Surround eller stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround eller stereo?

Er det vanligst og ha dedikerte stereo system til musikk, eller vil man også kunne få hjemmekino-anlegg som spiller av musikk like bra som film?

Også har jeg et 5.1 system nå, tenkte jeg skulle oppgradere frontene mine, kan jeg da bruke de gamle gulvstående frontene som bakhøytalere eller vil det fungere dårlig?

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mann vill ikke få et hjemmekino anlegg til og spille like bra som en REN stereo forsterker. Men noen av de dyreste sorround reciverne greier det vel på en grei måte.

Om det lønner seg og bruke de gamle front høytallerne bak, vet jeg desverre ingen ting om, men har du en god nok forsterker så ser jeg ikke noe feil og gjøre det.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette ble det kranglet HARDT og høylytt om i tråden Ostemannen linker til, hvis du ikke gidder å lese den er nå mitt tips som følger; Skal du ha det beste fra begge verdener bruker du en stereo-forsterker som har HT-inngang og en receiver med pre-out på front, da kan du bruke stere-forsterkeren som en ren effektforsterker NÅR du kjører surround uten at surround-oppsettet påvirker stereo-lyden....

En surround receiver kan helt klart spille bra i stereo når du kommer litt oppover i klassene, men krone for krone er en stereo-forsterker best i stereo....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •