bytte ranger med rf7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte ranger med rf7

Er såpas fornøyd med rf82 i kino oppsettet mitt at jeg vurderer å gå over til klipsch i stereo også. 82 ene spiller musikk veldig detaljert og med mye liv og reiner med rf7 ikke er noe dårliger. Har jo testa 82 på hegelen min og det funker fint helt til volumet blir litt høyt, da skjærer hornet ut føler jeg.

Rangerene spiller utrolig reint og fint, men er når jeg virkelig skal dra på at jeg savner trøkket. Typisk metal og popp som ikke funker helt.

Spm blir da:

1- er rf7 mye mer detaljer en 82. eventuelle forskjeller

2- Hva kommer jeg til å savne fra rangerene

3- h200 sammen med rf7?!?!

4- ranger spiller pink floyd, melua, bremnes osv som en drøm. Kan rf7 gi meg det samme event bedre?

5- rf7 plasering til bakvegg. Kan ikke stå for langt fra vegg..

Har tenkt en del på dette bytte men klare ikke bestemme meg, dama er ikke akuratt med å drar meg mot rf7 så kansje dere kan overbevise meg. Har ikke mulighet til å høre rf7 som jeg vet om..

Hjemmekino: klipsch rf82. Rc64. Rs42. Pioneer sc lx73. Pioneer blrp lx52. Playstation3.

Stereo oppsett: SA ranger. Hegel h200. Hegel cdp2a. Hegel hd10. Nordost blueheaven xlr

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. RF-7 er en helt annen liga enn RF-82.

2. Diskanten og mellomtonen, om du er glad i litt mykere lyd.

3. Kan fungere, men anbefaler annet enn Hegel generelt til Klipsch.

4. RF-7 kommer til å gi deg 5-10 ganger så mye bedre live følelse enn Ranger.

5. RF-7 trenger plass, da dem har porten bak. Minimum 30-40cm fra bakvegg, og helst nesten det samme fra sidevegg.

Skulle du ikke bli fornøyd, er RF-7 en høyttaler det er grusomt lett og selge. :-)

EDIT: Skrive-leif

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kansje rf63 og som ett alternativ, trodde disse var utgåtte mod men ser di fortsat hos bla bb..
    Leser veldig mye bra om disse rundt om her på forumet også
    Men hvordan trøkker disse da i forhold til rf7. Diskant/mellomtone??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    Ser kansje rf63 og som ett alternativ, trodde disse var utgåtte mod men ser di fortsat hos bla bb..
    Leser veldig mye bra om disse rundt om her på forumet også
    Men hvordan trøkker disse da i forhold til rf7. Diskant/mellomtone??
    Har desverre ikke hørt begge side om side, men du blir aldri i verden skuffet over RF-63. Mange mener RF-63 er en "bedre" høyttaler enn RF-83 som er storebroren. Jeg vil nok heller si, at Rock'n Roll, er RF7 best, men på litt mer rolig og vokal ville jeg ha sett mer på RF-63. RF-63 rocker så det virkelig holder de også, men ikke på samme måte som RF7 syntes jeg. Men til gjengjeld er RF-63 mye kjappere i bass responsen og går kanskje en smule dypere i bassen :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på noen områder, men har hørt det meste av Klipsch, forutenom et par serier, og kommer bare med min mening. Andre kan mene helt annet igjen, men uansett hva du velger av RF-7 eller RF-63, kommer du til å storkose deg framover, uansett hvilken musikk sjanger du spiller :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •