B&W 684 eller 683 ? :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser noen har nevnt det før.. Rommet det skal stå i har SYKT mye å si..

har hatt B&W 704, CM7, DM683, QLN artech 12 til ingen nytte... kunne sette inn en rimelig stativ høyttaler ala Lektor 2 og den spillte bedre.. så om du har et lite rom, gå for en mindre høyttaler og omvendt.. (ja... ga meg ikke med det første.. STORE høyttalere til ingen nytte for min del!)

så mitt tips: ta med høyttalerne du vurderer på hjemlån før du bestemmer deg! de fleste seriøse forhandlere lar deg nok ta med på hjemlån eller deponering!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Og for nysgjerrighetens skyld: Hva slags forsterkeri bruker du på 684?
    En denon 4310. Og av og til en rotel ra 1062 (er heldig å har 2 stuer med hjemmekino i den ene og stereo i den andre, og bytter på hva som står hvor nå og da) ikon hørte jeg bare på rotellen

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    En denon 4310. Og av og til en rotel ra 1062 (er heldig å har 2 stuer med hjemmekino i den ene og stereo i den andre, og bytter på hva som står hvor nå og da) ikon hørte jeg bare på rotellen
    Aha, i see. Hvordan syns du Denon forsterkeren takler 684? Har den nok krefter? (Husker ikke effekten på denne i farten).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, i see. Hvordan syns du Denon forsterkeren takler 684? Har den nok krefter? (Husker ikke effekten på denne i farten).
    Den fungerer glimrende til hjemmekino receiver å være. mer enn nok krefter der (130W mener jeg det er). Rotellen spiller dog fletta av den på musikk. Den latterliggjør og gruser den egentlig.. dynamikken og basslinjene blir noe helt annet

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer glimrende til hjemmekino receiver å være. mer enn nok krefter der (130W mener jeg det er). Rotellen spiller dog fletta av den på musikk. Den latterliggjør og gruser den egentlig.. dynamikken og basslinjene blir noe helt annet

OK, den har såpass som 130 watt. Da skulle den være habil på 684. Ikke overrasket over at Rotelen går den en høy gang dog Kreftene i en surroundreceiver kan også lettere lure deg, fordi strømforsyningen ofte ikke er så stor og stabil som i en dedikert stereoforsterker.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Ser noen har nevnt det før.. Rommet det skal stå i har SYKT mye å si..

har hatt B&W 704, CM7, DM683, QLN artech 12 til ingen nytte... kunne sette inn en rimelig stativ høyttaler ala Lektor 2 og den spillte bedre.. så om du har et lite rom, gå for en mindre høyttaler og omvendt.. (ja... ga meg ikke med det første.. STORE høyttalere til ingen nytte for min del!)

så mitt tips: ta med høyttalerne du vurderer på hjemlån før du bestemmer deg! de fleste seriøse forhandlere lar deg nok ta med på hjemlån eller deponering!
    Helt enig, har samme erfaring.
    Det er som regel bedre med mindre høyttalere i små rom.
    Som det sto i en katalog engang;"det er bedre med små høyttalere som er korrekt plassert en store som står feil"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe nogle af jer der ved hvordan CM1 lyder ift 685 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kasper v
    Ja, cm1 spiller langt mer åpent og oppløst. Men den er også litt ullen og boomy i bassen i forhold til 685. Bassen blir bedre hvis de settes lengre ut fra vegg da. Men da blir det også mindre bass. Siden refleksporten er bak på cm1 er de vanskeligere å plassere en 685. Hørte cm1 på lyngdorf engang. Wow.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, cm1 spiller langt mer åpent og oppløst. Men den er også litt ullen og boomy i bassen i forhold til 685. Bassen blir bedre hvis de settes lengre ut fra vegg da. Men da blir det også mindre bass. Siden refleksporten er bak på cm1 er de vanskeligere å plassere en 685. Hørte cm1 på lyngdorf engang. Wow.

Slik jeg ser det så er det noe mer oversiktlig om trådstarter får lyttet litt (noe vedkommende skal på fredag), og da først og fremst får tatt stilling til gulvhøyttaler eller stativhøyttaler. Da får man silt ut og det er lettere å navigere videre derfra

Hvordan syns du Lyndorf låt sammen med CM1 forresten annet enn Wow? Det ble ikke for sterilt i klangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan syns du Lyndorf låt sammen med CM1 forresten annet enn Wow? Det ble ikke for sterilt i klangen?
    Sterilt nei! Fullt av liv og dynamikk. Enorm tilstedeværelse. Fikk følelsen av å bli dratt inn på intimkonsert. De ble plassert oppå dali mentor 6 for demoen i butikken. Hadde jeg blitt fortalt at det var daliene som spilte i stedet ville jeg ikke stusset noe over det. En av de beste demoene jeg har hatt må jeg si. Og jeg har jo hørt en del nå..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterilt nei! Fullt av liv og dynamikk. Enorm tilstedeværelse. Fikk følelsen av å bli dratt inn på intimkonsert. De ble plassert oppå dali mentor 6 for demoen i butikken. Hadde jeg blitt fortalt at det var daliene som spilte i stedet ville jeg ikke stusset noe over det. En av de beste demoene jeg har hatt må jeg si. Og jeg har jo hørt en del nå..

Utrolig artig da, slike demoer glemmer man ikke så lett Jeg biter meg også merke i at flere rapporterer om god matching av CM serien med mye forskjellig elektronikk. Det har jo blitt hevdet fra mange av B&W generelt er vanskelig å få til å låte bra og at matching er viktig. Men som sagt hører jeg om svært mye vellykket matching rundt omkring, så hvor kresne er CM serien på de forskjellige merkene av elektronikk egentlig? Et raskt utvalg av elektronikk jeg har hørt skrytt av sammen med CM serien den siste tiden: Lyngdorf, Nad, Marantz, Hegel, Parasound, Vincent, Denon, og Cambridge.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uenig i den påstanden. Har eid ikon 5. Har nå 684. Ikon spiller mer oppløst, ingen tvil. Knallgod på det meste. Kan være slitsom på noe, og kan være hakeslepp bra på noe annet. Men altså ingen allrounder. 684 er knallgod på alt. Opplevde de som lukket jeg også på noen demoer på HFK. Her hjemme er de ikke det overhodet. Lytterom og match med forsterker har enormt mye og si.
    Så du kjøpte en høyttaler som låt "lukket" på demoen?! Jøss, lett å selge ting på deg da .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Så du kjøpte en høyttaler som låt "lukket" på demoen?! Jøss, lett å selge ting på deg da .
    Hvis du leser hva jeg skrev, så skrev jeg at de låt lukket på NOEN demoer. Er ingen newbie heller kamerat

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig artig da, slike demoer glemmer man ikke så lett Jeg biter meg også merke i at flere rapporterer om god matching av CM serien med mye forskjellig elektronikk. Det har jo blitt hevdet fra mange av B&W generelt er vanskelig å få til å låte bra og at matching er viktig. Men som sagt hører jeg om svært mye vellykket matching rundt omkring, så hvor kresne er CM serien på de forskjellige merkene av elektronikk egentlig? Et raskt utvalg av elektronikk jeg har hørt skrytt av sammen med CM serien den siste tiden: Lyngdorf, Nad, Marantz, Hegel, Parasound, Vincent, Denon, og Cambridge.
    Jeg tror at man kan matche cm serien med det aller meste. De er ikke så kresne. Hvor bra det låter til hvert merke er jo subjektivt og relativt til ørene som hører på. Men at noen merker klarer å dra ut mer av potensialet enn andre, det er jeg overbevist om. Synes mine cm1 låter skikkelig bra på rotel. Men jeg vet jo hvordan de låter på en lyngdorf også da. Kjekt å vite at det er potensial dersom jeg plutselig får 20 K mellom hendene

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at man kan matche cm serien med det aller meste. De er ikke så kresne. Hvor bra det låter til hvert merke er jo subjektivt og relativt til ørene som hører på. Men at noen merker klarer å dra ut mer av potensialet enn andre, det er jeg overbevist om. Synes mine cm1 låter skikkelig bra på rotel. Men jeg vet jo hvordan de låter på en lyngdorf også da. Kjekt å vite at det er potensial dersom jeg plutselig får 20 K mellom hendene

Det blir mer og mer mitt inntrykk også, at man kan få gode resultater på CM serien med mye forskjellig god elektronikk. I tillegg er CM høyttalerne utviklingspotente, det vil si at de vokser stort med oppgavene jo bedre elektronikk de får spent for seg. Således er CM speakere en meget habil investering, da de øker ytelsene markant hvis man spenner for gode/bedre komponenter med tiden.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både DM685 og CM1, hos meg spiller CM1 best. (har dog litt dyrere kabler på CM1)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håber bare min cambridge kan trække CM5 eller CM8 for 685 lyder virkelig godt på 740a :P. for det lyder til cambridge er strøm stærk . ang min NAD CD spiller skifter jeg nok ud da jeg syntes den lyder alt for mørk og kedelig :/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håber bare min cambridge kan trække CM5 eller CM8 for 685 lyder virkelig godt på 740a :P. for det lyder til cambridge er strøm stærk . ang min NAD CD spiller skifter jeg nok ud da jeg syntes den lyder alt for mørk og kedelig :/
    Selv om 740a ikke er så strømsterk er den mer en god nok for og spille bra på CM5 og CM8.
    Høytalerene kan du ha i mange år og oppgradere elektronikk etter behov.
    Hvis du vil ha et lysere og mer oppløst lydbilde er selfølgelig Cambridge sine CD spillere og anbefale.
    Til og med CD30 CAMBRIDGE CD30 v2 CD-spiller | Hi-Fi Klubben har en meget bra lyd og med optisk ut fungerer den også som driverk til en god DAC.
    Toppen av kransekaken er jo 840c som jeg har testet en del. Den er fantastisk og med innebygd DAC du kan bruke for tilkobling med en annen digital kilde.

Marantz er også et merke med en lysere og mer oppløst lyd en NAD i hennhold til prisklasse.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Selv om 740a ikke er så strømsterk er den mer en god nok for og spille bra på CM5 og CM8.
    Høytalerene kan du ha i mange år og oppgradere elektronikk etter behov.
    Hvis du vil ha et lysere og mer oppløst lydbilde er selfølgelig Cambridge sine CD spillere og anbefale.
    Til og med CD30 CAMBRIDGE CD30 v2 CD-spiller | Hi-Fi Klubben har en meget bra lyd og med optisk ut fungerer den også som driverk til en god DAC.
    Toppen av kransekaken er jo 840c som jeg har testet en del. Den er fantastisk og med innebygd DAC du kan bruke for tilkobling med en annen digital kilde.

Marantz er også et merke med en lysere og mer oppløst lyd en NAD i hennhold til prisklasse.

Veldig enig i dine synspunkter angående dette med at CM serien er gode nok høyttalere som du kan ha i flere år, også kan man oppgradere elektronikken når økonomien og lysten er der. CM serien er så god at høyttalerne yter selv ganske dyr elektronikk rettferdighet. Slik sett er dette glimrende høyttalere å "vokse" med

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det passe cm7 ikke kan fåes i piano lak merer ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •