Speak now or forever hold your peace! **B&W og Denon kjøpes**

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Speak now or forever hold your peace! **B&W og Denon kjøpes**

Hei.
    Ventet en god stund nå men i morgen tar jeg endelig turen til Ski for å stikke innom hifiklubben.

Dette vil være begynelsen av en ganske langsom prosess; byggingen av min hjemmekino. Må vel starte enkelt å billig.

Jeg har aldri eid noe hifi selv eller noen andre produkter fra en audiofil produsent (Har kjøpt AKG K702 forrige måned), men har bodd med min far som hadde blant annet Bryston drevet B&W Nautilus system.

---------------------------------------

Foreløpig skal oppsettet være i rommet mitt (Bor forsatt med mor; er student) men det er god sjanse at jeg flytter innen 2 år.

Det jeg har planer om å kjøpe tirsdag 26:

Bowers & Wilkins DM685: B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Denon AVR 1911: DENON AVR-1911 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Har snakket veldig mye med faren min om dette og nå i det siste sier han at jeg ikke bør kjøpe 1911.

Jeg sendte noen linker til bilder av den og han klagde på de manglet noe bak som gjør at de kommer til å bli 'redundant' om et år...

Jeg spurte hva jeg burde kjøpe i stedet og svaret hans var "Skaff deg jobb og kjøp AVR 2311 eller noe Rotel". -____________- (dobbel pris nesten... ikke snakk om hva de Rotel'ene koster...)

Med det i tanke så skjønner'n jo ikke at alle ikke har råd til B&W Nautilus og håndlagde forsterkere... jeg har dette som maks budsjett (faktisk fikk jeg 7000 kroner og til sammen blir disse to litt over 7000... cirka 7300,- men har jo noe småteri rundt huset tenker jeg...)

Noen yamaha alternativer bedre?
    Onkyo?

Som tittelen sier; speak now or forever hold your peace.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet 685 på 2311, og jeg sier bare "go for it".

Men vil anbefale å strekke budsjettet til noe med pre out(2311), og kanskje heller gå ned til 686.

Geir Arne

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil bli veldig fornøyd med det oppsettet.
    Jeg har hørt denon 1910 altså forrige modell, var en god reciever dette, og er vel ikke uten grunn hifiklubben matcher b&w med denon.

Yamaha er min favoritt blant reciever merkene men det er kun min subjektive smak, tror ikke du blir skuffet i det hele tatt av det du har valgt

Just do it

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker kommentarene så langt :P

@ Geir Arne: njaa pre out var vel det faren min mente men, jeg kommer ikke til å kjøpe noen eksterne forsterkere til jeg har 'modnet' (ferdig på skolen, fått jobb, flyttet ut, har høy nok lønn til å kjøpe bedre høytalere / stor high end flat skjerm osv...)

Om jeg tar jobben på glava som søstra mi har kan jeg tjene 40 000 skattefrie norske kroner på 7 uker i sommer. Er nok til VT30 og B&W CM serie 8) ... men trenger bil :cry:

Forresten! Glemte å si. Jeg får KEF 3005HT 'eggs' til bursdagen min i sommer.

Vi tenkte at jeg kan bruke B&W 685 i 2.0 til jeg får KEF 5.1 og dermed bruke DM 685 som front kanaler i et 7.1 surround.

Husk at jeg får det i gave om noen måneder så om det virker som i dårlig idé går det vel ann å si at jeg har lyst på noe annet

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha. Morro dag på hifi klubben. Prøvde masse utstyr, inkludert B&W 805D. Helt fantatisk! var der i MANGE timer... hehe

De hadde dessverre ikke B&W DM685 i SORT så han skulle hente de fra Oslo til meg i morgen... Kjøper nok der og da.

Kjøpte Denon AVR1911 receiver og FML... Har ikke noe å koble den til!!!!! Eller med... snakker om kabler (:

(kan jo plugge iPod'n in, men det er alt :cry

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0