Velodyne, Sunfire eller JL audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne, Sunfire eller JL audio

Hei!

Jeg vurderer å supplere mitt to kanals oppsett med en sub til filmbruk og litt "partybass". Til vanlig musikkspilling duger Pioneerene greit.
    -Men så var det valget. Jeg har en forholdsvis liten stue, og suben må dermed også være liten av størrelse. Den må også kunne integreres sammen med resten av anlegget på en grei måte. (Eq er en fordel).

Noen tips til kandidat? (Har en Velodyne DD12 på hånden til en grei pris)
    Er ikke på utkikk etter den dypeste rumble bassen, men heller en kjapp og mer kontant sub. Har flere SVS'er i kinoen, så ønsker noe annet i stua.

Anlegget består i dag av:
    Pass Labs X250.5, XP10, Pioneer S-3EX, Kilder: Shanling SCD-T200, Sonos via Dacmagic.

Mvh
    Kjetil

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med sunfire, men det jeg har hørt av velodyne dd, så hadde jeg helt klart foretrukket fathom.

Hører med til historien at jeg har samme valget som deg akkurat nå, og jeg ender opp med fathom..

Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Hei!

Jeg vurderer å supplere mitt to kanals oppsett med en sub til filmbruk og litt "partybass". Til vanlig musikkspilling duger Pioneerene greit.
    -Men så var det valget. Jeg har en forholdsvis liten stue, og suben må dermed også være liten av størrelse. Den må også kunne integreres sammen med resten av anlegget på en grei måte. (Eq er en fordel).

Noen tips til kandidat? (Har en Velodyne DD12 på hånden til en grei pris)
    Er ikke på utkikk etter den dypeste rumble bassen, men heller en kjapp og mer kontant sub. Har flere SVS'er i kinoen, så ønsker noe annet i stua.

Anlegget består i dag av:
    Pass Labs X250.5, XP10, Pioneer S-3EX, Kilder: Shanling SCD-T200, Sonos via Dacmagic.

Mvh
    Kjetil

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epik er selfølgelig ikke pene nok sammen med sånn utstyr da

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har ikke noe erfaring med sunfire, men det jeg har hørt av velodyne dd, så hadde jeg helt klart foretrukket fathom.

Hører med til historien at jeg har samme valget som deg akkurat nå, og jeg ender opp med fathom..

Vet du om det er stor forskjell på JL og Velodyne? Har ikke hørt noen av disse, men heller mer og mer mot JL etter hva folk skriver.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det er stor forskjell på JL og Velodyne? Har ikke hørt noen av disse, men heller mer og mer mot JL etter hva folk skriver.
    Har hatt DD10, DD12 og F112 og må si det er en smaksak hva du velger.

F112 leverer vesentlig mer output, og oppleves som raskere.

DDene er litt mer nøytrale og går dypere. Her kan du også justere deg ihjel.

Begge spiller veldig tight.

Sunfire har jeg ikke hørt, enda. De er sinnsykt små også. Mindre enn DDen.

Det hører med til historien at jeg er i ca samme situasjon som deg nå. Ville egentlig ha en av de du nevner, men siden jeg skal ha høyttalere i sort ask fryktere jeg det blir litt dumt med suber i sort piano. Det har fått meg til å kikke rundt og har funnet en god del kandidater under 30k.

Nevner bare helt vilkårlig nå:
    1. Martin Logan: De to dyreste her virker meget fornuftige. Hhv trippel 8"(tilsvarer nesten 15") eller trippel 10"(tilsvarer nesten 18"). Prisen er 20k for minste og 30k for den største. Misstenker at disse er sykt tighte, og har fornuftige justeringsmuligheter.
    2: B&W DB1. Dobbel 12" som låter tight, og spiller ganske høyt. Har kun hørt denne i 1 rom, så vil ikke uttale meg så bastant. Men helt klart en god sub. Koster 30k.
    3: Paradigm Sub25. Kraftig singel 12" som burde fungere bra til film. "Snill" pris også med 17-18k.
    4: AP RheaII: Siden jeg har AP kommer ikke jeg utenom denne. En aktiv og en passiv 10", så mistenker at denne ikke har like mye output som de andre, men AP har rykte på seg for å lage meget gode suber.
    5: Definitive Technology: Disse har noen spennende løsninger fra 10-30k som får mye skryt.
    6: Velodyne SPL-Ultra: Må jo heller ikke glemme SPL1000/1200Ultra som er DD-light.

Bare noen tips.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har hatt DD10, DD12 og F112 og må si det er en smaksak hva du velger.

F112 leverer vesentlig mer output, og oppleves som raskere.

DDene er litt mer nøytrale og går dypere. Her kan du også justere deg ihjel.

Begge spiller veldig tight.

Sunfire har jeg ikke hørt, enda. De er sinnsykt små også. Mindre enn DDen.

Det hører med til historien at jeg er i ca samme situasjon som deg nå. Ville egentlig ha en av de du nevner, men siden jeg skal ha høyttalere i sort ask fryktere jeg det blir litt dumt med suber i sort piano. Det har fått meg til å kikke rundt og har funnet en god del kandidater under 30k.

Nevner bare helt vilkårlig nå:
    1. Martin Logan: De to dyreste her virker meget fornuftige. Hhv trippel 8"(tilsvarer nesten 15") eller trippel 10"(tilsvarer nesten 18"). Prisen er 20k for minste og 30k for den største. Misstenker at disse er sykt tighte, og har fornuftige justeringsmuligheter.
    2: B&W DB1. Dobbel 12" som låter tight, og spiller ganske høyt. Har kun hørt denne i 1 rom, så vil ikke uttale meg så bastant. Men helt klart en god sub. Koster 30k.
    3: Paradigm Sub25. Kraftig singel 12" som burde fungere bra til film. "Snill" pris også med 17-18k.
    4: AP RheaII: Siden jeg har AP kommer ikke jeg utenom denne. En aktiv og en passiv 10", så mistenker at denne ikke har like mye output som de andre, men AP har rykte på seg for å lage meget gode suber.
    5: Definitive Technology: Disse har noen spennende løsninger fra 10-30k som får mye skryt.
    6: Velodyne SPL-Ultra: Må jo heller ikke glemme SPL1000/1200Ultra som er DD-light.

Bare noen tips.

Geir Arne
    Hei. Er det noen av dere som har hørt den nye dd plus. Sitter å venter på 2 stk 12. Prøvde å få tak i jl, men de var ikke å få tak i. Noe med eu brukte for mye strøm i standby. Dere som har peiling, blir det for brutalt med 2 stk. 30 kv stue.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i hvertfall spille høyere med JL..

Prøvde ut en dd12 før jeg gikk til innkjøp av db1..
    Var ikke en vanskelig avgjørelse å velge mellom de to for min del..

Har vel å merke bare hørt f113 ved en kort og kjapp annledning, men ville nok mest sannsynelig valgt JL fremfor velodyne...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blarg
    Hei. Er det noen av dere som har hørt den nye dd plus. Sitter å venter på 2 stk 12. Prøvde å få tak i jl, men de var ikke å få tak i. Noe med eu brukte for mye strøm i standby. Dere som har peiling, blir det for brutalt med 2 stk. 30 kv stue.
    Det blir aldri for brutalt. Det blir mer kontroll og mindre forvrengning grunnet mindre slaglengde. 2 er også bedre enn 1 på andre parameter. Så går for 2, om du har råd.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Du kan i hvertfall spille høyere med JL..

Prøvde ut en dd12 før jeg gikk til innkjøp av db1..
    Var ikke en vanskelig avgjørelse å velge mellom de to for min del..

Har vel å merke bare hørt f113 ved en kort og kjapp annledning, men ville nok mest sannsynelig valgt JL fremfor velodyne...

jeg her hørt mest på DD18, og første, og til dels også andre gang hadde jeg store forventinger, med rette mener jeg, pris og ryktet tatt i betraktning..

Jeg ble faktisk noe skuffet over ytelsen, jeg hadde forventet så mye mer for å være ærlig, hvertfall til pris og rykte denne har..

Jeg må ærlig innrømme at jeg mener JL er bedre på det meste (etter min smak og bedømming)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg her hørt mest på DD18, og første, og til dels også andre gang hadde jeg store forventinger, med rette mener jeg, pris og ryktet tatt i betraktning..

Jeg ble faktisk noe skuffet over ytelsen, jeg hadde forventet så mye mer for å være ærlig, hvertfall til pris og rykte denne har..

Jeg må ærlig innrømme at jeg mener JL er bedre på det meste (etter min smak og bedømming)
    Ja enig men ringte hele norge, men ingen kunne skaffe jl. Det jeg har forstått skal dd plus være overlegen av den gamle. Bedre eq men men kjøpet er gjort. Det får no bare stå till 33000 pr stk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enig men ringte hele norge, men ingen kunne skaffe jl. Det jeg har forstått skal dd plus være overlegen av den gamle. Bedre eq men men kjøpet er gjort. Det får no bare stå till 33000 pr stk.
    De skal etter sigende bli tilgjengelig rundt mai i år..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hørt Sunfire, syns dette er en helt kongesub. Bitteliten, også river den så tak i deg at du føler deg fillerista etterpå. Spiller relativt dypt også, lett under 20hz.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod en JL Fantom sub hos Elkjøp megastore i Skien for en kort tid siden, så det er godt mulig den er fortsatt til salgs.
    I det oppsettet de hadde der, låt den ikke akkurat bra, men tipper det ikke er gjort noen innstillinger heller...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Valgets kvaler..
    Usikker på om jeg vil legge all verden i suben, da den skal brukes mest til film i stua, samt partybass i lystig lag. Til film ellers har jeg kinoen i kjelleren.
    DD12'n jeg har på handa får jeg for 12000. Usikker på om jeg finner noen kandidat som fikser samme jobben til den prisen.
    -Men først skal jeg ta en telefon til Elkjøp i Skien:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med denne.:X3MHC - Lagertømming/demovarer
    Har hatt denne selv og synes den spiller meget stort til størrelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å velge hvor dypt eller stramt du vil spille.Konge sub til prisen.UTROLIG musikalsk i mine ører.
    Selvimport.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei.
    Hva med denne.:X3MHC - Lagertømming/demovarer
    Har hatt denne selv og synes den spiller meget stort til størrelsen.

Oj! Den så spennende ut...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med earthquake MKV-I 12"?

Har hørt folk som sier den er like hissig som sunfire, den har også passiv element og er rimelig liten.

Jeg skal spare opp til 2 stk av den selv

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spennende alternativ som det ikke er så mye av i norge enda... Definitive Technology

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuppet tråden litt;

Hvilke forhandlere selger fathom? Og i mitt tilfelle f113?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •