JBL vs Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KaiH
    Kansje en noe stiv pris på dem
    Brukt skulle de være billigere enn nye RF7 II

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timc ett spørsmål ot, har du testet mcintosh c500T oh c2300 ?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Misstenker at noen av de som anbefaler Klipsch her ikke har hørt JBLene. Jeg syntes det er mer skyv nedover i TL260 enn i RF82(selv om jeg ikke har hørt begge av de mye). Men RF82 har nesten fått kult-status her inne, rett og slett fordi ganske mange ikke har hørt alternativene.

Bare så folk er klar over hva TL260 har av bestykkning kan jeg nevne 12" bass, 6 1/2" mellombass, dedikert mellomtone og dobbbel diskant! Nyprisen var også satt til 25k. Og så skal RF82 overgå disse? Neppe!

Geir Arne
    Hør hør.

JBL spille fletta av Klipsch. Ikke på rent volum men kvalitet. Og jo, de spiller HØYT. Jeg er utrolig fornøyd med mine.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Hør hør.

JBL spille fletta av Klipsch. Ikke på rent volum men kvalitet. Og jo, de spiller HØYT. Jeg er utrolig fornøyd med mine.

det er det jomen delte meninger om du

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med Klipsch! Rf-83 krever stort rom får å spille optimalt, flytter mye luft De fleste sier vel rundt 30 m2 rett meg viss jeg tar feil

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mitt skjønn er ikke klipch bra i normal stue pga spreding på diskant og manglende demping i rom. Har hørt disse flere ganger i dedikerte rom og da låter det meget bra.

Liker dog bedre lyden i JBL pga de gir meg en mer "LIVE" følelse.

Er tror at klipch er blitt hauset opp her på forumet uten at det er fortjent

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er morro har ca 27m2 rom, stue/kjøkken løsning. Hadde vors i går og drog Onkyoen på volum 94-95 av 99 :P

Må si de spiller rått Fungerer greit :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mitt skjønn er ikke klipch bra i normal stue pga spreding på diskant og manglende demping i rom. Har hørt disse flere ganger i dedikerte rom og da låter det meget bra.

Spredning av diskant? Hornet gjør da vel egentlig det motsatte :roll:

Ellers er det en tåpelig påstand å si at Jbl er bedre enn klipsch, ja mange jbl er bedre enn mange klipsch, men mange Klipsch er da bedre enn mange Jbl høyttalere også.

Tror du må opp på Array serien for å overgå rf7, og selv da kan det bli delte meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en av fordelene til klipsch er jo at de er retningsbestemte i diskanten, mer live enn klipsch heritage skal du lete en stund etter i jbl sine rekker og må da høyere i pris enn både heresy og cwlll etter min mening.
    må si jeg lurer litt på hva du har hørt av klipsch oppsett i hjemmemiljø for å være ærlig, når de er istand til å lage modeller som er isalg over 60 år i strekk så er ikke det pga opphausing på norsk av forum.
    Jbl var tidligere mitt favoritt merke så jeg har i utgangspunktet ingen ting imot de, tvert imot

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    en av fordelene til klipsch er jo at de er retningsbestemte i diskanten, mer live enn klipsch heritage skal du lete en stund etter i jbl sine rekker og må da høyere i pris enn både heresy og cwlll etter min mening.
    må si jeg lurer litt på hva du har hørt av klipsch oppsett i hjemmemiljø for å være ærlig, når de er istand til å lage modeller som er isalg over 60 år i strekk så er ikke det pga opphausing på norsk av forum.
    Jbl var tidligere mitt favoritt merke så jeg har i utgangspunktet ingen ting imot de, tvert imot
    Ang spredning så er jeg enig med deg. Du bare misforstod meg. Ang ytelse/value for money så holder jeg en knapp på jbl altså. De har mer ro i lyden på høyt volum føler jeg. Dypere bass...

Men rommet spiller jo inn, elektronikk, dagsform... Smak og behag.

Det er nok lite vits å krangle om hva som er best. Min oppfatning er at ingenting er bedre enn noe annet. Det er bare vår individuelle oppfatning av hva som er bra som gjelder.

Naboen hadde noen rf 83 jeg hadde hjemme noen uker. jeg har dempet stuen godt og lagt mye til rett for best mulig lyd. kjører flere vincent 991 blokker på disse.

Lyden ble litt masete følte jeg. Med jbl er de mer avslappet og "kule"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang spredning så er jeg enig med deg. Du bare misforstod meg. Ang ytelse/value for money så holder jeg en knapp på jbl altså. De har mer ro i lyden på høyt volum føler jeg. Dypere bass...

Men rommet spiller jo inn, elektronikk, dagsform... Smak og behag.

Det er nok lite vits å krangle om hva som er best. Min oppfatning er at ingenting er bedre enn noe annet. Det er bare vår individuelle oppfatning av hva som er bra som gjelder.

Naboen hadde noen rf 83 jeg hadde hjemme noen uker. jeg har dempet stuen godt og lagt mye til rett for best mulig lyd. kjører flere vincent 991 blokker på disse.

Lyden ble litt masete følte jeg. Med jbl er de mer avslappet og "kule"

vil ikke tro 991 er en optimal match på rf83 utifra hva jeg selv har testet, men hvordan de er på jbl vet jeg ikke
    prøv å ta en lytt på ett klipsch rør oppsett så skal du få oppleve noe artig
    JBL er bra det allså, som sagt likte de godt før, før de begynte med sin europasering på 90 tallet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke tro 991 er en optimal match på rf83 utifra hva jeg selv har testet, men hvordan de er på jbl vet jeg ikke
    JBL er bra det allså, som sagt likte de godt før, før de begynte med sin europasering på 90 tallet

merkelig det du sier med klipch og vincent. svært ofte i butikker setter de klipch på vincent altså.

Men jeg har aldri hørt med rør. Alltid spennende med noe nytt.

Da tar jeg helg. Ønsker alle en knall dag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig det du sier med klipch og vincent. svært ofte i butikker setter de klipch på vincent altså.

Men jeg har aldri hørt med rør. Alltid spennende med noe nytt.

Da tar jeg helg. Ønsker alle en knall dag

ja, og mange vincent produkter passer på klispch også, men ikke alle

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klipsch rf63 et bedre alternativ enn 83 når stua er ca 35m2 i L form? Og går Emotiva serien godt til Klipsch?

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaiH
    Jeg er inne på tanken og bytte ut mine jbl tl260 pga dem ikke holder mål.
    Rett og slett for lite trøkk i dem. Har selvfølgelig flyttet disse i alle retninger ,men det hjelper ikke så mye på lyden.

Står og vurderer og kjøpe noe fra RF serien til Klipsch , men hva anbefaler dere her på forumet?
    Hvis du bruker kabler fra biltema e.l. typer, så dreper disse minst halve lydtrykket i høyttaleren. Prøv med noen solidcore kabler, så skal du høre noe gøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Er klipsch rf63 et bedre alternativ enn 83 når stua er ca 35m2 i L form? Og går Emotiva serien godt til Klipsch?
    Det er jeg ganske så sikker på ja, lettere å drive er de også =)

Emotiva skal funke ganske bra, men du kan jo også se på diverse hybrid forsterkere eller feks parasound.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timc ett spørsmål ot, har du testet mcintosh c500T oh c2300 ?

Så ikke denne før nå.

Har ikke prøvd disse to nei. Kjenner godt til den eldre modellen C2200. Meget god forforsterker/linjetrinn. Den har godt med utspenning, så den kan passe til ganske mange effektrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville ikke brukt 991 på noen av disse. Mye krefter, men lite kontroll, og ikke så mye annet heller.

I denne prisklassen er vi oppe på blant annet Copland CTA 405. Det er en meget god match til Klipsch. Til TL260 blir den mye for liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking jbl 260 tl

Jeg har hatt ulike jbl-høyttalere opp gjennom tiden og gjort meg mange lytteerfaringer på disse og andre merker. I dag har jeg 260 tl og hatt disse noen år. Jeg tenker at 260 tl ikke nødigvis er en JBL som blåser skummet av ølet på fire meters avstand eller tar livet av katten. De gir mer enn nok trøkk etter min smak, men sammenlignet med f.eks 250 ti er det forskjeller. Skulle bare mangle, disse er i et annet segment også. Med fare for å gjenta meg selv, sier jeg, at de som måtte ha 250ti eller andre jblere, nyt musikken av disse, men vit at det finnes mange her på nettet som faktisk opplever 260 tl som en kjempefin musikkformidler. De har virkelig noe ved seg som oser av kvalitet. De bryter sounden som sikkert mange elsker og er vant med fra den kanten, men likevel en meget vellykket høyttaler fra jbl, men med andre lydmessige parametre enn tidligere.
    Jbl 260 tl har mange virkelige gode kvaliteter som musikkformidlere. De er etter mitt skjønn balansert på en annen måte enn tidligere, de kan spille spille tøft, uten tvil, men har også en allround kvalitet som tar klassisk like godt som rock. Når jbl gikk ut og lanserte en høyttaler i forbindelse med 60 års dagen, designmessig lik ikonet 250 ti, så har de garantert ikke lagd et "mandagsprodukt eller et markedføringsjippo". Hverken marked, utvikling, produksjonavdelingen ved jbl er suicidale eller ønsker vel å miste jobbene sine vil jeg tro. For de som måtte ha behov for en annen sound og kan betale for dette finnes Array serien. For oss andre som faktisk har oppdaget 260 tl og dens evne til å engasjere og formidle musikk, vi gleder oss over at jbl har lansert en feiende flott høyttaler!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Så ikke denne før nå.

Har ikke prøvd disse to nei. Kjenner godt til den eldre modellen C2200. Meget god forforsterker/linjetrinn. Den har godt med utspenning, så den kan passe til ganske mange effektrinn.

Takker :wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •