komfen kommer. hva innen CV skall jeg kjøpe ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    crown XTi 6000, 2x 1200w i 8ohm! damn! noen som aner prisen på herligheten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Både Klipsch RF83 (29hz) og Klipsch RF82II (33hz) er jo oppgitt til å gå dypere enn alle CV CLS-modellene som finnes hos HFK i dag...

VE-serien er jo den som går dypest.
    CLS-modellene som finnes hos HFK i dag ? mener du XLS ? CLS er utgåt hos HFK før jeg ble hifi intresert..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Både Klipsch RF83 (29hz) og Klipsch RF82II (33hz) er jo oppgitt til å gå dypere enn alle CV CLS-modellene som finnes hos HFK i dag...

VE-serien er jo den som går dypest.
    Det stemmer vel god det. Er nå den litt feite bunnen som gir litt mere følelsen av "volum"? Iallefall kunne 82 være ett bra alternativ som man kan finne til en rimelig pris på brukten. kombinert med noe litt varmtlydende som feks. Parasound, Vincent, Doxa, så kunne det blitt knall.

Men det kommer vel het an på trådstarters musikksmak?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Jeg har svært liten erfaring med Klipsch.. Men RF82 er jo ikke mye dyrere enn 215 som han tenkte på... Får jo mye mer musikkegenskaper med Klipsch.
    Men CV er jo mye dunk for pengene... :-)

alloutthebass: ja, mente XLS....

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    crown XTi 6000, 2x 1200w i 8ohm! damn! noen som aner prisen på herligheten ?
    Kan ta HEEELT feil nå, men mener denne ligger på 20k eller mer som ny. Ett langt mer rimelig alternativ ville vel være noe slikt: ALTO MAC 2.4 - 2 x 1800 watt 2 ohm - FINN Torget
    Bør nok drive høytalerne dine fint den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Kan ta HEEELT feil nå, men mener denne ligger på 20k eller mer som ny. Ett langt mer rimelig alternativ ville vel være noe slikt: ALTO MAC 2.4 - 2 x 1800 watt 2 ohm - FINN Torget
    Bør nok drive høytalerne dine fint den
    den du linka til er 2x 560w i 8ohm, noe som CV`ene er. og det er jo bare 10w over CXA-10. men var jo en utrolig mye billigere mulighet da. vurderes

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den du linka til er 2x 560w i 8ohm, noe som CV`ene er. og det er jo bare 10w over CXA-10. men var jo en utrolig mye billigere mulighet da. vurderes
    Skal ikke gå 100% inn for den forsterkeren, men har hørt den på clx215 før og etter min hukommelse så ble det god "partyfaktor" ut av det. Tror nok ikke den drar høyttalerene til maks. Men på den andre siden, drar du clx215 til maks så er det jo ikke noe igjen av huset ;-)
    EDIT: mener såklart XLS

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alto har jeg hørt mye negativt om. Ville valgt Crown, det er klart mer solide greier! :wink:

Ikke se deg blind på watt. En Crown på 500W kan gruse en Alto på 500W. Kommer an på hvordan strømforsyningen er bygget.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mange "alto-watt" ja. Dersom du undersøker specsene på alto mac 2.4 så vil du finne mange forskjellige specs. Mye forskjellig som er oppgitt. Men jeg tror 2.4 vil kunne drive xls12 helt fint.

2.4 peaker mye raskere enn en xti.4000. Der xti4000 har stålkontroll over xls215 vil en 2.4 knele. Og generelt så er det mange tråder som har blitt opprettet. Lydkvaliteten er også forskjellig

QSC har veldig gode forsterkere.

Du kan se etter lab forsterkere. Noe dyrere, men er ganske gode.

..:: Full Fat Audio ::.. FFA ..:: fullfataudio ..:: amps ::.. amplifiers ..:: Skal være på høyde med LAB, og brukes veldig mye til store pa systemer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Alto har jeg hørt mye negativt om. Ville valgt Crown, det er klart mer solide greier! :wink:

Ikke se deg blind på watt. En Crown på 500W kan gruse en Alto på 500W. Kommer an på hvordan strømforsyningen er bygget.
    Helt enig med deg her, men etter hva jeg husker så er det vel litt prisforskjell ute å går også

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig komentaren min ble missforstått om at CV sine nye amper var "dårlige", det er dem ikke, men selv den største av dem blir litt snau på XLS215! Men den passer supert på XLS15 og spessielt XLS12 .

alloutbass!: Ta med deg noe dunk dunk til HFK, be dem koble CVX-10 på 12" CV'ene(XLS, VE er "skrot")... så skal du nok få deg en overraskelse .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye CV forsterkerene kommenterer jeg ikke før jeg har prøvd de. De kan være møkk, de kan være gode. De forrige var ikke så imponerende, og hadde høy feilrate.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vell egentligt funnet ut at CXA-10 blir mitt beste valg her. kan jo ikkje spille så veldig høyt døyne rundt heller, ar faktisk flere som bor i dette stakars huset.. men har kommet opp med at CXA-10, XLS-215, og HFA-18SX kom på rett over 25.000 uten avslag. klarer HFA-18SX og holde følge med 215 ? noen som har prøvd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mulig komentaren min ble missforstått om at CV sine nye amper var "dårlige", det er dem ikke, men selv den største av dem blir litt snau på XLS215! Men den passer supert på XLS15 og spessielt XLS12 .

alloutbass!: Ta med deg noe dunk dunk til HFK, be dem koble CVX-10 på 12" CV'ene(XLS, VE er "skrot")... så skal du nok få deg en overraskelse .
    tror jeg skall gjøre det. fikk jo høre i dag, men de satte ikkje akuratt på min type musik... (mye bass

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vell egentligt funnet ut at CXA-10 blir mitt beste valg her. kan jo ikkje spille så veldig høyt døyne rundt heller, ar faktisk flere som bor i dette stakars huset.. men har kommet opp med at CXA-10, XLS-215, og HFA-18SX kom på rett over 25.000 uten avslag. klarer HFA-18SX og holde følge med 215 ? noen som har prøvd ?

Ja. Den klarer fint å holde følge. :twisted: HFA-121 er noen hakk sykere :P

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    De nye CV forsterkerene kommenterer jeg ikke før jeg har prøvd de. De kan være møkk, de kan være gode. De forrige var ikke så imponerende, og hadde høy feilrate.
    stemmer det med de gamle CV ampene, mye feil på dem. var endel av dem på verkstedet i byen..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det første bare var rebrand da. De nye er CV sine proff forsterkere, som er ment for endel tøffere forhold enn hva XLS serien er ment for!

De første var "egentlig" Hifiklubben amper ifra Spania, som CV sa dem kunne sette navnet sitt på siden HFK manglet noe som dro CV skikkelig (siden NAD ikke stilte opp med nok power, NAD 218 skulle nok hatt en arvtager ja...). Tror ikke "feilraten" kosta CV noen verdens ting .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Den klarer fint å holde følge. :twisted: HFA-121 er noen hakk sykere :P
    nais! da satser jeg på CXA-10, XLS-215, og HFA-18 fikk jo en smak av ekte CV i dag da, CXA-10, 215, og en vassekte HFA-21SX :P men på et alt for lite rom. var kansje 25-30 kvadratmeter. bare XLS-215 med CXA-10 spilte bedre på et rom på 200 kvadratmeter, uten subb.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nais! da satser jeg på CXA-10, XLS-215, og HFA-18 fikk jo en smak av ekte CV i dag da, CXA-10, 215, og en vassekte HFA-21SX :P men på et alt for lite rom. var kansje 25-30 kvadratmeter. bare XLS-215 med CXA-10 spilte bedre på et rom på 200 kvadratmeter, uten subb.
    Høres ut som at du har bestemt deg . Da er det vel bare å legge diskusjonen død og gratulere deg med nytt anlegg.

PS: Diskusjonen er muligens død, men "lytteinntrykk" er obligatorisk på en slik tråd etter varene er i hus ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet . Det det blir livat HFA-18 er en kjempe kul subb, dog er det få som kan ta et 21" STROKER element .

Rabatter skal du oftest lete lenge etter selv om du kjøper et "dyrt" anlegg...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •