surround.no) Som unektelig gir veldig mye for pengene Lykke til med kjøp, har vært der selv:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for mye med de B&W-høyttalerene, skal vel ha forsterker og sub i tillegg. NAD C320 er snart 12 år gammel såvidt jeg fant ut på nettet. Skal sjekke ut F-6EX og forsterker samt sub

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dynavoice F-6 og Yamaha RX-V467.

Det er ikke sikkert du vil trenge en sub så heller vent med det. Naboene vil nok merke lyden i disse også. Og samtidig så passer de hvite høyttalerne godt inn i stuen syntes jeg. Jeg har aldri hørt disse høyttalerne eller forsterkeren, men det er jo uansett bedre en TV-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Hva med Dynavoice F-6 og Yamaha RX-V467.

Det er ikke sikkert du vil trenge en sub så heller vent med det. Naboene vil nok merke lyden i disse også. Og samtidig så passer de hvite høyttalerne godt inn i stuen syntes jeg. Jeg har aldri hørt disse høyttalerne eller forsterkeren, men det er jo uansett bedre en TV-lyd.
    Bra forslag, tror jeg slår til på på det der, kanskje ikke hvitt siden stuen skal males om til cafe latte-hvitt.

Forskjellen på V467 og V367, som er 200kr billigere?

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koinnflak
    Bra forslag, tror jeg slår til på på det der, kanskje ikke hvitt siden stuen skal males om til cafe latte-hvitt.

Forskjellen på V467 og V367, som er 200kr billigere?

Syns jeg også høres ut som et bra forslag.

Dersom jeg ikke har missforstått helt så får du hd-lyd med v467 men ikke med v367. Dersom dette er korrekt så er det ikke noe å tenke på: v467:-D

Mvh
    Peter

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for mye med de B&W-høyttalerene, skal vel ha forsterker og sub i tillegg. NAD C320 er snart 12 år gammel såvidt jeg fant ut på nettet. Skal sjekke ut F-6EX og forsterker samt sub
    Forsterker, sub og høytalere til 3000? Lykke til

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Denon AVR1611 hjemmekinoreceiver
    +
    Komplett.no - Jamo S 426 gulvhøyttalere

Eventuelt
    Komplett.no - PSB Alpha HT1 5.1

Du må ikke bruke alle høyttalerene i siste pakka, men da har du noen i reserve .

Ja prisen er høyere enn hva du vil, men det skal vel være noe kvalitet på dette og?!

EDIT: Ellers kan jeg anbefale HarmanKArdon SB15, t.o.m. muttern klarer å bruke denne . Aldri hatt noe problemer med den, samtidig som den kan lære seg andre fjernkontroller du måtte ha . Anbefales!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et mer kompakt system ala: Pioneer X-HM50 Minianlegg - Sort ? er jo ofte mye lyd for pengene, så kan du jo supplere med en subwoofer senere om du føler det trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for innspill men jeg går nok for to gode speakers + receivern, har ikke bruk for CD-spiller og iPod dock

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V467 receiver - Elkjøp
    +
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...emart&Itemid=1

Hvis det blir for lite bass kan du supplere etterhvert. Det dukker ofte opp billige ok sub'er på bruktmarkedet, feks Mission og Paradigm.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for innspill men jeg går nok for to gode speakers + receivern, har ikke bruk for CD-spiller og iPod dock
    Dersom du må ha nytt, og ikke vil vurdere bruktmarkedet, tror jeg du skal lete lenge for å få mer for penga til den prisen
    selv har jeg ikke erfaring med hverken HT eller receiver men ser de får mye positiv omtale prisen tatt i betraktning.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Tollpost ikke gidder å gå ut av bilen å ringe på døra for å gi meg høyttalerene (PL200) bruker jeg noen Dynavoice F6ex til de forhåpentligvis gidder i morra.
    F6 er helt FANTASTISKE til 1500 kr.Med en god forsterker trenger man ikke sub til disse.GARANTERT.De flytter store mengder luft til størrelsen.Spiller også veldig høyt.Mørk behagelig klang.Veldig innestengte da men :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er best om du skipper suben og heller bruker de pengene på fronten
    Bass går veldi lett gjennom alt av vegger/gulv/tak og du får sikkert klager fortere enn du merker den

Jeg har bare BW 603 S2 nå, ingen sub, og kan ikke si at jeg savner suben heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •