komfen kommer. hva innen CV skall jeg kjøpe ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Høres ut som at du har bestemt deg . Da er det vel bare å legge diskusjonen død og gratulere deg med nytt anlegg.

PS: Diskusjonen er muligens død, men "lytteinntrykk" er obligatorisk på en slik tråd etter varene er i hus ;-)
    hehe, jo takk bilder, og tanker om det kommer når anlegget er kjøpt in

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rabatter skal du oftest lete lenge etter selv om du kjøper et "dyrt" anlegg...[/QUOTE]

joda, jeg har mine kilder

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva et nytt CV XLS-15 tommers bass element koster ? eventuelt mellomtone også ? greit og vite siden jeg mest sansyneligvis ikkja kommer til og ha råd til forsikring...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    noen som vet hva et nytt CV XLS-15 tommers bass element koster ? eventuelt mellomtone også ? greit og vite siden jeg mest sansyneligvis ikkja kommer til og ha råd til forsikring...
    Mener en kompis fikk noe ala disse prisene:
    1600 for bass
    600 for mellomtone samme for diskant.

Men med stor nok forsterker er det lite sannsynelig at du trenger å tenke på dette . Bare hold deg unna diverse "bassboosters".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mener en kompis fikk noe ala disse prisene:
    1600 for bass
    600 for mellomtone samme for diskant.

Men med stor nok forsterker er det lite sannsynelig at du trenger å tenke på dette . Bare hold deg unna diverse "bassboosters".
    det var ikkje verre nei.. er ikkje så ofte jeg er innom bassboosters, men sanger med god bass på spotify derimot...

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det første bare var rebrand da. De nye er CV sine proff forsterkere, som er ment for endel tøffere forhold enn hva XLS serien er ment for!
    De nye er også rebrand, er egentlig American Audio.

Sier ikke att de er dårlige forsterkere, men det er antagelig ikke CerwinVega som har utviklet/designet dem.

Cerwin-Vega-Fans.com • View topic - CV-5000 current drain question

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke rabatt i hifiklubben. Reelle priser i stedet for rabatter | Om Hi-Fi Klubben

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Man får ikke rabatt i hifiklubben. Reelle priser i stedet for rabatter | Om Hi-Fi Klubben
    Nei de har jo som oftest ikke akkurat mange andre å sammenligne seg med når det kommer til pris så..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er riktig, vi har jo sett at når de får konkurranse viser det seg at de ikke har presset prisen til det laveste i og med at de plutselig får veldig mye å gå på. Denon-recieverene har vel vært innom dette hvis jeg ikke husker feil. De kunne plutselig presse prisen enda mer :wink:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nei de har jo som oftest ikke akkurat mange andre å sammenligne seg med når det kommer til pris så..
    Nei, men det hender andre butikker som Elkjøp og Komplett selger samme produkter, men dette skjer sjeldent.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Nei det er riktig, vi har jo sett at når de får konkurranse viser det seg at de ikke har presset prisen til det laveste i og med at de plutselig får veldig mye å gå på. Denon-recieverene har vel vært innom dette hvis jeg ikke husker feil. De kunne plutselig presse prisen enda mer :wink:
    Vil nok tippe at om det hadde vært tilsvarende pris-pressing på alle merkene til HFK, så hadde det ikke vært noen HFK lenge. Men det gjelder nok alle fysiske butikker. Et eller annet sted må man jo ha fortjeneste...

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nei, men det hender andre butikker som Elkjøp og Komplett selger samme produkter, men dette skjer sjeldent.
    LG, Samsung og Panasonic finner du da mange steder. Hele tiden... Men skjønner hva du mener. Denon, Nad, Dali, B&W og CV ser man ikke så ofte andre steder.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Vil nok tippe at om det hadde vært tilsvarende pris-pressing på alle merkene til HFK, så hadde det ikke vært noen HFK lenge. Men det gjelder nok alle fysiske butikker. Et eller annet sted må man jo ha fortjeneste...
    Jepp, synes det ikke er mye å klage på her egentlig. De ansatte skal tross alt ha en grei lønn som resten av oss. Hadde alt blitt solgt med samme fortjeneste som under "denon krigen med komplett" så tviler jeg på at det hadde blitt mye service igjen i butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, klager for all del ikke. Prisene på HFK er gode de for å være en så spesialisert kjede, bare morsomt å se hvor mye de egentlig kan presse prisene når det gjelder.
    Jeg tipper at den Denon krigen også var litt å flexse muskler fra HFK sin side og vise at ingen skulle få utkonkurere dem. Er personlig ikke sikker på at de gikk med overskudd på noen av de modellene...

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, llager for all del ikke. Prisene på HFK er gode de for å være en så spesialisert kjede, bare morsomt å se hvor mye de egentlig kan presse prisene når det gjelder.
    Jeg tipper at den Denon krigen også var litt å flexse muskler fra HFK sin side og vise at ingen skulle få utkonkurere dem. Er personlig ikke sikker på at de gikk med overskudd på noen av de modellene...
    Likte også kommentaren på siden deres ;-)

"PS: På grunn av denne priskrigen, har vi dessverre gått tom for Denon AVR-1311, men Komplett.no selger det i skrivende stund for kr 1.195,-. Kjøp det gjerne der, så er du hjertlig velkommen til å kontakte oss dersom du har spørsmål om produktet."

Var nok som du sier endel muskel-flexing inne i bildet her ja.
    For all del, har ingenting imot Komplett og har handla mye datarelatert der, Men når det kommer til Hi-Fi så vil jeg tro (merkelig nok) at HFK en god del mer kompetanse ja

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, klager for all del ikke. Prisene på HFK er gode de for å være en så spesialisert kjede, bare morsomt å se hvor mye de egentlig kan presse prisene når det gjelder.
    Husk det er produsentene som "bestemmer" prisene til HIFIKLUBBEN, de vil jo at prisene skal være "likt" over hele verden. Derfor er f.eks Denon ikke så mye rimeligere andre steder.

Arcam og Cambridge sank betydelig i pris når HFK tok over agenturet!

Selv om andre plutselig gir gode tilbud på sine recivere, så må ikke det være pga at HFK har god margin, men at andre merker har mer å gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om andre plutselig gir gode tilbud på sine recivere, så må ikke det være pga at HFK har god margin, men at andre merker har mer å gå på.
    Er jo det jeg mener med at de egentlig kan presse priser mye mer selv om de kanskje ikke går i overskudd med det de presser på. Produsentene bestemmer vel også til en viss grad ja, men ganske mye er opp til kjedene også. Så lenge det ikke er en egen butikk til produsenten (ala Sony center eller Apple store Norge) har vel ikke produsentene så mye de skulle ha sagt? (spørsmål: ikke heng meg )

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    De nye er også rebrand, er egentlig American Audio.

Sier ikke att de er dårlige forsterkere, men det er antagelig ikke CerwinVega som har utviklet/designet dem.

Cerwin-Vega-Fans.com • View topic - CV-5000 current drain question
    aha, men det der er iallefall amps som CV selv bruker, med navnet sitt på. En vesentlig forskjell .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var anlegget kommet i hus, og jeg er storfornøyd! gleder meg til resultatet etter innspilling! det endte opp med CXA-10, XLS-215, Cambridge DAC, Argon 5057 signalkabel, Tara Labs Signalkabel (usikker på modell, men en mye dyrere versjon en Argon kabelen), Argon 5201D Digitalkabel og HFA-18SX. Damn det trykker i brystkassa ! med andre ord, en god dag

som sagt så skulle jeg legge ut bilder, men subben skall ikkje stå der den står her, er bare midlertidlig. vill ha den i et hjørne.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel gratulere med nytt anlegg, tipper du blir fornøyd