Hodetelefoner til musikk/film/spill (AKG k701?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner til musikk/film/spill (AKG k701?)

Hei!

Er på jakt etter hodetelefoner til musikk, film og spill. At de fungerer godt i spill (PC) er viktig.

Har alltid hatt såkalte "gaming headsets" oppigjennom, men har funnet ut at jeg ikke trenger mikrofon, så tenkte heller kjøpe et vanlig et, da det er mye mer å velge i her.

Men det jeg lurer på er hvordan et headset som feks AKG k701 vil fungere i spill? Vil jeg fortsatt være i stand til å høre hvor folk er på samme måte som et headset laget for gaming? Har egentlig særdeles lite peiling på akkurat dette.

Har satt makspris på 2000,-, men ser gjerne etter billigere alternativer.

Det jeg har nå, er et Sennheiser PC350, så det må i alle fall være bedre enn dette.

På forhånd takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hodetelefon forsterker har du der evt. skal drive K701?
    http://avforum.no/forum/portabel-av/...t-spm-ohm.html

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare advare at uten noe som helst forsterker / receiver / dac / lydkort er de nærmest ubrukelig.

Har fortsatt ikke spilt in mine AKG K702 men helt 'vanilla' så er de ikke mer enn et par philips hodetelefoner.

Men det jo mange annmelder som har sagt det samme. Ut av boksen er de laaaaaangt unna den potensialen de er

Jeg har bestemt meg for å beholde de og vente til den magiske forsterker'n dukker opp.

Om K701'ene er helt lik K702 som alle sier de er må du huske:

* opp til 300 timer inn-spill
    * god forsterker (og dyr :cry: )

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon AVR-2809 tilgjengelig. Men denne står et stykke unna. Må i så fall legge en kabel så jeg kommer bort. Denne er koblet til PC-en via coax. Har også mulighet for HDMI.

Om jeg velger å koble inn i Denonen, hva ville det beste alternativet ang. kabel være? Må legge kabel bortimot 10m, og min erfaring med analoge rød/hvit kabler, er at de er smått elendige på lengder over 1m? Kunne jeg kjørt lyden inn i PC-en med minijack, så sendt lyden videre til receiver gjennom en digitalkabel?

Evt kan jeg vel gå til anskaffelse av et middels lydkort til PC-en. Har bare det integrerte nå, siden jeg bruker receiver som dac.

Hvordan tror dere disse vil egne seg til spill?

Kan legge til at det absolutt ikke er noe must å ha 701, bare leste at disse var gode på lyd, og ser de kun koster 1800,- nå om dagen, som er en brøkdel av hva de kostet nye.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Jeg har en Denon AVR-2809 tilgjengelig. Men denne står et stykke unna. Må i så fall legge en kabel så jeg kommer bort. Denne er koblet til PC-en via coax. Har også mulighet for HDMI.

Om jeg velger å koble inn i Denonen, hva ville det beste alternativet ang. kabel være? Må legge kabel bortimot 10m, og min erfaring med analoge rød/hvit kabler, er at de er smått elendige på lengder over 1m? Kunne jeg kjørt lyden inn i PC-en med minijack, så sendt lyden videre til receiver gjennom en digitalkabel?

Evt kan jeg vel gå til anskaffelse av et middels lydkort til PC-en. Har bare det integrerte nå, siden jeg bruker receiver som dac.

Kan legge til at det absolutt ikke er noe must å ha 701, bare leste at disse var gode på lyd, og ser de kun koster 1800,- nå om dagen, som er en brøkdel av hva de kostet nye.
    De er mer enn gode nok til spill. Jeg skal ikke dømme mine 702 til jeg får forsterker og har spilt de in.. Men jeg har spilt noen PC spill og de høres bedre en mine Logitech G35 som er det beste av gaming headsets jeg har prøvd. Så til og med rett ut av boksen og uten kilder har de bedre kvalitet en det man finner i Logitech, Astro, Tritton, Turtle Beach, Creative, Razer osv..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan ikke bruke din Denon til K701, som sagt trenger du en virkelig god hodetelefon forsterker, a la Burson Hydra, Lehmann el. lign. Du kan også se etter en Musical Fidelity X-Can på e-bay f.eks.
    Skal du bruke lydkort eller din Denon som forsterker er det mye bedre om du velger f.eks. de Beyer jeg linket til, de er mye lettere ådrive.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Tror kanskje det er best med lukkede hodetelefoner, da jeg ikke bor alene, og liker å høre på musikk om natten.

Hva med AKG k272hd?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Tror kanskje det er best med lukkede hodetelefoner, da jeg ikke bor alene, og liker å høre på musikk om natten.

Hva med AKG k272hd?
    Du har ikke fortalt noe om musikksmak, men vil tro at det er av det tyngre slaget?
    Har selv Beyer DT770 som jeg er godt fornøyd med, men 701 og Grado er andre fine alternativer... Om ikke lukkede design er ett krav.

Skal du bruke den på Mp3?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fortalt noe om musikksmak fordi jeg hører på det meste. Indie, hiphop, rock, metal, elektronisk, chiptunes, ambient, pop... Er dog glad i litt bass.

Skal bruke det til først og fremst spill og film. Musikk hører jeg som regel på med anlegget. At det fungerer bra i spill er det viktigste.

Lukket design er nok et must, utifra det jeg har lest om åpent/halvåpnet. Er avhengig av at jeg ikke forstyrrer folk når jeg spiller/ser på film, osv.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg går for DT770, som iof ser bra ut, hvilke kvalitetsforskjeller er det mellom 32 og 80 ohm utgaven?

Vil det være bedre lyd i 80, eller holder det lenge med 32? Antar at 80'en er bedre, siden den krever mer, men dette er bare ren synsing fra min side.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg går for DT770, som iof ser bra ut, hvilke kvalitetsforskjeller er det mellom 32 og 80 ohm utgaven?

Vil det være bedre lyd i 80, eller holder det lenge med 32? Antar at 80'en er bedre, siden den krever mer, men dette er bare ren synsing fra min side.
    Det er relativt små forskjeller, men 32 er ment for Mp3 spillere, mens 80 er mere for vanlig "husbruk"

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Bestilte DT770 32 nå.

Takker for alle svar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hodetelefonene i dag, og jeg kan ikke annet enn å elske dem.

Lyden er fyldig og presis. Bassen sitter når den skal, noe som var et problem med mine forrige. De fungerer også godt i spill.

Anbefales på det sterkeste!

Tusen takk for tipset!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hodetelefonene i dag, og jeg kan ikke annet enn å elske dem.

Lyden er fyldig og presis. Bassen sitter når den skal, noe som var et problem med mine forrige. De fungerer også godt i spill.

Anbefales på det sterkeste!

Tusen takk for tipset!
    Fint å høre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •