Høyttalersystem som kan fungere som hjemmekino og kraftige musikkhøyttalere, Help?:) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Blæh, fikk ikke tid til å høre på noenting i helga pga altmulig anna rør, og de to neste er det konfirmasjoner og drit :evil: Fristende å bare bestille noe : P
    Nei, ikke gjør det!!!
    Du vingler voldsomt nå mellom alt fra CW, Klipsch, JBL, Dali, XTZ osv. Høyttalere som jeg vil si er ganske ulike. Jeg er overbevist om at du etter en lytterunde vil forkaste mye og sitte igjen med et par kandidater. En av dem får deg sikkert til å glise litt ekstra...og den tar du. Og utfra det du skriver så blir jeg forundret om den heter XTZ8)
    Så ikke bestill noe, ta deg tid til et par demoer!!!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Nei, ikke gjør det!!!
    Du vingler voldsomt nå mellom alt fra CW, Klipsch, JBL, Dali, XTZ osv. Høyttalere som jeg vil si er ganske ulike. Jeg er overbevist om at du etter en lytterunde vil forkaste mye og sitte igjen med et par kandidater. En av dem får deg sikkert til å glise litt ekstra...og den tar du. Og utfra det du skriver så blir jeg forundret om den heter XTZ8)
    Så ikke bestill noe, ta deg tid til et par demoer!!!
    Okok... Skal roe meg ned hehe. Nå stikker jeg på jobb enda en uke så. Må få prøve å hørt litt en ledig helg som kommer. En kamerat har kjøpt seg Ikon 7 nå da, kanskje jeg kan høre på noe av musikken min hos han for å få et inntrykk av hvordan de fungerer. Har liksom mine tvil på at det er no trøkk..7" høres så smått ut i mine ører Men så er jo jeg bare vandt med "Elkjøp-anlegg" fra før av da.

Gleder meg dog litt til å dra i butikken og høre på CV XLS : ) Må jo være litt moro lyd i dem i henhold til min musikksmak Må jo være rått med CV-hjemmekino også, kanskje ikke den samme dynamikken men. Senteren til CV ser litt spinkel ut, kanskje brukt en annen en istedet Og 2x15 HT foran med effekttrinn Hehe. Stakkars naboer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okok... Skal roe meg ned hehe. Nå stikker jeg på jobb enda en uke så. Må få prøve å hørt litt en ledig helg som kommer. En kamerat har kjøpt seg Ikon 7 nå da, kanskje jeg kan høre på noe av musikken min hos han for å få et inntrykk av hvordan de fungerer. Har liksom mine tvil på at det er no trøkk..7" høres så smått ut i mine ører Men så er jo jeg bare vandt med "Elkjøp-anlegg" fra før av da.

Gleder meg dog litt til å dra i butikken og høre på CV XLS : ) Må jo være litt moro lyd i dem i henhold til min musikksmak Må jo være rått med CV-hjemmekino også, kanskje ikke den samme dynamikken men. Senteren til CV ser litt spinkel ut, kanskje brukt en annen en istedet Og 2x15 HT foran med effekttrinn Hehe. Stakkars naboer.
    Tja, det kan være godt med trøkk i 7" også bare så det er sagt.
    Du sier den senteren ser litt spinkel ut, men den fungerer helt fint den, er ikke så mange sentere med mer enn 2*6,5" elementer hvis du ser litt rundt, og den er større enn den ser ut på bildene. Eneste jeg kan tenke på sånn i farten med overkommelig pris må være RC-64 som btw er tatt ut av produksjon hvis ikke jeg husker feil

Dynamikk for du nok av

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med at de drar ut høyttalere av produksjon når jeg skal kjøpe noe...Concept 10 f.eks :P Typisk

Sitter på Kielferga nå, Color Fantasy. Stappmett etter gratinerte krepsehaler og pepperbiff, som jeg ikke har betalt en dritt for. Hardt å være yrkessjåfør

Litt off topic men..hehe. Ha en fin kveld :P Skål

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ser mange rundtomkring på forumet har endt opp med B&W CM8 og lignende til forsterkeren jeg har sett meg ut (Pioneer LX-83), kan det være noe for meg og? Er det noe trøkk i disse?

Hvordan er lyden i forhold til f.eks Dali Ikon 7 Mk2, for dere som har hørt?

Men føler egentlig jeg heller litt over på Klipsch. Mange sier at RF-82 kan sammenlignes med XLS-215, noe jeg synes virker helt sykt, men virker jo som mange er veldig fornøyde med disse høyttalerne. Men hvordan er de å drive? Hadde Pioneer´en klart jobben med RF-82 alene, eller vil jeg fortsatt trenge et effekttrinn?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ser mange rundtomkring på forumet har endt opp med B&W CM8 og lignende til forsterkeren jeg har sett meg ut (Pioneer LX-83), kan det være noe for meg og? Er det noe trøkk i disse?

Hvordan er lyden i forhold til f.eks Dali Ikon 7 Mk2, for dere som har hørt?

Men føler egentlig jeg heller litt over på Klipsch. Mange sier at RF-82 kan sammenlignes med XLS-215, noe jeg synes virker helt sykt, men virker jo som mange er veldig fornøyde med disse høyttalerne. Men hvordan er de å drive? Hadde Pioneer´en klart jobben med RF-82 alene, eller vil jeg fortsatt trenge et effekttrinn?
    I mange diskusjoner ender man som regel opp med å sammenlikne XLS12 mot RF82. Det er fysisk umulig for 2x8" å flytte like mye luft som 2x15"
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon-suben har jo blitt oppgradert til Mk2 den og i ettertid etter testen i Lyd&Bilde, kan jo hende den har kommet seg litt 8) Fått litt mer power ser jeg veffal

DALI IKON SUB MK2 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare oppsummere litt for meg selv før helga, hehe : )

Ett Klipsch-system (5.1) jeg har satt sammen kommer på kr 22.980,-

Dali Ikon systemet med Ikon 7 i fronten kommer på 29.488,-

Klipsch-systemet består da av:

RF-82 II
    RC-52 II
    RS-42 II
    SW-112

Kr 22.980,-

Dali-systemet består av:

Dali Ikon 7 Mk2
    Dali Ikon Vocal 2 Mk2
    Dali Ikon 1 Mk2
    Dali Ikon Sub Mk2

Kr 29.488,-

Skal prøve å få hørt på begge frontene i løpet av helga, eller noe så tilsvarende som mulig 8)

Sånn på papiret, hva tror dere?

Slenger med denne her for morro skyld da:

CV-System:

XLS-215
    CXA-10 Effekttrinn
    XLS-6C
    XLS-6
    HFA-18SX Sub

Kr 29.286,-

Ærlig talt, dere må jo innrømme at det siste der hadde blitt SINNSVAKT morro? :lol:

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ht

Må bare oppsummere litt for meg selv før helga, hehe : )

Ett Klipsch-system (5.1) jeg har satt sammen kommer på kr 22.980,-

Dali Ikon systemet med Ikon 7 i fronten kommer på 29.488,-

Klipsch-systemet består da av:

RF-82 II
    RC-52 II
    RS-42 II
    SW-112

Kr 22.980,-

Dali-systemet består av:

Dali Ikon 7 Mk2
    Dali Ikon Vocal 2 Mk2
    Dali Ikon 1 Mk2
    Dali Ikon Sub Mk2

Kr 29.488,-

Skal prøve å få hørt på begge frontene i løpet av helga, eller noe så tilsvarende som mulig 8)

Sånn på papiret, hva tror dere?

Slenger med denne her for morro skyld da:

CV-System:

XLS-215
    CXA-10 Effekttrinn
    XLS-6C
    XLS-6
    HFA-18SX Sub

Kr 29.286,-

Ærlig talt, dere må jo innrømme at det siste der hadde blitt SINNSVAKT morro? :lol:

lagt til en ultra subb på klipsch settet i stedet for sw-112(er en subb det vel?)
    så tror jeg det hadde vært artigere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    lagt til en ultra subb på klipsch settet i stedet for sw-112(er en subb det vel?)
    så tror jeg det hadde vært artigere
    Bare heiv inn den Klipsch-sub´en for å ha en sub i pakka. Finnes sikkert bedre alternativer ja Hva er Ultra Sub? Heter den bare det? :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :P Se der ja. Men vil ha nytt :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært inne og hørt på XLS-215, og blei dritskuffa!! :P Mest over diskanten og klarheten i lyden. Så CV er lagt på hylla, kanskje jeg gir de en sjangse på sub dog.

Blei derimot veldig imponert over Ikon 7 Nå går turen mot Oslo for å høre på Klipschene. Skal skrive et mer innholdsrikt innlegg når jeg kommer tilbake... Snakkes

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og hørt på Klipsch, og det er (for min del), den ultimate høyttaler Ikke fullt så oppløst som Dali´ene, men det er ingenting man tenker over, ihvertfall ikke jeg. For når jeg satt på denne sangen (for de som har spotify) Hello - Martin Solveig featuring Dragonette - Spotify og bassen kom, gliste jeg bare bredere og bredere Og Metallica´s "Nothing Else Matters" ga en skikkelig Live-feeling

Dali´ene låt herlig de også, men på en litt for rolig og tilbakelent måte for min smak Og ikke så mye "trøkk"

CV var rubbish!! Enda det var effektforsterker på den. Værste diskanten jeg noen gang har hørt, tilogmed de gamle Technics-høyttalerne jeg bruker nå pga Jamoene er sprengt, låter bedre!

Takker for alle tips og svar. Skal lage en brukeromtale av Klipsch-settet når det er i hus, for de som vil lese Dere vet jo litt hva jeg hører på nå, og at jeg liker å se på film, hehe.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at du endte med dette:wink: , men nå gjorde du valget selv etter en grundig evaluering, noe som er mye bedre
    Men, av ren nyskjerrighet: hvilken Klipsch modell og hvilken forsterker ble brukt under demo?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Regnet med at du endte med dette:wink: , men nå gjorde du valget selv etter en grundig evaluering, noe som er mye bedre
    Men, av ren nyskjerrighet: hvilken Klipsch modell og hvilken forsterker ble brukt under demo?
    Det var RF-82 som ble mata av en Parasound 130Watter 8) Akkurat betegnelsen på den fikk jeg ikke med meg.

JEG VIL HA FERIEPENGER NÅ!!!!

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert A23, god match...og RF82 har fyldig varm lyd, mye ht for penga, lykke til8)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hørtes veldig bra ut Håper LX-83 klarer jobben bra den og : )

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen 8)

Noen som har en kjapp Sub å anbefale meg, sånn for å få det lille ekstra ved behov? :twisted: Kikker etter en som ikke har delay, vet ikke om dette er noe problem lenger men... Er ofte kjappe basstakter i musikken jeg hører på og da blir delay veldig irriterende.

Kikka litt på CV 18" SW her om dagen for morro skyld, men fikk ikke hørt den.... Har en følelse av at den kanskje er litt treg også?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen 8)

Noen som har en kjapp Sub å anbefale meg, sånn for å få det lille ekstra ved behov? :twisted: Kikker etter en som ikke har delay, vet ikke om dette er noe problem lenger men... Er ofte kjappe basstakter i musikken jeg hører på og da blir delay veldig irriterende.

Kikka litt på CV 18" SW her om dagen for morro skyld, men fikk ikke hørt den.... Har en følelse av at den kanskje er litt treg også?
    Hei, vil ikke ødelegge så mye for deg men Parasound er en god match for Klipsch, med varm og fet lyd. Pioneer not so much. Den heller mer mot det lyse og kan fort bli litt for mye diskant ( for meg ihvertfall ) . Ville heller vurdert Yamaha surround om jeg var deg. Eller har du allerede kjøpt ?

Pioneer spiller veldig pent og oppløst og er en veldig god surround receiver, men synes ikke det er noen kanon match til Klipsch.

Anngående sub så har XTZ subbene fra surround.no vunnet d fleste tester i budsjett klassen. Om du vil litt mer opp i pris er SVS fra lsound noe å kikke på av "safe" valg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •