Høyttalersystem som kan fungere som hjemmekino og kraftige musikkhøyttalere, Help?:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Konge musikk

Takk for tipset, kanskje CV faktis er tingen for meg alikevel. Skal prøve å få surra meg til Oslo en helg og få hørt på Klipsch´ene (bor i Tønsberg, men kjører langtransport i ukedagene). Hifi-klubben finnes i Tønsberg så sånnsett er det greit veffal
    Sån omtrent når du startet tråden var vel jeg innom Tønsberg med et par Klipsch RF-7 tok en ommvei på tre timer for å demonstrere dem for en bekjent av meg.
    Er ingen stor gambel å gå for klipsch ettersom det lett kan gi deg et godt stort glis om munnen.

CV er for meg litt mer "barnslig" morro og mange av de jeg kjenner som har det bruker dem gjerne på fest med (laptop - minijack - mixer) og youtube som kilde kombinert med mp3 og wimp/spotify, ikke de beste kildene med andre ord og da spiller det vesentlig mindre rolle hvaslags høytalere det er også.

Jeg ville nok sett på en Yamaha reciever til Klipschene, jeg skal ikke si noe for sikkert om Pioneer recievere du nevner her, men jeg har testet yamaha og var meget godt fornøyd med den.

Greit å huske på at Klipsch for ikke så lenge siden også byttet til mk2 omtrent som dali gjorde, mitt inntrykk er at forskjeldene er marginale i praksis og at man kan gjøre noen gode kjøp på tidligere generasjoner.
    Da kan det være en mulighet å enten spare litt penger og gå for en SVS subb eller kanskje en orntlig kino subb som Midgard Audio selger på bestilling. Vet jeg ble hekta på sistnevnte men også første gangen jeg hørte to SVS i et lite rom syns jeg det var helt rått!

Husker ikke i farten prisen på de større svsene men 21" orntlig Kino subb fra Midgard lå vel på 18k. Ikkenoe PAsubb wannabe hjemmekino subb der:P

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen 8)

Noen som har en kjapp Sub å anbefale meg, sånn for å få det lille ekstra ved behov? :twisted: Kikker etter en som ikke har delay, vet ikke om dette er noe problem lenger men... Er ofte kjappe basstakter i musikken jeg hører på og da blir delay veldig irriterende.

Kikka litt på CV 18" SW her om dagen for morro skyld, men fikk ikke hørt den.... Har en følelse av at den kanskje er litt treg også?
    Jeg har Klipsch, front RF82, center RC64 og 4 X RS52.

Jeg gikk for den mest omtalte subben (den gang) SVS PC13, noe jeg angret på, den var i mine ører for "slapp". Noe mange er meget uenig i. Det ble rett og slett for mye av det gode etter min smak.

Jeg gikk hen å kjøpte meg en Klipsch RW12D og den trykker akkurat slik jeg liker det, og det ser ikke ut til å være langt fra det du liker. Bruker dette oppsettet i dedikert kino på 25m2 og har så langt tilgode å høre noen klage på trykk og bass.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jeg har Klipsch, front RF82, center RC64 og 4 X RS52.

Jeg gikk for den mest omtalte subben (den gang) SVS PC13, noe jeg angret på, den var i mine ører for "slapp". Noe mange er meget uenig i. Det ble rett og slett for mye av det gode etter min smak.

Jeg gikk hen å kjøpte meg en Klipsch RW12D og den trykker akkurat slik jeg liker det, og det ser ikke ut til å være langt fra det du liker. Bruker dette oppsettet i dedikert kino på 25m2 og har så langt tilgode å høre noen klage på trykk og bass.
    Skjønner Den er en god allrounder til musikk og dyp filmlyd mener du? Litt mer stilrent å ha sub som matcher de andre høyttalerene i systemet designmessig også, selvom lyd selvfølgelig kommer foran..

Hva er forskjellen på RW-12D og RSW-10D, har du noen aning om det? Den siste var jo en god del dyrere.

EDIT: Ser nå at den var en god del kraftigere og, selvom den var 10" kontra 12" . Den er muligens kjappere i svingene også? 10 lapper var litt drøyt egentlig men... : P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei, vil ikke ødelegge så mye for deg men Parasound er en god match for Klipsch, med varm og fet lyd. Pioneer not so much. Den heller mer mot det lyse og kan fort bli litt for mye diskant ( for meg ihvertfall ) . Ville heller vurdert Yamaha surround om jeg var deg. Eller har du allerede kjøpt ?

Pioneer spiller veldig pent og oppløst og er en veldig god surround receiver, men synes ikke det er noen kanon match til Klipsch.

Anngående sub så har XTZ subbene fra surround.no vunnet d fleste tester i budsjett klassen. Om du vil litt mer opp i pris er SVS fra lsound noe å kikke på av "safe" valg.
    Jeg synes egentlig det godt kunne vært litt lysere lydbilde i den Parasounden som var kobla til når jeg hørte på høyttalerne, men for all del, det var fortsatt helt nydelig lyd! Men tror kanskje jeg er av typen som liker det litt lysere, så da passer kanskje Pioneer ganske bra for meg alikevel?

Jeg vet ikke hvorfor, og jeg har ingen grunn til å ha det, men jeg har liksom en dårlig magefølelse ang å velge Yamaha (og enda dårligere om jeg skulle valgt noen av de andre merkene forøvrig). Har vel en liten forkjærlighet for Pioneer, de har aldri skuffet meg tidligere så der "vet" jeg hva jeg går til Men om Yamahaen skulle være sinnsykt mye bedre så skulle jeg vel klart å vurdert den isåfall. Hvordan forsterkermodul sitter det i den da?

Yamaha....æsj. Har dårlig erfaring med dem på både båtmotorer og motorsykler :lol: Ikke at det har noensomhelst sammenheng med en receiver da men :lol:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

CV er for meg litt mer "barnslig" morro og mange av de jeg kjenner som har det bruker dem gjerne på fest med (laptop - minijack - mixer) og youtube som kilde kombinert med mp3 og wimp/spotify, ikke de beste kildene med andre ord og da spiller det vesentlig mindre rolle hvaslags høytalere det er også.
    Omg, tragisk å bruke minijack o.l. etter min mening :roll: Da blir det jo ihvertfall søplelyd. Spiller jeg fra PC bruker jeg utelukkende S/PDIF

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig det godt kunne vært litt lysere lydbilde i den Parasounden som var kobla til når jeg hørte på høyttalerne, men for all del, det var fortsatt helt nydelig lyd! Men tror kanskje jeg er av typen som liker det litt lysere, så da passer kanskje Pioneer ganske bra for meg alikevel?

Jeg vet ikke hvorfor, og jeg har ingen grunn til å ha det, men jeg har liksom en dårlig magefølelse ang å velge Yamaha (og enda dårligere om jeg skulle valgt noen av de andre merkene forøvrig). Har vel en liten forkjærlighet for Pioneer, de har aldri skuffet meg tidligere så der "vet" jeg hva jeg går til Men om Yamahaen skulle være sinnsykt mye bedre så skulle jeg vel klart å vurdert den isåfall. Hvordan forsterkermodul sitter det i den da?

Yamaha....æsj. Har dårlig erfaring med dem på både båtmotorer og motorsykler :lol: Ikke at det har noensomhelst sammenheng med en receiver da men :lol:
    Ja lyd er jo helt subjektiv. Men du hørte disse RF 62 i en hifibutikk med teppe på gulvet og sjennerelt ok dempet rom ?

Problemet er at i de fleste høytallere låter lysere når de kommer hjem i stua kontra ett rom laget for lyd . Nå vet jeg jo ikke om du skal ha det i ett dempet rom eller ikke, vil bare prøve å advare deg . Har hatt flere modeller fra RF serien til Klipsch og de er fantastiske, men de trenger å matches på elektronikk siden eller evnt ha ett godt dempet rom.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ja lyd er jo helt subjektiv. Men du hørte disse RF 62 i en hifibutikk med teppe på gulvet og sjennerelt ok dempet rom ?

Problemet er at i de fleste høytallere låter lysere når de kommer hjem i stua kontra ett rom laget for lyd . Nå vet jeg jo ikke om du skal ha det i ett dempet rom eller ikke, vil bare prøve å advare deg . Har hatt flere modeller fra RF serien til Klipsch og de er fantastiske, men de trenger å matches på elektronikk siden eller evnt ha ett godt dempet rom.
    Hørte de på Hi-Fi-hjørnet i Drammen, en slags "bygårdkjeller":P

Anyways; Jeg tviler ikke på du har rett. Skulle gjerne ha hørt begge to om hverandre men det får jeg nok ikke muligheten til. Har dog lest litt i LX-83-tråden her på forumet at folk sliter litt med å få "trøkk" i Stereo-mode på frontene, + at den virker tungvind å sette opp og litt andre rare småproblemer, så må innrømme at jeg ser litt på den Yamaha´en også nå.

Hva slags forsterker sitter det i Yamahaen, hvordan er den i forhold til ICEpower´n, f.eks? Ser jo de har samme wattstyrke, men..

Siste Piooneer-anlegget jeg hadde var i bilen, et relativt dyrt et. Fornøyd med det meste, til slutt, men høyttaleroppsettet/kalibreringen var et &¤%#"%¤ uten like og man blei "aldri" fornøyd, og det var idiotiske valgmuligheter på ditt og datt. Kjente meg litt igjen i det når jeg leste i LX-83 tråden om folk som dreiv og kalibrerte :razz: Gidder ikke sitte flere uker for å kunne få den lyden jeg vil ha, ikke når jeg har 24-48t fritid i uka. Yamaha´en er greiere på det her kanskje?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til her at jeg hørte XLS-12 hos en kamerat i helgen sammen med effektforsterkeren til CV, og dette var noe helt annet enn det jeg hørte på Hi-Fi Klubben. Med effektforsterkeren hørtes det faktisk pent ut! Det var helt sinnsyk forskjell igrunn. Greit for folk å vite kanskje, om de vurderer de høyttalerne. Hi-Fi Klubben-demoen var dog helt rævva

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til her at jeg hørte XLS-12 hos en kamerat i helgen sammen med effektforsterkeren til CV, og dette var noe helt annet enn det jeg hørte på Hi-Fi Klubben. Med effektforsterkeren hørtes det faktisk pent ut! Det var helt sinnsyk forskjell igrunn. Greit for folk å vite kanskje, om de vurderer de høyttalerne. Hi-Fi Klubben-demoen var dog helt rævva
    tviler ikkje! har selv XLS-215 på CXA-10, og syntes det spiller NYDELIG! hørte ikkje forskjeld på dem og et par med B&W 802 Diamond, på store Nad Hi-End system. heeelt sikkert noe som kommer til og si noe mot meg nå, men jeg klarer hvertfall ikkje høre forskjeld.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    heeelt sikkert noe som kommer til og si noe mot meg nå, men jeg klarer hvertfall ikkje høre forskjeld.
    Hehe. Du kan umulig ha optimal hørsel

Men bra du er fornøyd med dine CV!, det som betyr noe. Men tror de aller, aller fleste her vil si seg meget, meget ueinig. Er jo to, helt vanvittig vidt forskjellige høyttalere.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er blitt utført litt tester av høytalere opp til rundt 10.000 kr i de 2 eller 3 siste utgavene av hjemmekino bladet som det går ann og lese litt på

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    tviler ikkje! har selv XLS-215 på CXA-10, og syntes det spiller NYDELIG! hørte ikkje forskjeld på dem og et par med B&W 802 Diamond, på store Nad Hi-End system. heeelt sikkert noe som kommer til og si noe mot meg nå, men jeg klarer hvertfall ikkje høre forskjeld.
    :shock:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....Det var heller ikke no NAD-drit (unnskyld uttrykket, men samtlige ting jeg har hørt med NAD høres jævlig ut i mine ører :P ) som var koblet til foran effekten, mener å huske det var en Yamaha. Men hvor mye det har å si når man kjører gjennom effekt anyways vet ikke jeg da..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Kjøp det klipsch RF82mkII eller RF63 og et par rsw10-d subber så er du i mål

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •