Audio Pro, Psb, QLN eller Infinity ?????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro, Psb, QLN eller Infinity ?????

:?:

Trenger råd fra mer erfarne brukere. Skal bygge opp et nytt anlegg da jeg har solgt det gamle (Denon 2803, Dali 104 og Dali Trio, ASW8) og ønsker vurderinger av høytalere i prisklassen opptil 7500,- for paret... Min musikksmak er jazz, akustisk, pop, blues, samt at høytalerene må takle film (action, thriller, sci-fi).... På film må høytalerne takle eksplosjoner og mye lyd, mens til musikk spiller jeg sjelden høyt, men ønsker klar, tydelig og gjerne litt varm lyd med noe bass. Har lest litt om følgende alternativer:

Audio Pro Black Diamond V2
    PSB Image T-55
    QLN 604 MKII
    Infinity Beta 50

Noen som har erfaringer med noen av disse, eller andre forslag???

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du får så mange svar her, da du ikke har sett på HFK produkter... :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Diamond og QLN 604 blir da til stadighet omtalt her. Dette begynner å bli småteit, JD.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Spørs om du får så mange svar her, da du ikke har sett på HFK produkter... :lol:
    Vedder på at du bare har produkter fra HFK hjemme. Du tør bare ikke innrømme det. Skap HFK meniget-medlem :lol:

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for AP Blue Diamond. De koster bare noen hundre kroner over ditt max-budsjett. Men for å få kjøpt disse må du over grensa til Sverige.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Jeg hadde gått for AP Blue Diamond. De koster bare noen hundre kroner over ditt max-budsjett. Men for å få kjøpt disse må du over grensa til Sverige.
    Selger de ikke i Norge lenger?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at HiFiutstyr (BRataas) selger Blue Diamond for 9850,- på nettet. Tydeligvis et godt valg da....??

Jeg har vært på HiFi Klubben og sett på produkter, men dersom jeg skal ha høytalere som skal spille godt til min musikksmak, så må jeg opp over grensen til hva jeg ønsker å betale. Hørt på B&W603S3, men må si at jeg ikke var direkte imponert. Spilte bra i diskant og mellomtone, men i det nedre området synes jeg det var tynnere en jeg ville ønsket.... Dali Suite 2.8 er jo konge-høytalere å se på, men min lokale HiFi Klubb har de ikke inne og mener det ikke er gode nok høytalere til å ta inn i butikken..... Så da selger de jo ikke akkurat de inn til meg når jeg ikke kan høre dem...

Spiller Blue Diamond bedre enn for eksempel Black Diamond V2 med en Sub B 1.36. Dette blir jo nesten samme prisen. Vet jo at du får to aktive 10" på Blue Diamond....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp noe du ikke har lyttet til\prøvd! Mange steder som lar deg få låne osv. Husk at du som kunde er kongen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Lyd er jo en forholdsvis subjektiv opplevelse. Har nettopp lest i en utgave av DVS/Hjemmekino en test av Audio Pro sin nye Image-serie. Utrolig lekker design og finish på disse. Sies at de spiller bra diskant og mellomtone i både film og musikk??

Får komplett oppsett av disse for 16000,-. Hvilke andre oppsett med 2 fronter, center, 2 bakhøytalere og sub anbefaler dere andre i forumet?? Hva mener dere om merket Infinity??

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger de ikke i Norge lenger?
    Ikke til den prisen tror jeg!
    Så også at de solgte AP Evidence 7 til 7000,- SVE.
    Disse har også aktiv bass, 150w.
    Første testen som kom ut var lunken, men det viste seg at noe var feil på testeksemplaret. Fikk bedre test etter det.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere om merket Infinity??
    Har ikke hørt Beta. Har hørt kappa 600, men budsjettmessig ligger du ca 3000,- under billigste 600 (demo). Disse har bare fått skryt men jeg tror de er ganske krevende,

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se denne linken, og gå inn i høyre hjørne opp (nettbutikk)......

http://www.hifiutstyr.no/

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Hva mener dere om merket Infinity??
    Har ikke hørt Beta. Har hørt kappa 600, men budsjettmessig ligger du ca 3000,- under billigste 600 (demo). Disse har bare fått skryt men jeg tror de er ganske krevende,
    Står at Infinity nom.imp 8 ohm. Har jeg forstått det riktig at en høytaler som "krever" 8 ohm er mer lettdreven enn en med 4 ohm?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått det riktig at en høytaler som "krever" 8 ohm er mer lettdreven enn en med 4 ohm?
    Kan hende du har rett. Jeg TROR de er krevende.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Spiller Blue Diamond bedre enn for eksempel Black Diamond V2 med en Sub B 1.36. Dette blir jo nesten samme prisen. Vet jo at du får to aktive 10" på Blue Diamond....
    Snodig det der med at din lokale Hifi-klubb ikke vil ta i inn Dali Suite 2.8. Hva mener de spiller like bra til prisen?
    Når det gjelder Blue Diamond og Black Diamond, så kan jeg ikke uttale meg om lydkvaliteten, siden jeg ikke har hørt dem. Tror likevel jeg ville ha gått for Blue Diamond hvis jeg skulle velge av de to kombinasjonene du skisserer over. Det har rett og slett med at man får mer lyd inn på samme gulvplass å gjøre. Det skader jo heller ikke at dypbassen har skreddersydd og sømløs ( )integrasjon mot mellomtone/diskant.

Men jeg ville vente til Audio Pro Blue Diamond v.2 er i salg. Den nye diskanten er absolutt verdt å vente på (basert på grundig testing av de mindre høyttalerne i Image-serien).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg ville vente til Audio Pro Blue Diamond v.2 er i salg. Den nye diskanten er absolutt verdt å vente på.
    Men da prater vi budsjettsprekk i 4-5000,- klassen tror jeg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vedder på at du bare har produkter fra HFK hjemme. Du tør bare ikke innrømme det. Skap HFK meniget-medlem :lol:
    Har noe ja, http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=12336 og http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt en stund i går kveld og prøvde å finne ut av litt rundt impedans (4 eller 8 ohm).

Bør jeg styre høytalervalget mitt mot hvilken receiver jeg velger? Dersom forsterkeren står oppgitt med 8 ohm, bør jeg da bare se etter høytalere som står oppgitt i 8 ohm osv.??? Eller har det mindre å si? Sjelden jeg spiller med "maks gnu på hjulet", kanskje litt volum under avspilling av film....

Hilsen en som ønsker å lære....

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Satt en stund i går kveld og prøvde å finne ut av litt rundt impedans (4 eller 8 ohm).

Bør jeg styre høytalervalget mitt mot hvilken receiver jeg velger? Dersom forsterkeren står oppgitt med 8 ohm, bør jeg da bare se etter høytalere som står oppgitt i 8 ohm osv.??? Eller har det mindre å si? Sjelden jeg spiller med "maks gnu på hjulet", kanskje litt volum under avspilling av film....

Hilsen en som ønsker å lære....
    Forsterere er ikke noe ohm, men driver i høyttalere helt ned til f.eks 4 ohm.
    Noen forsterkere har stor Transformator (strømforsyning) og klarer å drive vanskelige høyttalere (4ohm etc.).
    Det er IKKE anbefalt å bruke 5x50 watt i 8ohm på høyttaler med 4 ohm impedans, store elementer og en følsomhet på 87db...... :roll:

Velg selv, styr høyttaler valget etter forsterker kjøp eller styr forsterker kjøp etter høyttaler kjøp

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Etter som jeg skjønner da bær jeg gå etter høytalere i "klassen" 8 ohm, i og med at jeg ikke planlegger å bruke mer enn 5-6000,- på en forsterker??? Dette betyr vel igjen at Audio Pro sine høytalere er 4 ohm og tungdrevne.... (eller hva Roffe??)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •