svs PB12-NSD VS XTZ 99 W12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

svs PB12-NSD VS XTZ 99 W12.16

har nå klart å presse min far til å kjøpe seg ett vetig sorround anlegg, og mangler nå subb.
    så da står det mellom de to overnevnte, da svs'en evt blir kjøpt brukt, og XTZ ny. men kor stor forskjell er det på de to, er det noen som har prøvd begge/sammenlignet.
    Eg vil jo tro at det er to forskjellige klasser da.
    men det virker litt som han er litt keen på XTZ pga størrelsen, men liker lyden veldig godt i mine pb12-nsd'er, så sitter veldig på gjærdet på denne her.
    blir mest brukt til musikk, da egentlig det meste av musikk, alt fra 70-talls slagere til dagens liste musikk, men selvfølgelig til film også en del.
    rommet er ca 45M2.

Har i dag ene pb-12'en min i stuen, og det funker overraskende bra egentlig, så kor godt vil xtz'en klare denne jobben??

noen innspill.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs`n vil gi mere under 25hz.

Men vil tro en gammel mann klarer seg med W12 om han ikke er kravstor.

PB12-NSD er til oppgradering hos svs nå... kommer vel tilbake for salg en gang etter sommerferien tipper jeg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo vant med svs'en da, etterhvert.. så blir det noen nedtur med XTZ'en?? :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd XTZen, både i 10" og 12" størrelse. Og i huset her jeg sitter er det tostk. PB-10, en stk. 20-39 PC+ og en SB12 replica fordelt på ymse rom. Har ikke hørt PB-12, men PB-10 vil jeg påstå er bedre nn XTZ 12". Den går dypere og spiller høyere. Kan hende at XTZ har litt mer trykk over 100Hz, men jeg bruker ikke sub så "høyt" oppe i frekvens, så det er ikke ne problem for meg.
    Konklusjonen min er vl at jeg ville gått for PB-12.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har prøvd XTZen, både i 10" og 12" størrelse. Og i huset her jeg sitter er det tostk. PB-10, en stk. 20-39 PC+ og en SB12 replica fordelt på ymse rom. Har ikke hørt PB-12, men PB-10 vil jeg påstå er bedre nn XTZ 12". Den går dypere og spiller høyere. Kan hende at XTZ har litt mer trykk over 100Hz, men jeg bruker ikke sub så "høyt" oppe i frekvens, så det er ikke ne problem for meg.
    Konklusjonen min er vl at jeg ville gått for PB-12.
    men hvordan er SB-12 i forhold til XTZ da? den var vist blitt litt intr etterhvert den også.. :razz:

fra longbow, var logget inn på min far sin profil her tydligvis

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde SB-12 replicaen til å spille alene (spiller sammen med 20-39 nå) hadde jeg for liten forsterker på den, så det var ikke mye fart i den. Fordelen med den er størrelen først og fremst, men den spenner fra seg den også. Om ikke størrelse er noe problem ville jeg kanskje gått for XTZen av de to, men da er straks PB-10 også aktuell.

Beklager litt svevende svar, men jeg har ikke brukt sen lille suben så mye alene at jeg kan være bastant i uttalelsene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har nå klart å presse min far til å kjøpe seg ett vetig sorround anlegg, og mangler nå subb.
    så da står det mellom de to overnevnte, da svs'en evt blir kjøpt brukt, og XTZ ny. men kor stor forskjell er det på de to, er det noen som har prøvd begge/sammenlignet.
    Eg vil jo tro at det er to forskjellige klasser da.
    men det virker litt som han er litt keen på XTZ pga størrelsen, men liker lyden veldig godt i mine pb12-nsd'er, så sitter veldig på gjærdet på denne her.
    blir mest brukt til musikk, da egentlig det meste av musikk, alt fra 70-talls slagere til dagens liste musikk, men selvfølgelig til film også en del.
    rommet er ca 45M2.

Har i dag ene pb-12'en min i stuen, og det funker overraskende bra egentlig, så kor godt vil xtz'en klare denne jobben??

noen innspill.
    har prøvd begge disse.
    svs pb12-nsd er best på film, xtz er best på musikk, det er finere pris på xtz
    er det en eller 2 stk det er snakk om?ville gått for xtz ice vist det skal brukes @bare@ en stk

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i et 45kvm stort rom ville jeg nok gått for 2 stk xtz isåfall. Eventuelt PB12-nsd

Om de er alternativene går du for pb12

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    i et 45kvm stort rom ville jeg nok gått for 2 stk xtz isåfall. Eventuelt PB12-nsd

Om de er alternativene går du for pb12
    sånn i utgangs punktet så er det de to som er mest aktuelle ja.
    det er vel ikkje så mangen andre i den klassen som klarer å matche de to der... svs'en trykker hvertfall veldig bra, mangler ikkje noe trykk med en sånn egentlig, er jo selvfølgelig "mellomregisteret" men det er jo ett kjent problem.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink svs PB12-NSD VS XTZ 99 W12.16

jeg ville ha gått før 2 xtz w12.16 har 2 selv og di er like bra som svs er,bare at svs går noen db dypere på film men det er ikke mye,rommet mitt er rundt 30 kvadrat meter og det rister nesten heile rommet når jeg ser film,det at svs kan gå noe dypere på film og skal være så mye bedre er bare tull,har ein kammerat som hadde 2 svs 12 tommere sylynder form sub,men etter han hørt mine så solgte han sine for og kjøpe seg 2 sånne jeg har,og da sier det seg selv hva egentlig xtz står før,kjøp 2 xtz 99 w12.16 og bli ferdig med det:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg ville ha gått før 2 xtz w12.16 har 2 selv og di er like bra som svs er,bare at svs går noen db dypere på film men det er ikke mye,rommet mitt er rundt 30 kvadrat meter og det rister nesten heile rommet når jeg ser film,det at svs kan gå noe dypere på film og skal være så mye bedre er bare tull,har ein kammerat som hadde 2 svs 12 tommere sylynder form sub,men etter han hørt mine så solgte han sine for og kjøpe seg 2 sånne jeg har,og da sier det seg selv hva egentlig xtz står før,kjøp 2 xtz 99 w12.16 og bli ferdig med det:-D
    to stk er jo uaktuelt, med tanke på pris å plass. men det er jo litt merkelig at "alle" andre sier at svs trøkker en mer en xtz da. etter tester å dømme så skal de være litt svakere, men eg har ikkje hørt de da. men for all del, de virker som ett veldig bra kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde PC 12 NSD,rørversjonen.Testet den mot XTZ-en.
    Oppover i frekvens på slagbass tipper jeg de yter ganske likt.
    Når det kommer til å sette rommet i sving,så gruser den XTZ-en.Den spiller også penere.
    Til hovedsakelig musikk ville jeg uansett sett etter noe annet.
    Focal SW 900 f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gå for xtz

jeg prøvde min xtz w12.16 mot min bror sin svs tube.da svs'n ga seg ville xtz'n mer.den ga svs'n bank på musikk.på film var svs'n litt råere helt i bunn men det var jaggu ikke mye.så da kjøpte jeg meg en til :-D så nå har bror min overtatt xtzene min og skal kvitte seg med svs'n nå står de ikke på halvt engang og er myyye bass sier han.
    gå for xtz!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, nå får du slå av litt for en kjenning... jeg har 2 stk Pc13 Ultra i ett 30 kvm rom, DET rister/vibrerer IKKE, det beveger seg.

Påstandene du kommer med her sier kun at kameraten din aldri i livet har fått kalibrert subbene, med kanskje en helt på trynet plassering også, kompisen din var nok litt for rask på avtrekkeren med å selge de. Tror du må sette deg litt inn i kalibreringer og målinger før du slenger ut slike påstander som du gjør her, målinger gjort av nevnte subber finner du i bøtter og spann her på AV Forum, og de taler for seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    jeg prøvde min xtz w12.16 mot min bror sin svs tube.da svs'n ga seg ville xtz'n mer.den ga svs'n bank på musikk.på film var svs'n litt råere helt i bunn men det var jaggu ikke mye.så da kjøpte jeg meg en til :-D så nå har bror min overtatt xtzene min og skal kvitte seg med svs'n nå står de ikke på halvt engang og er myyye bass sier han.
    gå for xtz!
    Min nevø har 2 stk av disse subbene, og han vurderer kraftig å bytte etter at han fikk høre 1 stk PC12-NSD hos meg når jeg hadde den... Så igjen, kalibrering, kalibrering og atter kalibrering.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pc-12 NSD utgaven. En kompis kjøpte nylig en til. Det var enorm forskjell på 1 vs. 2 stk.

Foretrekker svs til film, men synes ikke den gjør en god jobb til musikk. Prøvde den en stund i stereo oppsettet mitt, men likte det ikke. Har ikke hørt xtz subber, men sammenlignet svs'n med bla. en focal 11" som skulle ha mer trøkk oppover i registeret(mer lik xtz(?) den var suverent mye bedre på musikk.

Ser ikke bortifra at kanskje 2 rimelige xtz'er kan grisebanke 1 stk. svs. Eneste jeg stusser litt på med xtz er forsterkerene som på noen modeller virker litt pinglete ut vs. SVS sine bash-moduler.....

Kanskje kan Epik være et annet alternativ til xtz/svs?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Ser ikke bortifra at kanskje 2 rimelige xtz'er kan grisebanke 1 stk. svs.
    Gjør nok ikke det

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    gå for xtz!
    tror du kanskje bør gå en runde med db måleren eg, å justere litt... høres hvertfall sånn ut

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det noen som vet hvordan epik legend er i forhold til XTZ'en?? lurer litt på den og etterhvert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •