B&W M-1 serie med andre fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W M-1 serie med andre fronter

Hei,

Jeg er vel at typen som er mest kresen på musikk (stereo), men samtidig synes det er OK med et kjekt med 5.1 til film.

Har i den anledning B&W 683 på en Hegel H100 stereoforsterker (effekt på film). Til film kjører jeg en Yamaha RX-V767 (m nevnte Hegel H100 som effekt til fronter) som driver B&W M-1 bakhøytalere.

Jeg mangler altså pr. nå en senterhøyttaler. Vil en ekstra B&W M-1 fungere som en OK senter? Ja, den blir selvfølgelig underproposjonert ift 683 frontene osv... men det er liksom noe med å holde det fysiske til et fornuftig "familiestuenivå", samtidig som tross alt musikk er det viktigste for meg.

Noen tanker? Ja, jeg VET at HTM61/62 osv (evt LRC600) er bedre lydmessig, men M-1 er ekstremt mye mer praktisk for meg nå. Vil det i det hele tatt fungerer, og vil romkorreksjonen i Yamaha receiveren utligne mye av forskjellen i høytalerne?

Takk for innspill

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde samme problemet i vår stue, så jeg testa M-1 som senter. Det funker GREIT, dog ikke optimalt. M-1 er relativt spinkel i forhold til 683, men alt i alt var det et OK kompromiss. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gått noe mer passende, men audyssey'en utligna litt så det funka til en film i ny og ne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •