Høyttalersystem som kan fungere som hjemmekino og kraftige musikkhøyttalere, Help?:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalersystem som kan fungere som hjemmekino og kraftige musikkhøyttalere, Help?:)

Hei! Nå har jeg endelig kasta det gamle JAMO-anlegget mitt på dynga, og jeg må ha noe nytt!

Jeg er litt sær! Hehe!
    Jeg elsker hjemmekino, men elsker også å spille buldrende høy musikk i helgene, så jeg leter etter en kombinasjon av dette!

For lenge siden hadde jeg sett meg ut et surroundsett bestående av Dali Concept 10 fronthøyttalere + Conceptfamilien rundtom resten (kanskje evt en litt dyrere senter). Men jeg finner plutselig ikke Concept 10 noen plass, er de tatt ut av produksjon?

Har jo selvfølgelig vurdert en CW-hjemmekino også, men er det noe fin filmlyd i de da?

Har også sett på denne Dali Ikon MK2-pakka DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben , men er redd for at jeg kaster masse kr ut i noe som ikke fyller stua mi med noe særlig "trøkk" (Jeg har relativt stor stue og sitter 6m fra TV`n)

Lydkildene kommer til å være digitale, enten via HDMI eller S/PDIF, det være seg med musikk eller film

Forsterkeren jeg har tenkt å gå for er Pioneer LX83, noen innspill om den, hvor kraftige høyttalerpakker den klarer å dra f.eks? Pioneer SC-LX83 AV Receiver 7x190W, AIR-studio, HDMI 1.4, DLNA, - Netshop

Takker for svar fra dere proffer Jeg er bare en lytter, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! kan med en gang si selv at jeg ikkje er noen proff... skulle til og nevne Concept 10 til deg, men ser det selv nå, de er ikkje på HFK sine sider... disse er brutale, og man får masser av kvalitetslyd ut av dem.

CV er jo mest kjent for brutal, og høy bass. mener selv at disse er perfekte kino høytalere om man liker det høyt. men om det skall bli noe gode til dette, så bør trebelen på forsterkeren stilles endel opp (jeg er selv nødt til og ha 100% treble på min Nad C316BEE på mine CV XLS-6 høytalere, og først da spiller de fantastisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV hjemmekino er kjempegøy det, men krever jo sitt av plass. Og vil på det sterkeste anbefale en effektforsterer i tillegg til frontene hvis det er slag i kassa du vil ha. Hva slags musikk spiller du forresten? det vil jo ha mye å si for valget, siden CV har sine begrensninger i forhold til sjanger for å si det på en pen måte

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med klipsch eller JBL?

Klipsch spille rjo høyt og er bra på film, samme gjør vel JBL

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Når det kommer til musikk så går det mye jevnt over i dance og rockesjangeren igrunn på høyt volum, så derfor jeg vil ha noe med "deilig trøkk" i, men det bør jo også høres bra ut Det samme når man ser film, da er det også ålreit med skikkelig trøkk Er det dynamikk man kaller det? Hehe

Jeg er ganske n00b på hvor jeg kan få tak i alle merkene folk snakker om, alt jeg har forholdt meg til tidligere er HiFi-klubben, så om noen har noen gode butikkforslag/nettbutikkforslag taes det imot med takk

Irriterende at Concept 10 ikke finnes lenger, følte de hadde passet perfekt til meg ut ifra beskrivelsen, men nå har jeg ikke hørt dem live da =) Har liksom ikke lyst til å kjøpe brukt heller =P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hva med klipsch eller JBL?

Klipsch spille rjo høyt og er bra på film, samme gjør vel JBL
    Ser mange skryter av Klipsch her inne ja Noen tips om nettbuttikker som selger Klipsch/JBL, eller hva jeg bør sjekke ut?

Hva mener folk om forsterkeren forresten? 8)

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør absolutt skjekke ut klipsch og jbl (som nevnt ovenfor)..

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei igrunn veldig sugen på Klipsch nå :P

Virker som utifra det jeg leser på nettet at det er mer "morotrøkk" i dem enn f.eks Dali. Hvordan er de mot Dali Ikon f.eks tro?

Hva slags størrelse bør jeg helst gå for, og bør jeg ha en sub i tillegg? Er receiveren jeg har valgt meg ut kraftig nok? Spørsmålene er så mange

Hadde sett meg ut dette Dali Ikon-settet DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben og lurte på å gå for det, men så har jeg noia for at det ikke "pusher" nok, hehe! En kamerat har Concept 8, og jeg synes ikke det spilte så utrolig villt akkurat, og de Ikon´ene er jo to tommer mindre attpåtil så blir så veldig i tvil.

Prøver å ikke bikke mer enn 25k på høyttalerpakka :P

Noen som vil anbefale noen Klipsch´er til mitt bruk?

Takker igjen for svar!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med CV vil du få enormt med trøkk, bass, morsom film og masse naboklager. Hvilken prisklasse tenker du på totalt. Dersom du ikke skal ha effektforsterkere, men bare reciver ville jeg nok valgt klipsch, da de er litt mer følsom, og CV krever MYE forsterker. Det er nok CV du vil få mest trøkk med, kanskje farget, men MORO!

Jeg har ca den Ikon pakken(kjøpt løst), bare mk1 Uten Ikon subb. Jeg har erstattet Ikon-subben med 4 subber. 21", 18" fra CV. Og 2x DIY SVS PC plus. Du kan se link i signaturen min. Jeg har ikke noen problemer med musikk eller film. Kan spille skamhøyt med masse trøkk. Det er god spredning i hele rommet, siden Ikon sprer veldig bra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Med CV vil du få enormt med trøkk, bass, morsom film og masse naboklager. Hvilken prisklasse tenker du på totalt. Dersom du ikke skal ha effektforsterkere, men bare reciver ville jeg nok valgt klipsch, da de er litt mer følsom, og CV krever MYE forsterker. Det er nok CV du vil få mest trøkk med, kanskje farget, men MORO!

Jeg har ca den Ikon pakken(kjøpt løst), bare mk1 Uten Ikon subb. Jeg har erstattet Ikon-subben med 4 subber. 21", 18" fra CV. Og 2x DIY SVS PC plus. Du kan se link i signaturen min. Jeg har ikke noen problemer med musikk eller film. Kan spille skamhøyt med masse trøkk. Det er god spredning i hele rommet, siden Ikon sprer veldig bra.
    Heftig anlegg du har

Håpet å slippe effektforsterker ja for å holde prisen nede, og heller kjøpe en dyr receiver (Pioneer´en). Håpa å ikke gå så altfor mye over 40k totalt, siden jeg må ha nytt TV etterhvert også :P

Hvordan er det med Sub´en som følger med Ikon-pakka, hjelper den til noe ved musikkspilling? Eller er det kun ved film at den liksom jobber effektivt?

Står litt mellom Daliene og Klipsch akkurat nå tror jeg...hmm 8)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Heftig anlegg du har

Håpet å slippe effektforsterker ja for å holde prisen nede, og heller kjøpe en dyr receiver (Pioneer´en). Håpa å ikke gå så altfor mye over 40k totalt, siden jeg må ha nytt TV etterhvert også :P

Hvordan er det med Sub´en som følger med Ikon-pakka, hjelper den til noe ved musikkspilling? Eller er det kun ved film at den liksom jobber effektivt?

Står litt mellom Daliene og Klipsch akkurat nå tror jeg...hmm 8)
    Ut av de 2 sier jeg Klipsch, men Dali er et utrolig bra valg. Så på The Dark Knight med Dali oppsett til rimlig pris (4900 forsterker, 5500 surround høytalere, 1500 kroners senter kanal og 7000 gulvstående) surrounden var helt fantastisk.

B&W er også et godt merke å tenke. Kjøpte B&W DM685 i går

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aijt

Av ren nysgjerrighet, hvordan er Audio Pro Blue Diamond V3 i forhold til disse andre vi snakker om her, siden det er årets (budsjett?)surroundpakke? Komplett.no - Audio Pro Blue Diamond pakke

Må visst ikke forveksles med Black Diamond som er vesentlig dårligere, sies det : )

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten en link til typisk musikk jeg hører på!

YouTube - Blame ft. Ruff Sqwad - On My Own (Drumsound & Bassline Smith Remix)

Som dere skjønner må det noe trøkk til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra musikk, akkurat min smak

Det beste tipset jeg kan gi deg er å gå på HFK og høre på XLS-12 med en GOD forsterker, så kan du heller kjøpe en billigere reciever da LX-83 er litt overkill i mine øyne.
    Klipsh RF-82 er også en høyttaler du bør sjekke ut, men min personlige mening er at CV gir mer av den skikkelige gode og fyldige bassen du ser etter, mens Klipsh kan by på bedre musikalske kvaliteter i øvre register, pluss litt bedre punch i mellombassen aka 80-200hz.
    Du kommer ikke til å bli skuffet av noen av dem så du kan ikke kjøpe feil. Begge høyttalerene har gode utbyggingsmuligheter til surround, og er begge fra gode kjeder med mye kunnskap og muligheter til å gi deg det som passer deg best.

Lykke til med kjøp, og husk at 1000 innlegg i denne tråden med anbefalinger ikke er i nærheten så godt som hvis du tar deg bryet med å høre begge selv før du kjøper

Edit: Sjekk forresten ut disse
    Hi Scandinavia! - Original Mix - Sadko, Matisse - Spotify

Rapture - Avicii New Generation… - Nadia Ali - Spotify

Selvfølgelig på full guffe med gode høyttalere, måler 105 db i bassslagene her nå

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Bra musikk, akkurat min smak

Det beste tipset jeg kan gi deg er å gå på HFK og høre på XLS-12 med en GOD forsterker, så kan du heller kjøpe en billigere reciever da LX-83 er litt overkill i mine øyne.
    Klipsh RF-82 er også en høyttaler du bør sjekke ut, men min personlige mening er at CV gir mer av den skikkelige gode og fyldige bassen du ser etter, mens Klipsh kan by på bedre musikalske kvaliteter i øvre register, pluss litt bedre punch i mellombassen aka 80-200hz.
    Du kommer ikke til å bli skuffet av noen av dem så du kan ikke kjøpe feil. Begge høyttalerene har gode utbyggingsmuligheter til surround, og er begge fra gode kjeder med mye kunnskap og muligheter til å gi deg det som passer deg best.

Lykke til med kjøp, og husk at 1000 innlegg i denne tråden med anbefalinger ikke er i nærheten så godt som hvis du tar deg bryet med å høre begge selv før du kjøper

Edit: Sjekk forresten ut disse
    Hi Scandinavia! - Original Mix - Sadko, Matisse - Spotify

Rapture - Avicii New Generation… - Nadia Ali - Spotify

Selvfølgelig på full guffe med gode høyttalere, måler 105 db i bassslagene her nå
    Konge musikk

Takk for tipset, kanskje CV faktis er tingen for meg alikevel. Skal prøve å få surra meg til Oslo en helg og få hørt på Klipsch´ene (bor i Tønsberg, men kjører langtransport i ukedagene). Hifi-klubben finnes i Tønsberg så sånnsett er det greit veffal

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh, fikk ikke tid til å høre på noenting i helga pga altmulig anna rør, og de to neste er det konfirmasjoner og drit :evil: Fristende å bare bestille noe : P

Har noen hørt disse her før, som er med i "årets anlegg"? Er jo ganske rimelige Komplett.no - Audio Pro Blue Diamond pakke

Kan vel ikke måle seg med Klipsch osv kanskje?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi begynte å sikle litt på dette her også jeg folkens XTZ 99.36 XL Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvordan er de to siste her i forhold til f.eks Klipsch´ene folk nevner, og Dali Ikon, osv?

8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hur mycket kan du lägga i ett surroundsystem och förstärkare då?
    Må du ha allt? Sub i tilllägg?

SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - L-Sound AS

Jävligt fin pakke. Köp en reciever som du kan putta på en effektförstärkare. (pre-out). Det finns en del fint på brukten av reciever och effekttrinn.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •