Hva er poenget med CV subber? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du starter en tråd med en hypotese uten å ha hørt kasus? Hva er så poenget med en slik tråd?
    Poenget er vell postet i tråden for lengst.

JKJK: har enda ikke fått noe svar på spørsmålet mitt...

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bedre enn jerry springer ^^
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Dette er bedre enn jerry springer ^^

i am MR.Green

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er : prøv selv, så kanskje du skjønner poenget. Viser seg å være noe vanskelig å gi deg skriftlig input.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Svaret er : prøv selv, så kanskje du skjønner poenget. Viser seg å være noe vanskelig å gi deg skriftlig input.
    Har desverre ikke adgang til noen CV sub. Får vell ned på hi-fi klubben en dag og teste litt for gøy. Kanskje jeg finner et svar der.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet sanger som gikk ned i kjellern på noen CV-gulvstående, 12" eller 15", og det var akkurat som at et delefilter kuttet rundt 35Hz. Dritkjedelig. Den store suben dems spiller ikke dypt engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Jeg testet sanger som gikk ned i kjellern på noen CV-gulvstående, 12" eller 15", og det var akkurat som at et delefilter kuttet rundt 35Hz. Dritkjedelig. Den store suben dems spiller ikke dypt engang.
    Endelig en som forstår...

Det som er enda tristere er at i teorien spiller XLS subbene lysere enn selve høytalerene

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst:
    Man kan IKKE referere til Hz UTEN å referere til dB!

Totalt useriøst / humor:
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Poenget er vell postet i tråden for lengst.
    Nja. I første post sier du "tidelig". Det heter tidlig. Og, i quote over så er "lengst" egentlig å regne for en latmannsforkortelse. Og, det heter ikke vel med to L-er.

"Mine bokhylle høytalere går jo dypere.". Høyttalere er med to T-er og én L. Dessuten skal slike høyttalere som står i bokhylla skrives i ett ord.

Ikke kan du skrive. Så, da antar jeg du ikke skjønner sammenhengen mellom Hz og dB heller.

Var det svar på tiltale? Jepp.

Jeg gr op å snake med flk somm ike kan skrivve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Seriøst:
    Man kan IKKE referere til Hz UTEN å referere til dB!

Totalt useriøst / humor:

Nja. I første post sier du "tidelig". Det heter tidlig. Og, i quote over så er "lengst" egentlig å regne for en latmannsforkortelse. Og, det heter ikke vel med to L-er.

"Mine bokhylle høytalere går jo dypere.". Høyttalere er med to T-er og én L. Dessuten skal slike høyttalere som står i bokhylla skrives i ett ord.

Ikke kan du skrive. Så, da antar jeg du ikke skjønner sammenhengen mellom Hz og dB heller.

Var det svar på tiltale? Jepp.

Jeg gr op å snake med flk somm ike kan skrivve.
    ok, irriterte det deg? følte du ble litt amper nå tiger gutt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 12" CV sub som jeg lånte av en kompis, fungerte greit helt til klipsch kom inn i bildet, merket ikke forskjell med/uten sub når jeg spilte med RF-83 :P haha! Cerwin Vega er noe møkk! :P Greit begynner anlegget for folk flest

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er en kategori, og ikke et kvalitetsstempel, sånn er det bare Satyrion :P Finnes mye dårlig og mindre godt innen høyttalerKATEGORIEN, for høyttaler er heller ikke noe kvalitetstempel, men en kategori. SUB skal spille lavere frekvenser, som andre HT har vanskeligere for å dekke.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Jeg vil nesten ikke kalle 43 hertz bass og det er det DYPESTE de KAN spille :S

Til og med min 4 tommer logitech sub spiller dypere...
    CV-subbene du snakker om spiser logitech suben din til frokost. Foreslår at du lytter til et slikt oppsett før du begynner å mase. Lavest mulig hz er ikke nødvendigvis alltid målet.

Hvis du har vært på konsert endel ganger vil jeg tippe du et antall ganger har opplevd ganske bra basstrykk. Typiske PA-subber går ikke noe lavere enn CV-subbene du refererer til. Og hvis de spiller 110dB ved 40hz så skal du se at det kommer litt lyd ut ved 20hz også.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin vega kunne godt skiftet navne på de fra sub til bass. de er ikke noe dyp bass monster..men disse trøkker faktisk helt greit...eg kjøpte clsc15s for 4000kr..tror ikke det er noen andre som kan tilby mer trøkk pr krone...cerwin vega lager jo høyttalere for party bruk.. og er ikke nødvendig med dypere bass.. når eg har fest å spiller ca 110-120 db hele kvelden er eg faktisk gla for att det ikke går ner til 20hz..rister nok flasker ner fra bord å diverse sånn som de er..

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV sine subber er mer beregna for punch-bass ,og ikke langt **** i vold nedover i oktavene. Det har man kirkeorgel til!

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye morsomt her.
    Vil si at db og hz ikke har alt å si sammen til en viss grad. Og db-drag har lite med musikk å gjøre. Har holdt litt på med dette også da jeg var mindre. 40hz er delvis dypt vil jeg si, 25hz er dypt. å spille 150db på 40hz krever ganske mye mindre av et anlegg enn ved 25hz.
    Et anlegg skal ikke være kalibrert for å spille mest mulig db i peaker. Det skal være kalibrert for å spille alle frekvenser mest mulig likt. Så et anlegg som kutter ved 40-35hz vil miste litt av gleden du får ut fra et anlegg som spiller helt ned til feks 15hz. Jeg hadde aldri kjøpt en cv sub for å høre på musikk med da frontene mine spiller langt under det cv subbene gjør.
    Etter jeg byttet subber og fronter til det jeg har nå samt kalibrert det fikk jeg hørt mye av dypbassen som ligger gjemt i forskjellige sanger. Og dette er forrestent veldig sjeldent det kommer fra trance og lignende. En sang jeg kommer på i farta er en av mgp sangene fra i fjor, Safura - drip drop har mye god dypbass i seg. Dette er på ingen måte en sang man forventer skal ha dyp bass. Har ikke testet den på cv-subber, men jeg tviler på at disse får hentet ut de laveste tonene.

Så min konklusjon er ikke vanskeligere enn at cv-subber er billige og gir mye spl i sitt område. Men skal du høre på musikk/film og få med absolutt alt så må du nok ut med litt mer kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Mye morsomt her.
    Vil si at db og hz ikke har alt å si sammen til en viss grad. Og db-drag har lite med musikk å gjøre. Har holdt litt på med dette også da jeg var mindre. 40hz er delvis dypt vil jeg si, 25hz er dypt. å spille 150db på 40hz krever ganske mye mindre av et anlegg enn ved 25hz.
    Et anlegg skal ikke være kalibrert for å spille mest mulig db i peaker. Det skal være kalibrert for å spille alle frekvenser mest mulig likt. Så et anlegg som kutter ved 40-35hz vil miste litt av gleden du får ut fra et anlegg som spiller helt ned til feks 15hz. Jeg hadde aldri kjøpt en cv sub for å høre på musikk med da frontene mine spiller langt under det cv subbene gjør.
    Etter jeg byttet subber og fronter til det jeg har nå samt kalibrert det fikk jeg hørt mye av dypbassen som ligger gjemt i forskjellige sanger. Og dette er forrestent veldig sjeldent det kommer fra trance og lignende. En sang jeg kommer på i farta er en av mgp sangene fra i fjor, Safura - drip drop har mye god dypbass i seg. Dette er på ingen måte en sang man forventer skal ha dyp bass. Har ikke testet den på cv-subber, men jeg tviler på at disse får hentet ut de laveste tonene.

Så min konklusjon er ikke vanskeligere enn at cv-subber er billige og gir mye spl i sitt område. Men skal du høre på musikk/film og få med absolutt alt så må du nok ut med litt mer kroner.
    Bra innlegg!

Takk for alle svar folkens

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har startet mange tråder om bass, og høyttalere generelt, mange herinne, jeg inkludert har svart deg men det virker ikke som du vil høre på rådene du får.
    Alle vet hva CV sine subber står for, det er morsomme boom bokser og er ikke beregnet på seriøs hifi.
    Du er totalt fastlåst i ditt syn på utstyr, teoretiker, og jeg blir litt trøtt av å komme med anbefalinger til deg i dine tråder når du aldrig lytter likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du har startet mange tråder om bass, og høyttalere generelt, mange herinne, jeg inkludert har svart deg men det virker ikke som du vil høre på rådene du får.
    Alle vet hva CV sine subber står for, det er morsomme boom bokser og er ikke beregnet på seriøs hifi.
    Du er totalt fastlåst i ditt syn på utstyr, teoretiker, og jeg blir litt trøtt av å komme med anbefalinger til deg i dine tråder når du aldrig lytter likevel.
    Det er ingen som tvinger deg :neutral:

Dette har forresten ikke noe med annbefalinger og gjøre.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du viser ihvertfall ikke noe annet en at du er en trangsynt teoretiker som viser liten eller ingen interesse for å motta andres' formeninger /erfaringer/fakta slik at hele poenget med tråden forsvinner!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅÅHHRRR, en ny 40-siders tråd som ender i blautmyra!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •